Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikuisuusaihe-paino ei laske.

Pötkö
11.12.2017 |

Olen 34 vuotias nainen, painoni on vuodessa kivunnut lukemiin 167cm/83kg. Samalla verensokerit ja verenpaine on alkaneet antaa viitteitä siitä, että tulevaisuudessa saattaa vastassa olla vaikeitakin terveysongelmia. 15 kiloa olisi siis saatava pois.
Olen ollut lievästi ylipainoinen raskausajoistani lähtien, eli 10 vuotta. Tänä aikana olen opetellut liikkumaan säännöllisesti ja syömään fiksusti. Liikakiloja on nyt viimeksi hiipunut varmaankin ajokortin myötä, kun olen päivittäin koittanut ajaa jotta siitä tulisi luontevaa.
Ruokavalioni on ihan jees, en oikeasti usko että syön vääriä asioita. Kasvispainotteista sekaruokaa, teen lähes kaiken itse. Mielessäni arvioin myös päivittäisiä kaloreita, eikä 2000 kcal juurikaan ylity, yleensä pysyn 1500-2000 välimaastossa.
Pari vuotta sitten laihdutin 9kiloa syömällä 1400 kcal/päivä, mutta kilot tulivat heti takaisin kun nostin kalorimääriä.

Tuntuu että olen laihduttanut vuosia, ilman mitään tuloksia. Mitään fysiologisia häikkää ei ole. Nytkin seuraan vierestä miehen laihduttamista. Tuntuu että hän vain jättää herkut pois, ja puolittaa lounassämpylänsä, ja kilot karisevat vauhdilla. Itse olen vältellyt herkkuja, liikkunut enemmän, ja syönyt pienempiä annoksia kuin hän, koko yhteiselomme ajan. Silti painan lähes 10 kiloa enemmän.

Tällä hetkellä harrastan lähinnä juoksua ja vesijuoksua. Ajattelin ottaa rutiiniin taas kahvakuulan antaakseni juoksujaloille lepopäiviä ja kohottaakseni lihaskuntoa.

Auttakaa, miten olette itse päässeet samankaltaisista lukemista pysyvästi alaspäin, alkaa olla tosi surullinen ja epätoivoinen olo!

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa

Vierailija
2/74 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kiitos. Tahalliset yritykset pahoittaa toisen mieltä tietysti valitettavasti kuuluvat tähän keskustelupalstakulttuuriin.

Mutta ehkä joku on onnistunut vastaavassa hankkeessa, olisi kiva kuulla siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ehdottaa sitä paljon parjattua karppausta. Voisit kokeilla karsia ruokavaliosta kaikki hiilaririkkaat ainekset, kuten perunat, riisit, pastat, leivät. Vihanneksia, rasvaa ja proteiinia painon mukaan.

Itse jojoilin koko elämäni ajan ja vain karppaus auttoi, eikä ole kilot tulleet takaisin kun uudet syömätavat tuli jäädäkseen.

Vierailija
4/74 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta onnistuneesti laihdutit, joten tee se sama uudelleen. Laihduttamisen jälkeen luonnollisestikaan et voi palata siihen entiseen... Laihduttamisen jälkeen opettelet ylläpitämään painoa.

Vierailija
5/74 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pötkö kirjoitti:

Liikakiloja on nyt viimeksi hiipunut varmaankin ajokortin myötä, kun olen päivittäin koittanut ajaa jotta siitä tulisi luontevaa.

Jännä juttu, yleensä liikakiloja nimenomaan tulee kun ajelee paljon. Mutta jos niitä on lähtenyt niin hyvä. 

Yleisin ongelma on se kylmä fakta - syöt enemmän kuin kulutat. Ei energiaa mitenkään tyhjästä tule. Liiku enemmän tai syö vähemmän.

Vierailija
6/74 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kokeilen tätä. Olen kyllä jo pitkään korvannut vehnää ja perunaa gluteenittomilla vaihtoehdoilla, vatsan toiminnan vuoksi.

