Jörn "Jörkka" Donner pamautti aika mojovat repliikit, kun toimittaja rupesi kyselemään Linnanjuhliin kutsumattomuudesta!
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just luin artikkelin. Hyvin sanottu tosiaan. Jäin vain miettimään sitä, kun kohtahan ei ole enää elossa sotaveteraaneja niin kuinka juhlan luonne tulee muutumaan. Mulla ei ole mitään mukisemista kutsutuista, koska kaikki he ovat kutsunsa jollain tavoin ansainneet.
Vakiintunut tapahan tuosta tuli vasta Ahtisaaren aikana.
Oliko aikoinaan sitten ollenkaan veteraaneille omaa tilaa jossa kokoontua? Oliko kyseinen sali missä käytössä?
No ei tietenkään ollut, jos veteraaniuden takia ei kutsuttu. Toki vieraissa veteraaneja oli, mutta kutsun olivat saaneet muista syistä. Koivisto ja Kekkonen olivat itsekin veteraaneja.
Aluksi sitä paitsi kutsuttiin vain Mannerheim-ristin ritarit.
Oliko Kekkonenkin veteraani?
Mun mielestä linnaan voisi jättää kutsumatta suuren osan niistä, jotka ovat jo siellä oleet esim yli 3 kertaa.
Juhla on koko kansan juhla ja kutsuja pitäisi lähettää myös arpapelillä suomalaisille, myös niille leipäjonossa seisoville.
Elitistiset televisioitavat juhlat joutaa tässä ajassa romukoppaan. Juhliin osallistumisen tulisi olla mahdollista kaikille suomalaisille, jotka ovat veroja valtion kassaan kerryttäneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just luin artikkelin. Hyvin sanottu tosiaan. Jäin vain miettimään sitä, kun kohtahan ei ole enää elossa sotaveteraaneja niin kuinka juhlan luonne tulee muutumaan. Mulla ei ole mitään mukisemista kutsutuista, koska kaikki he ovat kutsunsa jollain tavoin ansainneet.
Oliko aikoinaan sitten ollenkaan veteraaneille omaa tilaa jossa kokoontua? Oliko kyseinen sali missä käytössä?
Vielä 80-luvulla sotaveteraaneja oli todella suuri osa kaikista kutsutuista kutsun perusteesta riippumatta. Kuten oli myös silloinen juhlien isäntä Mauno Koivistokin. Myöhemmin se sitten muuttui kun veteraanit alkoivat olla iäkkäämpiä eikä heitä enää tullut kansanedustajan tai pörssiyhtiön pääjohtajan roolissa linnaan vaan ihan erikseen veteraanitaustansa vuoksi kutsuttuina.
Ok. Minä olin silloin vielä lapsi. Kiinnostavaa olisi kuulla ja jutella lisää historiasta, mutta täytyy lähteä ottamaan palasta.
Mun nyt jo edesmennyt isoisä käytti tota palasta-sanaa tuossa merkityksessä. Kahden sodan veteraani muuten. .
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä linnaan voisi jättää kutsumatta suuren osan niistä, jotka ovat jo siellä oleet esim yli 3 kertaa.
Juhla on koko kansan juhla ja kutsuja pitäisi lähettää myös arpapelillä suomalaisille, myös niille leipäjonossa seisoville.
Elitistiset televisioitavat juhlat joutaa tässä ajassa romukoppaan. Juhliin osallistumisen tulisi olla mahdollista kaikille suomalaisille, jotka ovat veroja valtion kassaan kerryttäneet.
Voihan sitä jokainen juhlia itsenäisyyspäivää sydämensä kyllyydestä kuten haluaa.
Periaatteessa on ihan hyvä, että vieraat sentään suurin osa vaihtuu vuosittain, toista se oli silloin, kun minä olin nuori.
Tulee mieleen, että arpapelissä on se riski, että tulee lisää näitä mielensäpahoittamistapauksia sitten, kun ei se olekaan niin ihmeellistä ja hienoa, mitä on unelmoinut.
Itseäni ei kyllä edes kiinnostaisi, mieluumin katson televisiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään ollut, jos veteraaniuden takia ei kutsuttu. Toki vieraissa veteraaneja oli, mutta kutsun olivat saaneet muista syistä. Koivisto ja Kekkonen olivat itsekin veteraaneja.
