Kaverini imettää 4,5 vuotiasta pojankörilästä!
Olimme eilen kaverini luona kylässä kun hänen 4,5 vuotias poikansa tuli olohuoneeseen ja kävi suoraan kaverini rintoihin kiinni ja nosti paidan rupesi imemään.
Poika on todella iso ikäisekseen, mutta jokainen tyylillään.
Kommentit (32)
Paljo oksettavampaa ja oudompaa on laittaa muksunsa imemään ERI LAJIN (lehmän) maitoa joka on tarkoitettu vasikalle, ei ihmislapselle. :D Miksi sitä ei kauhistella täällä keskustelupalstoilla samalla tavalla?
Hirveitä kommentteja! Mikä teidän ongelma oikein on? Täysin luonnollinen asia, yököttävämpää se on kun tuon ikäisille ja pienemmillekkin työnnetään limua, karkkia, ranskalaisia yms. oikeesti epäterveellistä moskaa. Äidinmaito on kaikista paras ja ravinteikkain juoma lapselle. Upea äiti kun on jaksanut imettää noinkin pitkään lastaan❤
Vierailija kirjoitti:
Paljo oksettavampaa ja oudompaa on laittaa muksunsa imemään ERI LAJIN (lehmän) maitoa joka on tarkoitettu vasikalle, ei ihmislapselle. :D Miksi sitä ei kauhistella täällä keskustelupalstoilla samalla tavalla?
Jos olohuoneessa olisi lehmä jonka utareesta lapsi maitoa oma -alotteisesti imisi niin varmasti sitä kauhisteltaisiin. ..
Lapsen normaali vieroittautuminen rintamaidosta tapahtuu 2-7-vuotiaana, eli tossa ei oikeesti ole mitään ihmeellistä. Taitaa laiskat mammat joiden imetys on epäonnistunut täällä kauhistella kateellisena😂
Vierailija kirjoitti:
Hirveitä kommentteja! Mikä teidän ongelma oikein on? Täysin luonnollinen asia, yököttävämpää se on kun tuon ikäisille ja pienemmillekkin työnnetään limua, karkkia, ranskalaisia yms. oikeesti epäterveellistä moskaa. Äidinmaito on kaikista paras ja ravinteikkain juoma lapselle. Upea äiti kun on jaksanut imettää noinkin pitkään lastaan❤
Ei tässä ollakaan asettamassta vastakkain limu/karkki VAI tissiä isolle pojalle!
Ei ole pakko työntää tuon ikäiselle kumpaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen normaali vieroittautuminen rintamaidosta tapahtuu 2-7-vuotiaana, eli tossa ei oikeesti ole mitään ihmeellistä. Taitaa laiskat mammat joiden imetys on epäonnistunut täällä kauhistella kateellisena😂
Kyllä meillä ainakin imetys onnistui, mutta kyllä on tuolla pojalla vielä kovat ajat edessä jos 7 vuotiaana koululaisena huutaa äidiltä tissiä kun luokkakaverit on kylässä. Miksi ei näin tekisi jos se siis on normaalia, että 7 vuotias vielä lutkuttaa tissiä! Eihän pojalla silloin olisi mitään syytä hävetä kavereiden läsnäoloa, eihän.....
Onhan tuo epänormaalia, ja aivan tarpeetontakin tuossa iässä. Ei voi perustella millään järkevästi.
Niin, isomman lapsen imetys vaatii hyvää itsetuntoa. Joillakin on sitä. Itseäni ei pitkä imetys ainakaan jäänyt harmittamaan, eikä lastakaan, joka on jo aikuinen. Kivat muistot jäi ja tyytyväisyys siitä, että oli kanttia tehdä kuten meistä molemmista tuntui oikealta.
Vierailija kirjoitti:
En ole kyllä kuullutkaan, että jonkun lapsi imisi lehmän utaretta.
Niin kauan kuin maitoa tulee niin en näe ongelmaa. Vai pitäisikö nähdä?
En ymmärrä vanhempia joiden mielestä imetyksen lopettaminen on lapsen päätös. Eiköhän siihen ole ihan syy miksi aikuisten tulee huolehtia lapsista ja lapset eivät saa tehdä itse päätöksiään. Eli nämä vanhemmat voisivat kasvaa aikuisiksi ja olla oikeasti vanhempia sen sijaan että kuormittavat lasta aikuisten päätöksillä. Ja jos ei muuta läheisyyttä lastensa kanssa keksi niin hohhoijaa. Pidemmän päälle vaan tekevät lapsilleen hallaa. Voi sitä häpeän määrä kun lapsi/nuori tajuaa että muut ovat lopettaneet imetyksen jo vauvana.
Sata vuotta sitten Suomessa tuo oli ihan normaalia. Toki lasta saattoivat ikätoverit pilkata leikillä, jos ei millään osannut lopettaa tissillä käyntiä. Mutta oli aika perus imettää 2-3-vuotiaaksi ja joitain pidempäänkin.
Mutta totta kai tuo nyky-yhteiskunnassa herättää ihmetystä ja yökötystäkin, kun eihän se mikään normi ole. Ajatellaan että äidinmaito on vauvoille ja lehmänmaito isommille. Minä imetin omaani 2-vuotiaaksi ja sekin oli ihmetyksen paikka. Ymmärrän että tuollainen ihmetyttää ja tuntuu oudolta, vaikka itse nykyään ajattelen eri tavalla.
Miettikääpä muuten mistä sana maitohampaat on lähtöisin. Sitä mietin, että miten kaverin kohdalla tuo voi tulla yllätyksenä, ei varmaan kovin läheinen?
Minä olen imettänyt molemmat lapset hieman yli yksi vuotiaiksi. Enkä todellakaan missään nimessä olisi ainakaan yli 2vuoden jatkanut. Minua itseäni on imetetty 3vuotiaakseni ja se on sellainen asia jota en todellakaan ilkeä kertoa missään(paitsi täällä.nimettömänä).
'Tytönköriläs' sensijaan ilmeisesti olisi saanut imeä nisääsi rauhassa...
Kyllä te monet kommentoijat olette perverssejä. Itse olette jotain vitun fifty shades of grey sadomasoirstailijoita, ja kuitenkin kehtaatte projisoida perversioitanne viattomaan lapseen joka imee maitoa! Jumalauta minun puolestani lapsi saa imeä tissiä vaikka 16-vuotiaaksi. Olette te kyllä melkoisia katkeria epeleitä te mammat.
Pitääkö teidän jo puuttua toisten naisten maitorauhasiinkin?! Jotain rajaa soisin teille.
Sitä vain ihmettelen, miten lapsen fyysinen koko liittyy tähän millään tavalla?
Vierailija kirjoitti:
'Tytönköriläs' sensijaan ilmeisesti olisi saanut imeä nisääsi rauhassa...
...anteeksi, tarkoitin siis tietenkin : sitä kaverisi nisää, josta olet nyt huolestunut
(terv. Edellinen)
No mitäs mystistä lapselle tapahtuu 1-vuotiaana? Terkuin 1v3kk imettänyt ja 1v4kk imettänyt.
Millaisen äidin mielestä on pervessiä imettää, heti kun lapsi täyttää 1-vuotta?
Vai teinitkö täällä kommentoi?
Tulee peräkammari poika. Säälittää jo.
No huh huh! Taitaa poika olla tulevaisuudessa melkoinen tissimies. Taisi kävellä huoneeseen raskain askelin ja huusi: "Mutsi, tissi esiin ja heti!"