Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä koirarotuja pelkäät?

Vierailija
10.12.2017 |

Itsellä on sakemannit ja pienet terrierit.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkään omistajia!!!

Vierailija
22/61 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä löytyy pitbull ja staffi, bullterrieri oli myös lapsena. Kaikki kolme rotua tuomitaan tietämättömien toimesta agressiiviseksi ja mielenvikaisiksi. Valitettavasti vain kyseiset rodut ovat usein etenkin nuorillemiehille peniksen jatke, hankitaan sellainen koiran himossa, kun egoon ei mikään pikkukoira sovi. Monesti vielä ensi koiraksi, ja sitten ihmetellään, kun koira ei tottele ja itse raahaudutaan hihnan mukana, kun ei osata kouluttaa.

En pelkää koiria, mutta kaikki schäferit kierrän nykyään kaukaa. Siinä on rotu, jossa yllättävän paljon luonnevikaa. Kerran yksi karkasi omistajalta bullterrierini kimppuun, kerran toinen puri lastani kädestä ohitustilanteessa ja pari kertaa meinannut saman rodun koira käydä nykyisten koiriemme päälle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh huh, kyllä on taas ennakkoluulot valloillaan...

Sinä saatat kutsua näitä ennakkoluuloiksi mutta on ihan järkevää tiedostaa ympäristönsä todellisia turvallisuusriskejä.

Vierailija
24/61 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Etenkin isot koirat, kuten dobermannit, tanskandoggit ja mastiffit ovat mielestäni ihan älyttömän lutuisia, vaikka kuolaavatkin joka paikkaan eivätkä käsitä sitä etteivät mahdu syliin.

Mutta jumankauta että jackrusselin terrierit ärsyttävät (ja valitettavasti samaan kastiin menee toinen terrierirotu, joka ilmeisesti näyttää ihan samalta, mutta ei ole jackrussel. En erota näitä toisistaan, joten ne aiheuttavat saman reaktion). Tästä kiitos lapsuuden kavereilleni, joiden vanhemmilla ei ollut mitään halua kouluttaa koiraa, joka oli selvästi hankittu vain lapsien iloksi. Ja lapsien suurin ilo oli härnätä tätä koiraa kaikin eri tavoin. He siis pitivät leikkinä sitä, että esim "tarjosivat" koiralle namia tai lelua, ja vetivät sen nopeasti pois kun pentu yritti käydä kiinni. Ja tätä jatkui loputtoman kauan. Lisäksi "kurinpito" ja "tapojen opetus" oli pelkkää koiran nimen huutamista. Ei koira silloin tiedä, tekeekö oikein vai väärin jos korkea-ääninen lapsi huutaa sen nimeä, ja ehkä antaa karkin kun näykkää, ehkä ei. Lopputulos oli muutenkin yliaktiivinen koira jota ei lenkitetty tarpeeksi ja joka räksytti kaikelle ja näykki ja roikkui kaikessa mikä liikkui. Jumankauta että se otti päähän, ja siksi vieläkin jokainen samalta näyttävä koira nostaa verenpainetta. Koiraparka oli ihan väärässä perheessä, mutta reaktio tulee silti selkäytimestä.

Vierailija
25/61 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kaikkia haukkuherkkiä pikkukoiria joita ei olla koulutettu vain sen 'harmittoman' koon vuoksi :D

Mitä sä niissä rääpäleissä pelkäät? 

Vierailija
26/61 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten en koiria pelkää mutta rodusta riippumatta en halua naamani olevan samalla tasolla niitten kanssa.. En tiedä mistä johtuu, mutta aina tulee se tunne että yhtäkkiä hyökkäisi, vaikka tietäisin että kyseinen koira ei olisi ollenkaan agressiivinen :(

Vierailija
27/61 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten en koiria pelkää mutta rodusta riippumatta en halua naamani olevan samalla tasolla niitten kanssa.. En tiedä mistä johtuu, mutta aina tulee se tunne että yhtäkkiä hyökkäisi, vaikka tietäisin että kyseinen koira ei olisi ollenkaan agressiivinen :(

Tuohan on pelkästään järkevää.

Vierailija
28/61 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan luontainen reaktio. Koira esim. kokee sen herkästi uhaksi, jos sitä katsotaan silmiin (ainakin pitkään tuijottaen), joten ihan hyväkin on pysytellä eri tasolla.

Vierailija
29/61 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitbulleja, koska: https://www.youtube.com/watch?v=0c1jFmYnzCk

Vielä enemmän pelkään niitä, kun netissä saa jatkuvasti lukea, miten kyseisiä koiria omistavat eivät ymmärrä lainkaan sitä koiraansa ja sen historiaa.

