Kaverini imettää 4,5 vuotiasta pojankörilästä!
Olimme eilen kaverini luona kylässä kun hänen 4,5 vuotias poikansa tuli olohuoneeseen ja kävi suoraan kaverini rintoihin kiinni ja nosti paidan rupesi imemään.
Poika on todella iso ikäisekseen, mutta jokainen tyylillään.
Kommentit (32)
Ulkomailla imetys lopetetaan heti kun lapselle kasvaa hampaat.
Suomessa imetetään poikalapsia niin kauan kunnes heiltä irtoaa hampaat eli pappaikäiseksi asti?!?! :DD
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä ollakaan asettamassta vastakkain limu/karkki VAI tissiä isolle pojalle!
Ei ole pakko työntää tuon ikäiselle kumpaakaan.
Itse imetin tyttöä yhtä pitkään. Ja voin kertoa ettei tuon ikäistä imetetä, jos hän ei itse halua. Ei kyllä nuorempiakaan, mutta erityisesti ei noita vanhempia.
Meillä imetys oli tuossa vaiheessa jo loppusuoralla, oikeastaan jo 4-vuotissynttäreiden kohdalla olin melko varma, että vuoden sisällä tämä loppuu. Ja asia oli juurikin niin kuin olin monen kuullut kertovan: Äiti on valmis lopettamaan ennen kuin lapsi. Aloin noilla main olla valmis, mutta lapsella kesti vielä. Eikä niitä imetyksiä tuossa vaiheessa enää usein ollut, kerran tai kaksi päivässä korkeintaan (aamu ja ilta). Hiljalleen ne siitä harvenivat, kunnes jossain vaiheessa huomasin että viimeisestä kerrasta on jo aikaa.
Hyvät muistot jäi molemmille.
No ei se lapsi pervo olekaan mutta se äiti voi olla. Onko liian tabu aihe? Jossain kehitysmaassa kun ei ole puhdasta vettä ja ruokaa niin 4v. imetys voi olla tarpeen mutta ei Suomessa. Kun lapsi osaa sanoa että anna äiti tissiä niin on aika lopettaa.
Tosiaan joo, miksi nämä pitkälle imetetyt on aina poikalapsia eikä koskaan tyttölapsia?
Miksi itse imetän vielä yli kaksivuotiasta:
- lapselle tärkeää
- lapsi on allerginen lehmänmaidolle ja äidinmaito on terveellisempää kuin esim. kauramaito
- gynekologisten syöpien todennäköisyys pitkään imetettäessä, samoin 2-tyypin diabeteksen
- imetys on kaksi kertaa pelastanut lapsen kuivumiselta oksennustaudissa/ripulissa
- väestötasolla imetys nostaa lapsen vastustuskykyä mikä päivähoidossa käyvän lapsen kannalta on kätevää.
Lisäksi mulla on niin vahva itsetunto ja teen parhaani antaakseni lapsellenikin sellaisen, että en muuta meidän perheen toimintatapoja sen mukaan mitä kaverit tai tuntemattomat ihmiset meistä ajattelevat.
Ai joo, mieheni eli lapsen isä on sitä mieltä, että hyvä kun imetän: lapselle on aina tarjolla lohtua, ruokaa ja vilkas taapero rauhoittuu ainakin hetkeksi tissille.
Imetys on myös lapselle keino säädellä omia tunteitaan silloin, kun hän ei pysty niitä vielä muuten hallitsemaan. Helppo apu moneen kiukkuun ja harmistukseen. Uhmakohtaukseen ei auttanut, kun lapsi oli liian kiihdyksissä ottaakseen maitoa. Mutta niitä oli onneksi vain kaksi kappaletta. Ehkä ilman imetystä niitä olisi ollut enemmän?
Tätä eivät imetyksen kesken lopettaneet koskaan halua kuulla, mutta pitkällä imetyksellä on tutkitusti suotuisa yhteys lapsen älykkyyteen. Kyllä minä äitinä halusin varmistaa, että lapsen aivot kehittyvät mahdollisimman hyvin.
Pojanköriläs :DDDD Aahahhahahaaaa
Tuli mieleen kun sanoit että juoksi oikeen ja ite nosti paitaa, semmoinen paksuposkinen punakka iso paksukainen sieltä juoksee ja huutaa mamia. Vetää kaikki muut matkallaan kumoon.
Mä en kyllä oikeasti ymmärrä noita alushousunuuskuttelukommentteja yms. Onko teillä itsellänne jotain häikkää seksuaalisuudessa?
Uskon että suurin osa edes kolme kuukautta imettäneistä tietää, ettei äiti sitä omaksi iloksi jaksa. Mä olen esikoista imettänyt 6 kuukautta ja seuraavaa 8 kuukautta. En jaksanut enempää! Yksi kaveri imetti 2-vuotiaaksi adti ja toinen edelleen 3-vuotiasta. Mun mielestä kun tietää kuinka rasittavaa touhua se on ja imetyksen edut, niin kyllä siinä ymmärtää myös ettei kukaan voi lasta tissille pakottaa, se ei ole mikään erityinen nautinto jne.
Pitkään imetetyillä on tutkimusten mukaan paremmat tunnetaidot ja useammin turvallinen kiintymyssuhde. Vaatii kyllä vanhemmaltakin hyvää itsetuntoa kuten täatä ketjusta huomaa, joten voi olla niinkin että keskimäärin kasvatukseen enemmän panostavat sitten imettävätkin vähän pidempään, kukapa tietää.
Mä en kyllä tajua, miten yksikään imettänyt äiti voi pokkana väittää, että imetyksen motiivit olisivat seksuaalisia.
Neljävuotias on eri asia kuin 1-2-v.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo epänormaalia, ja aivan tarpeetontakin tuossa iässä. Ei voi perustella millään järkevästi.
Miten niin ei perusteita? Kyllä ravintosuosituksissa on maitotuotteet. Miksi antaa lehmänmaitoa jos rinnoista tulee hyvin vitamiinipitoista ihmismaitoa?
Lehmänmaidossa on ihmisille sopimatonta insuliinia, se on myös paljon käsiteltyä. Aiheuttaa lehmillä tuotantoa jossa lehmät synnyttävät joka vuosi ja joiden vasikat viedään pois.
Aion ainakin imettää niin kauan kuin tuntuu luonnolliselta, ehkä 2-3 vuotiaaksi. Siinä iässä keskimmäinenkin lapsi jätti jatkuvan iholla olemisen ja itsenäistyi.
Samalla tyylillä joku silikonibimbo imetti poikaansa kahvilassa eli istui siinä pallomainen kumitissi kokonaan esillä ja noin viisivuotias pikkupoika seisoi vieressä imemässä sitä ilmapalloa. Oli niin härskin näköistä että vaihdoimme kahvilaa.