Miten muut laaja-alaisista oppimisvaikeuksista kärsineet ovat elämässä pärjänneet?
Minulla alkaa yhteishaku lähestyä, enkä tiedä minne hakisin tai missä koulussa edes pärjäisin. Yksi ongelma on myös keskiarvo.
Olen oikeastaan ihan kaikilla osa-alueilla keskivertoa heikompi, minulla ei ole vahvuuksia. Miten te muut heikkolahjaiset/laajoista oppimisvaikeuksista kärsivät olette löytäneet paikkanne tässä yhteiskunnassa? Vai oletteko kaikki syrjäytyneitä ja työttömiä?
Kommentit (25)
En vaan millään keksi, millä alalla voisin pärjätä edes välttävästi. :( Opokeskusteluistakaan ei ole ollut apua.
Ap
Minulla on oppimisvaikeuksia ja olen valmistunut kodinhoitajaksi muutama vuosi sitten. Kävin tuon tutkinnon erityisammattikoulussa, jossa oli pienemmät ryhmäkoot. Voisin kuvitella olevani alan töissä/samantapaisissa töissä, jos oppimisvaikeuksien lisäksi mulla ei olis muita ongelmia. Eli oon sairauslomalla.
Minusta ei taida kodinhoitajaksi olla, kotitalouskin oli 5 todistuksessa ja avustaja mukana.
Ap
Lääkikseen! On mahdollista saada jotain erityisjärjestelyjä koetilaisuuteen jos on oppimisvaikeuksia.:) Lääkikseen ehdottomasti jos kiinnostaa, sinne on yllättävän helppoa päästä jos tykkää lukea paljon. Pääsykokeessakin on 5 tuntia aikaa ja ehkä sitä saa enemmänkin jos on esim. keskittymishäiriö.
Ei jaksa edes naurattaa. Ota myös huomioon, että mietin peruskoulun jälkeisiä opintoja.
Onko muilla ideoita?
Ap
Pakko todeta, että kirjoitat kyllä erittäin sujuvaa tekstiä oppimishäiriöiseksi.
Vanhemmat ja opo ovat sitä mieltä, että kymppiluokka on vain yksi vuosi hukkaan elämässä. En oikein tiedä, mitä itse siitä ajattelen. Silti taas sen jälkeen pitäisi miettiä, että minne nyt taas hakisin. :(
Ap
Kauppaopisto. Koulu ei ole haastava ja perus myyjän työ aika helppoa, tosin sosiaalisesti jokseenkin kuluttavaa.
Minulle ihan perusmatikka on erittäin vaikeaa. Mietin monta minuuttia jopa yksinkertaisimpia laskutoimituksia. Käsittääkseni tuossa työssä pitäisi olla edes alkeellista matikkapäätä. :D
Ap
Hae opiskelemaan kampaajaksi. Enimmäkseen käytännön työtä ja varmasti pärjäisit.
En usko että pärjäisin. Käsistänikin olen niin kömpelö, etten osaa solmia vieläkään edes kengännauhojani. Minulla on hahmotushäiriö eikä käden ja silmän yhteistyö ole kovin hyvää. Olen myös herkkä kemikaaleille ja opinnoissa tarvitaan kemiaa, josta sain 5 todistukseen. Kärsin myös pahasta migreenistä.
Ap
No eipä susta taida sitten olla mihinkään.
Tyhmä trolli. Opetan oppivaikeuksisia aivan oikeasti ja yksikään heistä ei pysty kirjoittamaan noin pitkiä viestejä.
Ikävää tuo vähättely. Minulla on suuria vaikeuksia niin matematiikassa, käytännön asioissa kuin myös luetunymmärtämisessä. Ja lisäksi ne hahmotusvaikeudet.
Ap
Valmentavat opinnot ovat sinua varten. Saat tukea oppimisvaikeuksiin ja kokeilla eri aloja.
Et tässäkään VAIHEESSA tiedä mihin haet?!