Vierailija
30/61 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kaikkia haukkuherkkiä pikkukoiria joita ei olla koulutettu vain sen 'harmittoman' koon vuoksi :D

Aa näyttää että tämä käsitettiin nyt ihan väärin :0 En siis tarkoita että kaikki pienet koirat olisivat tällaisia ja eivät ne ulkona ollessa häiritse minua lähes ollenkaan. Kyse oli enemmän siitä että jos olen tuttavien luona kylässä ja koira alkaa murista, näykkiä jne. niin usein ei tehdä asialle mitään vain koska kyseessä on pieni koira ^^ 

Vierailija
31/61 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aa näyttää että tämä käsitettiin nyt ihan väärin :0 En siis tarkoita että kaikki pienet koirat olisivat tällaisia ja eivät ne ulkona ollessa häiritse minua lähes ollenkaan. Kyse oli enemmän siitä että jos olen tuttavien luona kylässä ja koira alkaa murista, näykkiä jne. niin usein ei tehdä asialle mitään vain koska kyseessä on pieni koira ^^ 

Lisäksi ymmärsit tämän ketjun aiheenkin aivan väärin. Ei tässä kysytty, että mikä koirarotu on mielestäsi ÄRSYTTÄVÄ. Tässä kysyttiin, että mitä koirarotua PELKÄÄT.

Vierailija
32/61 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi ymmärsit tämän ketjun aiheenkin aivan väärin. Ei tässä kysytty, että mikä koirarotu on mielestäsi ÄRSYTTÄVÄ. Tässä kysyttiin, että mitä koirarotua PELKÄÄT.

Luulisin että tarkoitti kuitenkin pelkäävänsä tällaisia tilanteita?

Vierailija
33/61 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Sitäkään ei kysytty, että millaisia tilanteita koirien kanssa pelkäät. Vaan kysyttiin, että mitä KOIRAROTUJA pelkäät.

Kylläpä on vaikeaa ymmärtää lukemansa.

Vierailija
34/61 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Staffit ja muut bullit, isot molossirotuiset, rotikat.

Molossirotuiset? Kuten nöffi. Sellainen luttana.

https://www.google.fi/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.c…

Vierailija
35/61 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on tuollainen "pikkuräksy" eli kääpiövillakoira. On ylisosiaalinen, ei todellakaan vihainen kellekään mutta on aika arka ja herkästi reagoiva, on tosin vielä melkein pentu 8,5kk eli kypsyy tuosta vielä, toivottavasti. Aika ikävää, että automaattisesti ajatellaan, ettei ole "viitsitty kouluttaa", kun pennusta asti on yritetty sosiaalistaa, joka päivä koulutetaan, ollaan monella eri koirakurssilla, on otettu koirankouluttajalta yksityistunteja ja yritetään pärjätä parhaamme mukaan. Voisi joskus yrittää ajatella myös sitä toista osapuolta empaattisesti. Ei minusta todellakaan ole kivaa kulkea hermostuneen ja haukkuvan koiran kanssa ihmisten ilmoilla mutta eipä se asia neljän seinän sisälläkään korjaudu.

Ei kukaan niitä pikkuräksyjä oikeasti pelkää. Se että tässä ketjussa otettiin esiin johtuu niistä katkerista vaarallisten koirien omistajista, heitä harmittaa kun heidän koiransa vaarallisuudesta ollaan tietoisia ja siksi vetävät aina "pikkuräksyt" mukaan näihin keskusteluihin, kuvittelevat raukat, että joku nyrkin kokoinen koira olisi yhtä suuri uhka kuin koira jonka suu on niin iso että aikuisen ihmisen pää mahtuu sinne hampaiden väriin ja puruvoima sellainen, että saa kallon murskaksi kerta puraisulla.

Minä pelkään pieniä koiria, eikä minulla ole isoa koiraa tai mitään muutakaan koiraa. Kun näen huonosti käyttäytyvän pienen koiran, niin luulen kyllä yleensä erottavani, milloin kyse on omistajan välinpitämättömyydestä ja milloin siitä, että koiran koulutus on vielä kesken. Ne välinpitämättömät omistajat antavat koiran juosta pitkässä hihnassa eivätkä kutsu koiraa luokseen/lyhennä hihnaa, kun tulee ohikulkija. Ja siis yleensähän nuo välinpitämättömät omistajat kävelevät itse oikeassa reunassa ja koira vasemmassa reunassa ja valtaavat sillä tavalla koko tien...

