Miks salkkareissa osa III
Pidetään tämä väliaikaisena tai sitten pysyvänä, jos ketjua ei avata uudelleen.
Kommentit (6757)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Aki muistaa menneisyydestään kammottavan yksityiskohdan."
No niin, eiköhän hyväksikäyttäjä ole Salme, kuten täällä joku osasi veikata! On vain blokannut noin traumaattisen asian mielestään. Oksennus, oma äiti ja pieni viaton poika. En yhtään ihmettele miksi Akista tuli sellainen kuin on.
En itse osannut kuvitella näin rankkaa käännettä, mutta pisteet käsikirjoittajille rohkeudesta. Tällaista tapahtuu valitettavasti tosielämässäkin, joten hyvä, että vaikeista asioista puhutaan.
Ei nyt tehdä Salmesta hyväksikäyttäjää ennen kuin selviää mitä Aki muistaa! Toivottavasti on jotain muuta.
Salme kuitenkin alkoi vaikuttamaan hieman narsistiselta sen jälkeen kun feikkasi sen sydänkohtauksen. Kuitenkin ollut mukana enemmänkin siinä hyväksikäytössä tai tehnyt muuten pahaa Akille. Jos ei muuten niin ainakin mielenvikainen hymy huulillaan siinä sivusta seuranneena.
Hitto mä inhoon kun jokaisessa on nykyään jotain narsistimaista. Minä olen narsistin diagnoosin saaneen ihmisen lähiomainen, puhukaa vasta sitten kun tunnette oikean narsistin. Itse en Salmessa narsistia näe hakemallakaan.
Jos äiti kovasti katuu tekojaan ja valintojaan voi se varmasti johtaa epätoivoisiinkin tekoihin, jotta viimeisinä vuosinaan saisi lapsensa kanssa sovun.
En siis puolusta tai syytä koska Akin tulevia muistikuvia ei viellä tiedetä, mutta siis toi on fakta!Omaisesiko ei hae sympatiaa sairauksillaan?
Toki hakee ja hänen sairautensa (siis muut kuin tämä narsismi, sitähän hän ei ole) on aina keskusteluissa etualalla vaikka kuka yrittäisi keskustella mitä.
Mutta silti näen Salmen feikkailun ennemminkin epätoivoisen äidin tekona, tarkoitusperänä edes jonkinlaiset välit poikaansa. Narsisti haluaa vaan huomiota ja sääliä joilla ei niinkään tarkoitusperää ole, kunhan hänet vaan huomataan ja voivotellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin, eiköhän hyväksikäyttäjä ole Salme, kuten täällä joku osasi veikata! On vain blokannut noin traumaattisen asian mielestään. Oksennus, oma äiti ja pieni viaton poika. En yhtään ihmettele miksi Akista tuli sellainen kuin on.
En itse osannut kuvitella näin rankkaa käännettä, mutta pisteet käsikirjoittajille rohkeudesta. Tällaista tapahtuu valitettavasti tosielämässäkin, joten hyvä, että vaikeista asioista puhutaan.
Ei nyt tehdä Salmesta hyväksikäyttäjää ennen kuin selviää mitä Aki muistaa! Toivottavasti on jotain muuta.
Salme kuitenkin alkoi vaikuttamaan hieman narsistiselta sen jälkeen kun feikkasi sen sydänkohtauksen. Kuitenkin ollut mukana enemmänkin siinä hyväksikäytössä tai tehnyt muuten pahaa Akille. Jos ei muuten niin ainakin mielenvikainen hymy huulillaan siinä sivusta seuranneena.
Hitto mä inhoon kun jokaisessa on nykyään jotain narsistimaista. Minä olen narsistin diagnoosin saaneen ihmisen lähiomainen, puhukaa vasta sitten kun tunnette oikean narsistin. Itse en Salmessa narsistia näe hakemallakaan.
Jos äiti kovasti katuu tekojaan ja valintojaan voi se varmasti johtaa epätoivoisiinkin tekoihin, jotta viimeisinä vuosinaan saisi lapsensa kanssa sovun.
En siis puolusta tai syytä koska Akin tulevia muistikuvia ei viellä tiedetä, mutta siis toi on fakta!Tuo narsisti on kyllä sellainen trendisana, että sitä ainakin tällä palstalla käytetään yleisesti kaikista kusipäistä. Todella rasittavaa.