Heti aamusta voin tyhjään vatsaan syödä leipää tai croissantin, mutta en enää iltapäivästä.

Lisäksi tuntuu että turpoan ihan mistä vaan. Maidosta, karkeista, suolasta, vehnästä, you name it. Keho on täynnä nestettä tai kaasuja koko ajan. Päivittäin vedän tuohon pulmaan ananasmehua ja omenaviinietikkaa mutta heti kun jää välistä, vaaka näyttää seuraavana päivänä kilon enemmän.

Vihaan myös nykyistä suhdettani ruokaan. Ei sen pitäisi tälläistä olla, että kaikki normaali ja terveellinen kun on jotenkin huonoksi minulle ja vaikeaa ja ilotonta.

Vierailija
7/74 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pötkö kirjoitti:

Liikakiloja on nyt viimeksi hiipunut varmaankin ajokortin myötä, kun olen päivittäin koittanut ajaa jotta siitä tulisi luontevaa.

Jännä juttu, yleensä liikakiloja nimenomaan tulee kun ajelee paljon. Mutta jos niitä on lähtenyt niin hyvä. 

Yleisin ongelma on se kylmä fakta - syöt enemmän kuin kulutat. Ei energiaa mitenkään tyhjästä tule. Liiku enemmän tai syö vähemmän.

Niin, siinä on autocorrect-typo. Pitäisi lukea hiipinyt. Minkä varmaan kyllä ymmärsitkin.

Vierailija
8/74 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pötkö kirjoitti:

Ehkä kokeilen tätä. Olen kyllä jo pitkään korvannut vehnää ja perunaa gluteenittomilla vaihtoehdoilla, vatsan toiminnan vuoksi.

Heti aamusta voin tyhjään vatsaan syödä leipää tai croissantin, mutta en enää iltapäivästä.

Lisäksi tuntuu että turpoan ihan mistä vaan. Maidosta, karkeista, suolasta, vehnästä, you name it. Keho on täynnä nestettä tai kaasuja koko ajan. Päivittäin vedän tuohon pulmaan ananasmehua ja omenaviinietikkaa mutta heti kun jää välistä, vaaka näyttää seuraavana päivänä kilon enemmän.

Vihaan myös nykyistä suhdettani ruokaan. Ei sen pitäisi tälläistä olla, että kaikki normaali ja terveellinen kun on jotenkin huonoksi minulle ja vaikeaa ja ilotonta.

Tämän piti olla vastaus tuohon karppauskommenttiin.

Vierailija
9/74 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se, ap, on niin, että ne syömiset vaikuttaa painoon. Vaikka kuinka söisit terveellisesti ja "oikein" etkä laihdu, niin ruokavalio on ensimmäisellä sijalla muutoksia ajatellen. 

Vierailija
10/74 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari vuotta onnistuneesti laihdutit, joten tee se sama uudelleen. Laihduttamisen jälkeen luonnollisestikaan et voi palata siihen entiseen... Laihduttamisen jälkeen opettelet ylläpitämään painoa.

Tuosta keissistä jäi vähän sellainen olo ettei tää voi olla pidemmän päälle fiksua. Olo oli koko ajan aika paska, eikä mitään normaaliin elämään kuuluvaa lauantaipizzaa voinut edes vilkaista, heti oli viikon työ pilalla ja sitä syntynyttä lisäkiloa sai laihduttaa koko seuraavan viikon.

Mutta pakko tietysti laskea ruokamääriä taas. Toivoisin voivani joskus syödä ihan normaalisti.