Aluksi sitä paitsi kutsuttiin vain Mannerheim-ristin ritarit.
Oliko Kekkonenkin veteraani?
Mitä tarkoitat veteraanilla? Sota se oli vapaus/kansalaissotakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jörkka sanoi ettei kutsu vois vähempää kiinnostaa ja toivoo että linnaan kutsuttaisin enemmän nuoria.
Ei hän niin sanonut, mutta ei koe olevansa kaltoinkohdeltu, vaikka kutsua ei tullut.
Sitä ihmettelen kyllä tuossa lehtijutussa, että Donner olisi ollut vain kerran kutsuttuna ja 60-luvulla. Kyllä minä hänet monta kertaa olen nähnyt Bitte-vaimon kanssa presidenttiä kättelemässä kansanedustajan statuksella. Ehkä ei ihan joka vuosi käynyt, mutta taatusti enemmän kuin yhden kerran 1967 jälkeen...
Vierailija kirjoitti:
Jörkka sanoi ettei kutsu vois vähempää kiinnostaa ja toivoo että linnaan kutsuttaisin enemmän nuoria.
Niin, Donnerhan on kutsuttu 8-10 kertaa pelkästään kansanedustajan ominaisuudessa.
Ehkä se riittää.
Vierailija kirjoitti:
kamalaa. En ole ihan leipäjonoköyhä, mutta olis minultakin melkoinen ponnistus vähillä rahoilla saada hankittua joku vaate ja kampaus, ettei ihan erottuis muista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina voi tehdä lisää sotaveteraaneja. Eiköhän se Putin ala kohta tapattaa sotilaitaan. Raatteentie 2.0 - the frozen hell.
Isäm maallisella lejona miähellä taas vähän keulii kuvitelmat Suomen merkittävyydestä tässä maailmassa.
Putin on juuri lyönyt USAn Syyriassa, missä käytännössä jaettiin energian kulkureitit lähi-idästä Eurooppaan.
Sudan on esittänyt Putinille kutsun venäläisen sotilastukikohdan sijoittamisesta sinne. Siis Afrikkaan, mistä tullaan seuraavat isommat myllyt todennäköisesti käymään. Eilinen ydinlaitoksen rakentamissopimuksen allekirjoittaminen Egyptissä tukee näkemystä Afrikasta seuraavana painopistealueena.
Turkki on ostamassa ensimmäistä kertaa Nato-maana merkittävää venäläistä asejärjestelmää.
Haha, vai raatteentielle pitäisi keretä :D
Saiskohan mekkoa varten toimeentulotukea.
Työttömille aktivointikurssi -Ompele itse juhlpukusi linnan kutsuille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä jokainen juhlia itsenäisyyspäivää sydämensä kyllyydestä kuten haluaa.
Periaatteessa on ihan hyvä, että vieraat sentään suurin osa vaihtuu vuosittain, toista se oli silloin, kun minä olin nuori.
Tulee mieleen, että arpapelissä on se riski, että tulee lisää näitä mielensäpahoittamistapauksia sitten, kun ei se olekaan niin ihmeellistä ja hienoa, mitä on unelmoinut.
Itseäni ei kyllä edes kiinnostaisi, mieluumin katson televisiosta.
Niinpä. Ei taviksia sinne. Siinä menis sekin ilo, kun olis sama fiilis, kuin katsois K-Marketin kassajonoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina voi tehdä lisää sotaveteraaneja. Eiköhän se Putin ala kohta tapattaa sotilaitaan. Raatteentie 2.0 - the frozen hell.
Tulevaisuudessa kutsutaan infosodan veteraaneja. Av-mammoille nykyinen veteraanien tila.
Täällä oli kesällä se yksi mamma, joka ketjusta toiseen kävi yksinäiseen taistoon patuja (hänen kielenkäytössään palstalle tunkeutujia) vastaan. Hän ei jaksanut taisteluaan paria päivää pidempään. Ehkä hän jopa kaatui taistelussa. Mutta huonosta menestyksestään huolimatta, hän kyllä on infosotien rintamamamma, jos kukaan.
Vai, että pitäisi porukkaa saada lisää linnaan?