Kummilasten joululahjat.
Olen jo lähes 5 vuotta yrittänyt hyvissä ajoin ottaa kummilasteni vanhempiin yhteyttä, jotta saisin lahjat oikeaan aikaan lapsille.Lapsiperheet ovat kovin kiireisiä, joten heidän ehdoillaan mennään.
Jos ei ole aikaa puhua tai kommentoida kummin some viesteihin millään tavalla, voisi kuitenkin miettiä asiaa lapsen kannalta. Ehkä niihin yhteydenottoihin on tärkeä syy nimittäin kummilapsi ja hänen lahja?
Koska kummilasteni vanhemmat ovat aika itsekeskeistä porukkaa osin tietysti ymmärrettävästä syystä, jätän heidän tavoittelemisensa 2-3 kerran jälkeen sikseen. Viikkoa ennen juhlaa tai merkkipäivää tulee sitten soitto, josko saisi sen lahjan ja pääsisi paikalle juhlimaan. Olen itsekin kiireinen, joten viikon varoitusaika ei työni laadusta johtuen sovi minulle, siksi yritän olla hyvissä ajoin.
Asiahan tietysti käännetään niin, että olen huono kummi. Ikinä ei lahjat löydä perille oikeaan aikaan jne.
Joskus voisivat lapsiperheet katsoa sinne peiliin. Jos ei joku henkilö tule mieleen kuin vasta viikkoa ennen joulua tai lapsen synttäreitä varsinkin kun kyseinen henkilö on useasti tavoitellut heitä, miksi edes vaivautua...
Kommentit (5)
Ihan voit todeta että et osta mitään lahjoja enää ja kortti tulee
Minä ostan lahjat kyselemättä ja vien ovelle/ lähetän postissa.
Annan tästä lähtien kummilapsille lahjaksi aikaani. Voivat tulle tänne kotiini vaikka viikonlopuksi, jos vanhemmat haluavat kahdenkeskistä aikaa. Tuskin tulee tapahtumaan.
Kommenttia vanhemmat?