En halua isyyden tunnustusta.
Nykyään mahtaa olla laki jossa isä voi nostaa kanteen jos haluaa isyyden? Olen raskauden puolivälissä ja olisin tehnyt abortin jos se olisi vielä huomattuani ollut mahdollista. Lapsen isänkanssa todella tuliset välit. Onko keinoa miten pystyisin sivuuttamaan isyyden tunnustuksen. (Ja isä sen haluaa ja vaatii kaikkea muutakin) Olen toivottomassa tilanteessa.
Kommentit (14)
Et voi asialle yhtään mitään, jos tuleva isä kerran tietää jo tulevansa isäksi ja vieläpä haluaa sen tunnustuksen.
Toivottavasti et voi asialle mitään. Eihän sunkaan äitiyttä voi kieltää vaikka isä niin haluaisikin tehdä, joten miksi sinun pitäisi pystyä kieltämään isän isyys? Tasa-arvoa tässäkin asiassa.
Muista, että lapsella on oikeus isään. Sinun tunteesi isään eivät voi olla esteenä tälle asialle.
Ja varmaankaan et halua myöskään elatustukia, koska elatusmaksuahan et saisi jos isää ei ole. Minä en halua maksaa sinun lapsestasi!
Miksi haluat viedä lapselta isän? Senkö takia ettet itse tule miehen kanssa toimeen?
Onneksi se ei ole sinun päätettävissäsi. Kun tulet äidiksi, joudut ajattelemaan monissa asioissa muita kuin itseäsi ja joskus tekemään toisen vuoksi asioita, joista et itse ole niin innoissasi. Ensimmäinen tällainen on nyt isyyden tunnustus, sillä lapsella on oikeus isäänsä (ja esim. Isän perintöön sekä myöhemmin halutessaan sukunimeenkin), ja myös isällä on oikeus lapseensa. Jos et lasta halua, niin muista että voit luovuttaa huoltajuuden myös isälle.
Ihan kiukkupäissäänkö mies haluaa tunnustaa isyytensä? Jos näin, niin tee hänelle laskelma, mitä elatusmaksut tulevat olemaan seuraavan 18 vuoden aikana. Kyllä se summa pistää miettimään, kannattaako isyyttä mennä tunnustamaan, jos se ei ole vauvan äidin halu.
Olen itse tunnustamattoman lapsen äiti, joten ymmärrän että on tiettyjä motiiveja olla haluamatta tunnustamista.
Isyyden tunnustaminen on kuitenkin vain yksi asia, josta pitää sopia.
Te sovitte myös lapsen huoltajuudesta, tapaamisoikeudesta ja elatuksesta. Nämä ovat keskenään erillisiä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat viedä lapselta isän? Senkö takia ettet itse tule miehen kanssa toimeen?
Itselle tulee ensimmäisenä mieleen lapsikaappauksen uhka. Se olisi ihan hyvä syy.
Isyys pitää tunnustaa, mutta pakko ei oo perhettä rueta leikkimään.
Esimerkiski jos mies on todellinen vaarallinen uhka lapselle, voi VIRANOMAISET määrätä vain valvotut tapaamiset. Itse et voi lähtee sooloilemaan tän asian kanssa, se kun on laitonta.
Ja lasta et halua mutta pidät kuitenkin? Lapsi raukka. Sosiaalisin syin saa kuitenki vielä viikolle 20 asti abortin että omaa tyhmyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselle tulee ensimmäisenä mieleen lapsikaappauksen uhka. Se olisi ihan hyvä syy.
Isyyden tunnustaminen tai tunnistamattomuus ei paljoa vaikuta tuohon.
JaP kirjoitti:
Nykyään mahtaa olla laki jossa isä voi nostaa kanteen jos haluaa isyyden? Olen raskauden puolivälissä ja olisin tehnyt abortin jos se olisi vielä huomattuani ollut mahdollista. Lapsen isänkanssa todella tuliset välit. Onko keinoa miten pystyisin sivuuttamaan isyyden tunnustuksen. (Ja isä sen haluaa ja vaatii kaikkea muutakin) Olen toivottomassa tilanteessa.
Miksi syytät toista omasta mokastasi? Ehkäisyvälineet on keksitty ja isällä on oikeus lapseensa.
Tämä on tällainen naiivi heitto, mutta kerroit ettet olisi halunnut jatkaa raskautta, kun taas isä haluaa olla ainakin paperilla lapsen elämässä mukana. Näetkö mahdollisena sen, että luopuisit itse lapsen huoltajuudesta ja lapsi eläisi isänsä kanssa?
Kokeile nyt ainakin. Monella riittää noita puheita mutta kyky toteutukseen puuttuu.
Eli lastenvalvojalle sanot, että kieltäydyt isyyden selvityksestä ja mies tekee omat siirtonsa sen jälkeen.