Mutta ei se terveeltäkään vaikuta jos ollut osallisena Akin hyväksikäytössä tai ollut välinpitämätön asian suhteen. Jotain olisi ainakin pitänyt tehdä jos tietää miehensä käyttäneen hyväksi omaa lastaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En siis puolusta tai syytä koska Akin tulevia muistikuvia ei viellä tiedetä, mutta siis toi on fakta!Tuo narsisti on kyllä sellainen trendisana, että sitä ainakin tällä palstalla käytetään yleisesti kaikista kusipäistä. Todella rasittavaa.
Mutta ei se terveeltäkään vaikuta jos ollut osallisena Akin hyväksikäytössä tai ollut välinpitämätön asian suhteen. Jotain olisi ainakin pitänyt tehdä jos tietää miehensä käyttäneen hyväksi omaa lastaan!
Mutta miksi ensimmäisenä käytetään sanaa narsisti? Tiedätkö monenkin narsistin käyttäneen lasta hyväkseen tai ollut välinpitämätön siitä tietäessään?
En usko monen bedarinkaan olevan narsisti.
Taustalta toki löytyy ihan joku muu mielialasairaus.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kestä tota Ismon tyhmyyttä.
Miksi se ei vaan tajua jo ..
Mitäs uutta siinä on?
Itse näen, että Salkkareissa on toistaiseksi vain yksi oikeasti narsistisesta persoonallisuushäiriöistä kärsivä ja se on Aaro Vaalanne. Sen sijaan muut hullut on kärsineet enemmän tai vähemmän muista mielenterveysongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Itse näen, että Salkkareissa on toistaiseksi vain yksi oikeasti narsistisesta persoonallisuushäiriöistä kärsivä ja se on Aaro Vaalanne. Sen sijaan muut hullut on kärsineet enemmän tai vähemmän muista mielenterveysongelmista.
Aarokin menee enemmän psykopaatin puolelle. Harvoin narsistin tarkoitusperä on tappaa kuten Aarolla on ollut.
Sarjaan tarvittaisiin kaiken vastapainoksi läpeensä puhtoinen hahmo, joka ei tee koskaan mitään pahaa, eikä juo alkoholia, ole seksuaalisessa kanssakäymisessä, esiinny edes saunakohtauksissa, vaan aina peittävissä ja löysissä vaatteissa, eikä halua kenellekään pahaa. Vastapainoksi hahmo voisi vaikka pahoista fobioista, neuroottisuudesta ja hirveästä ahdistuksesta ja vastaavasta, mutta ei olisi saanut koskaan mitään diagnoosia, vaikka on aina tuntenut olevansa erilainen ja kokenut, että kukaan ei ymmärrä. Sarjassa voisi sitten selvitä, mikä hahmoa oikeasti vaivaa.
Mua henkilökohtasesti ärsyttää usein, että mielenterveyspotilaista tehdään sarjassa kaikista täysin hulluja. Todellisuudessa moni masennuksesta tai vaikka jostain persoonallisuushäiriön muodosta kärsivä ihminen on suhteellisen normaali. Ei todellakaan mikään jokaista satuttava ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Milloin Lari oikein palaa ?
Mä en jaksa sitä kauheasti ihmetellä.
Uskon, että tulee vaan muutaman jakson verran käymään, eikä sinällään paljoakaan sarjalle annettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Mua henkilökohtasesti ärsyttää usein, että mielenterveyspotilaista tehdään sarjassa kaikista täysin hulluja. Todellisuudessa moni masennuksesta tai vaikka jostain persoonallisuushäiriön muodosta kärsivä ihminen on suhteellisen normaali. Ei todellakaan mikään jokaista satuttava ihminen.
Tämä on totta, mutta valitettavasti ei silloin kun kyse on oikeasta epäsosiaalisesta persoonallisuushäiriöstä (narsismi, psykopatia, sosiopatia).
Kannattaa myös muistaa että jokainen itsekkäästi tai kusipäisesti käyttäytyvä ihminen ei automaattisesti ole narsisti tai psykopaatti/sosiopaatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aarokin menee enemmän psykopaatin puolelle. Harvoin narsistin tarkoitusperä on tappaa kuten Aarolla on ollut.
Psykopaatti on myös narsisti, kuin pahempi versio narsistista. Psykopaatiltahan löytyy kaikki narsistin ominaisuudet, mutta on vielä taitavampi manipuloimaan ja perusnarsistista poiketen tappaa ja saa siitä nautintoa.