Vierailija
11/74 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman kanssa tuskailen ja pettyneenä seuraan vierestä kun yksi toisensa jälkeen laihtuu samoilla muutoksilla mitä olen itsekin tehnyt. Moni laihtuu näkyvästi (eli useita kiloja) jopa  alkoholinkäytön vähentämisen myötä, mutta minulta ei tippunut grammaakaan vaikka lopetin käytön kokonaan. Moni laihtuu vaihtamalla kahvimaidon rasvattomaan, minä en. Virvoitusjuomien/mehujen vaihtaminen veteen on usein mainittu toimivaksi, itse lopetin alkoholinkäytön yhteydessä myös limujen juonnin (mehuja ei ole koskaan juonutkaan) ja nykyisin juon vain vettä/kivennäisvettä ja lopputulos kohdallani on etten laihtunut. Arkiliikunnan lisäämistä suositellaan, itse aloin käyttämään hissin sijaan ihan aina portaita ja ainoa muutos on että kunto on kasvanut.

Ylipainoa on +20kg ja eroon tästä ei tunnu pääsevän millään. Ainut positiivinen asia on, etten ole lihonut enää vuosiin vaan paino junnaa noin 80 kilossa. Harmittaa että masentuneena tuli syötyä ja juotua liikaa ja vielä vuosienkin jälkeen olen vankina näissä läskeissä.

N40

Vierailija
12/74 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota viikon Nutrilett tai joku muu VLCD- kuuri. Tulet vähemmästä kylläiseksi sen jälkeen ja saat muutaman kilon tsempiksi nopeasti pois. Jatkat terveellisellä, kasvisvoittoisella ruoalla, jossa et jätä kokonaan viljoja pois, vaan etsit sinulle sopivat täysjyväviljat. Kahvakuulaile koko keho läpi 2 krt viikossa, hikiliikunta toiset 2 kertaa ja kerran uiminen höyrysaunoineen ja muine hemmotteluineen.

Tiedän saavani 100 alapeukkua tästä kommentistani, mutta ap:n suhtautuminen ruokaan on jo muuttunut vääristyneeksi. Viikon pussikuurilla ehtii pohtia, miten haluaa loppuelämänsä syödä ja sen jälkeen "hyvä ja terveellinen" todella maistuu hyvältä.

❤ rakasta itseäsi ja syö hyvin!!

Vierailija
13/74 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pötkö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pötkö kirjoitti:

http://nutrimia.fi/terveystesti/15

Hiivasienen liiallisesta kasvusta suolistossa kehittyy hiivasyndrooma, jonka seurauksena on usein lukuisten eri oireiden synnyttämä oireyhtymä. Liikakasvun aiheuttavat elimistön omat hiivasolut, kyseessä ei siis ole kehon ulkopuolinen taudin aiheuttaja. Hiivaa esiintyy normaalisti pieninä määrinä suussa, suolistossa ja iholla. Ongelma syntyy kun hiivasolu muuttuu aggressiivisen muotoon muodostaen ns. rihmastoa.

Jotta hiivasolujen aggressiivinen lisääntyminen on mahdollista, suolistossa täytyy olla siihen suotuisat olosuhteet. Antibiootit ja muut lääkkeet, teollisesti käsitelty ruoka, ja raskasmetallit synnyttävät elimistöön rasitteen, joka alentaa immuunipuolustusta.

Mikäli sinulla on hiivaongelma, on tutkittava myös taustalla olevat syyt. Hiiva on seurausta (esim. diabetes, suoliston bakteerikannan häiriötila, muu suolistosairaus) elimistön epätasapainosta, ei syy terveyden ongelmiin.

Altistavia tekijöitä:

huono ruuansulatus

hapoton maha

sokerin liiallinen käyttö

valkoisten viljatuotteiden liiallinen käyttö

lisäaineet

lääkkeet: antibiootit, kortisoni, E-pillerit

ruoka-aineallergiat

amalgaamipaikkojen elohopea

home

hormonaaliset muutokset (mm. raskaus)

krooniset suolisto- ym. sairaudet

Mitä oireita hiiva aiheuttaa elimistössä?