Suurin osa pikkukoirienkin omistajista kyllä välittävät siitä, miten koira käyttäytyy, ja ovat kouluttaneet/kouluttamassa sitä hyville tavoille, että sinänsä tiedän pelkoni olevan lähes turha. Mutta eiköhän melkein kaikilla meistä ole jokin irrationaalinen pelko.

Vierailija
36/61 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Sitäkään ei kysytty, että millaisia tilanteita koirien kanssa pelkäät. Vaan kysyttiin, että mitä KOIRAROTUJA pelkäät.

Kylläpä on vaikeaa ymmärtää lukemansa.

Tulepas pois sieltä korkean ponin selästä ja näytä yksikin ketju, missä täällä on pysytty täysin aiheessa.

Vierailija
37/61 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitbulleja ja pidän niiden omistajia poikkeuksetta vähän yksinkertaisina tapauksina.

Vierailija
38/61 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut saksanpaimen/staffi/rotikka ja voin sanoa että oli kyllä vittumainen eläin. Joo tiedän että omakehu haisee mutta olen hyvä koirien kanssa ja osaan kouluttaa koiria mutta tämä tapaus olisi kyllä aikamoinen pommi yhtään epävarman ja osaamattoman ihmisen käsissä rotujen takia. Pennut olivat täysi vahinko ja kahdeksasta pennusta kolme vietiin takaisin mistä oli haettu ja yksi lopetettu 2-3 vuotiaina käytöksen takia.

Eli sanoisin että pelkään sekarotuisia joissa on sekaisin tällaisia rotuja.

Vierailija
39/61 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on tuollainen "pikkuräksy" eli kääpiövillakoira. On ylisosiaalinen, ei todellakaan vihainen kellekään mutta on aika arka ja herkästi reagoiva, on tosin vielä melkein pentu 8,5kk eli kypsyy tuosta vielä, toivottavasti. Aika ikävää, että automaattisesti ajatellaan, ettei ole "viitsitty kouluttaa", kun pennusta asti on yritetty sosiaalistaa, joka päivä koulutetaan, ollaan monella eri koirakurssilla, on otettu koirankouluttajalta yksityistunteja ja yritetään pärjätä parhaamme mukaan. Voisi joskus yrittää ajatella myös sitä toista osapuolta empaattisesti. Ei minusta todellakaan ole kivaa kulkea hermostuneen ja haukkuvan koiran kanssa ihmisten ilmoilla mutta eipä se asia neljän seinän sisälläkään korjaudu.

Ei kukaan niitä pikkuräksyjä oikeasti pelkää. Se että tässä ketjussa otettiin esiin johtuu niistä katkerista vaarallisten koirien omistajista, heitä harmittaa kun heidän koiransa vaarallisuudesta ollaan tietoisia ja siksi vetävät aina "pikkuräksyt" mukaan näihin keskusteluihin, kuvittelevat raukat, että joku nyrkin kokoinen koira olisi yhtä suuri uhka kuin koira jonka suu on niin iso että aikuisen ihmisen pää mahtuu sinne hampaiden väriin ja puruvoima sellainen, että saa kallon murskaksi kerta puraisulla.

Minä pelkään pieniä koiria, eikä minulla ole isoa koiraa tai mitään muutakaan koiraa. Kun näen huonosti käyttäytyvän pienen koiran, niin luulen kyllä yleensä erottavani, milloin kyse on omistajan välinpitämättömyydestä ja milloin siitä, että koiran koulutus on vielä kesken. Ne välinpitämättömät omistajat antavat koiran juosta pitkässä hihnassa eivätkä kutsu koiraa luokseen/lyhennä hihnaa, kun tulee ohikulkija. Ja siis yleensähän nuo välinpitämättömät omistajat kävelevät itse oikeassa reunassa ja koira vasemmassa reunassa ja valtaavat sillä tavalla koko tien...

Suurin osa pikkukoirienkin omistajista kyllä välittävät siitä, miten koira käyttäytyy, ja ovat kouluttaneet/kouluttamassa sitä hyville tavoille, että sinänsä tiedän pelkoni olevan lähes turha. Mutta eiköhän melkein kaikilla meistä ole jokin irrationaalinen pelko.

Eli sinua ei pelota, jos ison koiran omistaja käyttäytyy samoin? Vaan nimenomaan pikkukoirat ovat pelkosi kohteena, miksi?

Vierailija
40/61 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinua ei pelota, jos ison koiran omistaja käyttäytyy samoin? Vaan nimenomaan pikkukoirat ovat pelkosi kohteena, miksi?

Varmasti pelkäisin isoakin koiraa, jos sen omistaja käyttäytyisi noin, mutta toistaiseksi en ole kohdannut sellaista, vaan kaikki ovat olleet pikkukoirien omistajia.