Miten Pietarille käy kun Lola saa kohta klubinsa takaisin?
Vierailija kirjoitti:
Irina on muuten kommentoinut seiskalle nyt ettei mitään suhdetta ole eikä ole myöskään ollut Losissa vaan on menossa myöhemmin tänä vuonna ja puhunut, että haluaisi katsastaa urajuttuja siellä tulevaisuudessa.
Mitä ihmeen suhdetta Losissa?
Vierailija kirjoitti:
Milloin Lari oikein palaa ?
Tuo kevään trailerin monet kohtaukset on jo nähty tai tullaan näkemään ensiviikolla.
Uskon että Larin kohtaus tulee myös pian. Huomenna ehkä selviää mediatapaamisissa jotain
Larin tulosta takaisin sarjaan. Uskon että Ronny on paikalla. Ja ehkä paljastuu jotain uusista/palaavista
hahmoista sarjaan. Sarjasta on lähtenut viime aikoina pois hahmoja ja kohta poistuu myös Linda. Tarvitaan
korvaavia hahmoja tilalle kipeästi. Veikkauksia? Jos Lari palaa sarjaan pysyvästi , onko Petteri Paavola
palaamassa myös sarjaan takaisin? Larin tarina kun on aina ollut jollain tavoin yhdistetty Eliakseen.
Elias on kuollut mutta nyt on kysymys Salatut Elämät sarjasta. Haudan takaa on tuotu hahmoja aikaisemminkin
sarjaan takaisin..
Petterillä ja Ronnyllä on pitkästä aikaa yhteinen osallistuminen helmikuun alussa hyväntekeväisyys
jääkiekkoottelussa ZOOM -joukkueen kanssa. Taitaa olla Petterillä ensimmäinen julkinen esiintyminen
moneen kuukauteen? Ainakaan minä en muista Petteristä mitään uutisia sitten kesän 2017 jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irina on muuten kommentoinut seiskalle nyt ettei mitään suhdetta ole eikä ole myöskään ollut Losissa vaan on menossa myöhemmin tänä vuonna ja puhunut, että haluaisi katsastaa urajuttuja siellä tulevaisuudessa.
Mitä ihmeen suhdetta Losissa?
Seiska teki ison juorujutun Irina Vartian erosta ja uudesta suhteesta Antti Toivolaan. Nyt Irina on itse kertonut seiskalle ettei heillä ole mitään suhdetta vaan ovat pelkästään työkavereita. Lehti väitti myös Irinan olleen Losissa jouluna katsastamassa uusia työmahdollisuuksia. Irina kertoi lähtevänsä vasta myöhemmin tänä vuonna sinne ja puhunut, että haluaisi katsastaa työmahdollisuuksia.
Hyvin meni taas Seiska. :D
Jos joku hahmo kuolee sarjassa pitäisi sen sitten olla lopullista eli tälläisen toiminnan tarkoin harkittua. On muitakin tapoja kirjoittaa hahmoja ulos sarjasta ja jättää kohtalo avoimeksi niin että siitä voi suhteellisen uskottavasti jatkaa, jos hahmo jostain syystä joskus tekeekin paluun. Kuoleman lavastus, kaksoisveli ja kaksoisolento on jo nähty eli jos joku "kuollut" tai siis sellaiseksi luultu vielä palaa sarjaan niin paras sitten olla hyvä syy ja selitys paluulle ja tapahtumille.
Jennin kohdalla on veikattu Jennin olleen vakooja, joka joutui vaaraan epäonnistuttuaan operaatiossaan ja joutuneen siksi lavastamaan kuolemansa. Eliaksen kohdalla on taas ajateltu, että joutui pakenemaan Mariannaa rajuin keinoin kertomatta siitä kenellekään ja kaiken piti näyttää aidolta. Joo, Helena, Sebastian, Oliver ja Elias ovat varmaan kaikki yhdessä jossakin sellaisessa maassa, josta ei luovuteta rikollisia Suomeen.
Sananvapaus on äärimmäisen tärkeää, mutta juorulehdet käyttävät sitä pahasti väärin. Aikaisemmin luin juorulehdistä kaupassa salaa vain juonipaljastuksia, mutta onnekseni olen päässyt siitäkin.
Tuo narsisti on kyllä sellainen trendisana, että sitä ainakin tällä palstalla käytetään yleisesti kaikista kusipäistä. Todella rasittavaa.