Luetellaan kauniita nimiä joissa on r-kirjain
R-kirjain harvemmin kaunistaa nimiä, mutta koitan silti.
Lauri
Kristian
Kommentit (108)
Äitini siunasi minua nimellä Piritta, tiedä sitten... 70-90 luvuilla oli harvinainen, kun vietin lapsuutta ja nuoruutta. Taivuttaminen on asia erikseen Piritan vai Pirittan, olen hyväksynyt molemmat, mutta yksi ystävä vieläkin sanoo ja kirjoittaa nimeni Pirita, vaikka hyvin tietää, että olen Piritta. Pirita on kuitenkin eri...
Vierailija kirjoitti:
R on ruma kirjain ja sorahtaa inhottavasti kaikessa nimeen liittyvässä. Onneksi omassa ja lasteni nimissä ei ole lainkaan sitä.
Ärrässä on voimaa. Sopii mulle hyvin.
Mutta joskus mietin, että mitä jos musta olisi tullutkin r-vikainen. Kaikissa mun nimissä on r-kirjain.
Vierailija kirjoitti:
Olen varmaan yksin mielipiteeni kanssa, mutta olen aina pitänyt nimestä Rebekka.
Mä haaveilin lapsena, että mun nimi olisi ollut Rebekka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen varmaan yksin mielipiteeni kanssa, mutta olen aina pitänyt nimestä Rebekka.
Mä haaveilin lapsena, että mun nimi olisi ollut Rebekka.
Mikä nimesi sitten on, jos saa kysyä? Ja miksi ihannoit Rebekka -nimeä niin paljon? Oliko jollain tuntemallasi henkilöllä tuo nimi vai muuten vaan...?Sori uteliaisuus, ei pakko vastata kuitenkaan 😃
Riitta, on kyllä tosi kaunis. Olisi kaunis, vaikka nimenä olisi Leena.
Pirkko. Taitaa tulla ennätysmäärä alapeukkuja.
Vierailija kirjoitti:
Riitta, on kyllä tosi kaunis. Olisi kaunis, vaikka nimenä olisi Leena.
Mitä tämä tarkoittaa? Riitta-Leena?
Nimeni on Iiris Aurora ja olen siihen ihan tyytyväinen.
Mirja, Marjo,Kirsi, Karoliina
Marko, Jarmo, Henri, Risto
Vierailija kirjoitti:
Nimeni on Iiris Aurora ja olen siihen ihan tyytyväinen.
Sinulla on kaunis nimi.
"Aurora-nimen taustalla on kreikkalaisten aamuruskon jumalatar, josta roomalaiset käyttivät nimeä Aurora 'aamurusko'. Nimi oli almanakassa aiemmin 1700-luvulta vuoteen 1907, ja vuonna 1995 se palautettiin vanhalle paikalleen 10. maaliskuuta Auran ja Aurin rinnalle".
R on ruma kirjain ja sorahtaa inhottavasti kaikessa nimeen liittyvässä. Onneksi omassa ja lasteni nimissä ei ole lainkaan sitä.