Tein lumitöitä melkein 2 h ja olen jo vanhus!
Mikä ratkaisuksi meidän syrjäkylillä asuvien vanhusten pihatöihin? Vielä pari vuotta ehkä jaksan. Olen nyt 73-vuotias. En pääse kauppaan enkä harrastuksiin autolla, jos joku muu ei kolaa pihaa ja pihatietä.
Ratkaisu ei ole, että pyydä naapurin nuorta auttamaan ja maksa hänelle työstä. Täällä ei asu nuoria.
Kaupungissa en usko viihtyväni ja vanhusten palvelutaloon en vielä muutamaan vuoteen kuulu.
Kommentit (12)
Hauista ainakin sinulla ja kunto pysyy vuosia noissa homissa, kuin kesällä piha töissä.Aika äkkiä kuntosi romahtaisi kerostalossa asuvana ja tiesi lopulta kävisi vanhain kotiin.
Kysy kunnasta. Joku traktorimies tulee tekemään edullisesti tai kunnan työllistetty.
Vaihda kola jo nyt työntölapioon. Kerralla vähemmän. Onko sinulla lumilinkoa tai autoon kiinnitettävää etuauraa?
Mun mielestä aika julmaa pakottaa vanhuksia ja muita huonokuntoisia tekemään lumitöitä :( Meilläpäin pakollisena hoitaa nuo rakennuksen edestä ja tietyltä pätkältä katua.
Aattele, parin vuoden päästä teet lumitöitä jo 4 h.
Vaikea uskoa ettei teidän kylällä ole ketään jolla on traktori ja aura.
Jos näin on, sittenhän on vaan vähennettävä kaupassa ja harrastuksissa käyntiä parempia kelejä odotellessa.
Muuta kerrostalokommuuniin, niin ei tarvi murehtia lumitöistä.
Täällä kunta ei ole aurannut teitä viikkoon. Lunta on 15 cm pyörätiellä joten en ole voinut lähteä kotoa mihinkään. Soitin sosiaalitoimistoon että toisivat minulle ruokaa mutta eivät kuulemma tuo. Olen kai sitten ilman ruokaa ensi viikkoon.
Omilla paikkakunnilla jokin taho, esim. työttömien yhdistys tarjoaa tuollaisia palveluja kohtuuhintaan.
67mies kirjoitti:
Täällä kunta ei ole aurannut teitä viikkoon. Lunta on 15 cm pyörätiellä joten en ole voinut lähteä kotoa mihinkään. Soitin sosiaalitoimistoon että toisivat minulle ruokaa mutta eivät kuulemma tuo. Olen kai sitten ilman ruokaa ensi viikkoon.
Aivan. Joko paastoat tai mietit jonkun muun tavan saada ruokaa. Niitä kyllä on, jos tosissaan nälkä tulee.
Vaihtoehdot on Avant/Kramer, tai nelivetoauto. Lumi sulaa kyllä keväällä. Kävelypolut syntyvät ihan kävelemällä, ja jos on kunnollinen auto, ei senkään takia tarvitse kolata.
Jos et voi palkata kylältä ketään muuta auraamaan pihaasi niin sitten joudut ostamaan oman (mini)traktorin.