Paksusuolen suolistokuona on erinomainen kasvualusta hiivan lisääntymiselle. Paksusuolesta hiivasolut voivat levitä koko ruunasulatuskanavaan; ensin ohutsuoleen, sieltä mahalaukkuun, ja suuonteloon. Hiiva pystyy muodostamaan myös rihmastoa, joka kykenee tunkeutumaan suoliston limakalvon sisälle sekä verenkiertoon ja sitä kautta pidemmälle elimistöön. Tästä syystä oireita voi esiintyä koko kehossa: suolistossa, suussa, keuhkoissa, poskionteloissa, korvissa sekä naisilla emättimessä ja virtsatiehyissä.

Hiivasienet lisääntyvä nopeasti ja käyttävät ravinnokseen pääasiassa sokereita ja valkoisia viljatuotteita. Hiivakasvusto tuottaa myrkyllisiä käymistuotteita kuten etanolia ja asetaldehydiä. Nämä turvottavat vatsaa ja pääsevät myös verenkiertoon rasittamaan maksaa, haimaa ja hermostoa. Hermoston väsyessä mm. masennus ja mielialanvaihtelut ja univaikeudet ja jatkuva väsymys ovat tyypillisiä oireita.

Hiivan liikakasvu heikentää immuunipuolustusta ja vastustuskyvyn heikentyessä elimistöön syntyy ennen pitkää tulehdussairauksien, allergioiden, yliherkkyyksien ja kroonisten sairauksien kierre. Hiivasyndroomapotilaille kehittyy helposti myös vitamiinien ja hivenaineiden puutoksia.

____

Suosittelen ottamaan ajatuksella. Tuo on länsimaisessa ylipainoisten yhteiskunnassa erittäin yleinen ja oma elämäni muuttui, kun pääsin käsiksi ongelmaan. 

Tämä on kiinnostavaa. Raskaus ja rankat (mm vuoden kestänyt) antibioottikuurit löytyy.

Mutta miten sitä hiivatasapainoa lähdetään korjaamaan?

Sokerittomalla ruokavaliolla.

Vierailija
14/74 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiivaongelmaa tai ei, sokeritonta ruokavaliota kannattaa ehdottomasti kokeilla. Ja niin että aluksi ei käytä edes keinotekoisesti makeutettuja tuotteita. Herkutella voi muutenkin, esimerkiksi hyvillä juustoilla nam.

-se karppauskommentin laittanut

Vierailija
15/74 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota viikon Nutrilett tai joku muu VLCD- kuuri. Tulet vähemmästä kylläiseksi sen jälkeen ja saat muutaman kilon tsempiksi nopeasti pois. Jatkat terveellisellä, kasvisvoittoisella ruoalla, jossa et jätä kokonaan viljoja pois, vaan etsit sinulle sopivat täysjyväviljat. Kahvakuulaile koko keho läpi 2 krt viikossa, hikiliikunta toiset 2 kertaa ja kerran uiminen höyrysaunoineen ja muine hemmotteluineen.

Tiedän saavani 100 alapeukkua tästä kommentistani, mutta ap:n suhtautuminen ruokaan on jo muuttunut vääristyneeksi. Viikon pussikuurilla ehtii pohtia, miten haluaa loppuelämänsä syödä ja sen jälkeen "hyvä ja terveellinen" todella maistuu hyvältä.

Älä nyt näitä pussikuureja ehdota, elimistö menee ihan sekaisin!  Sun viestin viimeinen lause on aivan ristiriidassa muuhun tekstiisi :)

Vierailija
16/74 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä tsemppiviestistä. Ehkä joku motivaatiota nostattava kuuri olisikin paikallaan. Ja se on totta että suhteeni ruokaan on vaikea, ja vihaan sitä tunnetta.

Oikeasti rakastan ruokaa, kaikkea ruokaa, en siis vain syömistä, vaan keittotaitoa. Haluaisin sen ilon takaisin elämääni.

Tässä parin viime viikon illallisia ja lounaita:

-Paneroitu kaali, sinihomejuustomuru, karpaloita

-tahinilohi, mango salaatti

-sisilialaiset munat tomaattikastikkeessa

-sieniragu ja polentapuuro

-kukkakaalicurry on

-valkoinen kala + paahdettu palsternakka

-puolikas pizza

-tomaattipekonirisotto kasvisliemeen

-naudanpaisti ja uunivihannekset

Lounaaksi edellisen päivän jämiä/niistä tehty salaatti, joskus syön ulkona. Aamiaiseksi hedelmä/smoothie/voileipä. Tykkäisin juoda pelkän kahvin. Illalla hedelmä/voileipä. Urheilun jälkeen puolikas kourallinen pähkinöitä, jos ruokailuun on vielä aikaa.

Aina voi pihistää ja nipistää ja syödä vähemmän, puhtaammin, terveellisemmin, mutta omasta mielestä runko on ihan hyvä.

Vierailija
17/74 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama ongelma. Laskin hulluna kaloreita ja liikuin monta tuntia viikossa. Paino ei hievahtanutkaan. Ei sitten millään.  Ylipainoa oli kymmenisen kiloa ja vyötärönympärys lähes metrin. Ruokailu ihan virallisterveellistä. Herkkuja ei edes viikottain. Verenpainekin alkoi olla ongelmarajalla. Ikää kuitenkin vasta reilu 40. Olin täysin epätoivoinen, koska en todellakaan tajunnut missä vika. Sitten törmäsin netissä insuliiniresistenssiin ja tajusin, että tuohan mulla on. Nyt syönyt VHH:n mukaan ja paino tippuu!! Melkeinpä itsestään. Mulle tämä ei ole kuuri vaan tarkoitus on jatkaa näin loppuelämä. Perunat ja pastat ym. on mun osalta enää harvinaista herkkua. MUTTA parasta on, että syön ihan loistavan hyvää ruokaa nyt (esim. se pitsa on erittäin helppo toteuttaa ilman jauhoja). Maistuvaa, rasvaista, täyttävää ruokaa (toki myös paljon kasviksia). Ei ole nälkä ja paino putoaa. Ihan parasta :). 

Vierailija
18/74 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pötkö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä tsemppiviestistä. Ehkä joku motivaatiota nostattava kuuri olisikin paikallaan. Ja se on totta että suhteeni ruokaan on vaikea, ja vihaan sitä tunnetta.

Oikeasti rakastan ruokaa, kaikkea ruokaa, en siis vain syömistä, vaan keittotaitoa. Haluaisin sen ilon takaisin elämääni.

-kukkakaalicurry on

-puolikas pizza

Lounaaksi edellisen päivän jämiä/niistä tehty salaatti, joskus syön ulkona. Aamiaiseksi hedelmä/smoothie/voileipä. Tykkäisin juoda pelkän kahvin. Illalla hedelmä/voileipä. Urheilun jälkeen puolikas kourallinen pähkinöitä, jos ruokailuun on vielä aikaa.

Aina voi pihistää ja nipistää ja syödä vähemmän, puhtaammin, terveellisemmin, mutta omasta mielestä runko on ihan hyvä.

Niin omasta mielestäsi se on hyvä, mutta ei elimistösi mielestä, jos se ei halua läskistä luopua.

Vierailija
19/74 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkit, pullat, jäätelöt yms. kokonaan pois. Tee pieniä muutoksia, vähemmän rasvaa leivälle, kahden sijasta yksi juustosiivu, yksi peruna vähemmän. Opeta aivot siihen, että pärjäät vähemmällä. Itse ainakin huomaan, että juuri aivot ovat vinksallaan. Näkevät normimäärän ruokaa pikkuruisena annoksena, jolloin syötyä tulee aterialla kolmen edestä. Jostain syystä myös sokerin syöminen johtaa muuhunkin ahmimiseen. Suosittelen myös satunnaisia jumppaliikkeitä arjen ohessa. Ne kiinteyttävät.

Vierailija
20/74 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pötkö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-kukkakaalicurry on

-puolikas pizza

Niin omasta mielestäsi se on hyvä, mutta ei elimistösi mielestä, jos se ei halua läskistä luopua.

Joo mut eihän nyt ihminen voi jollain kitukuurilla elää lopun elämäänsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi