Vuotta vanhemmat alusvaatteet pitää heittää roskiin
Kommentit (53)
Lisää vaan tällaisia artikkeleita, niin saadaan kulutusta kiihdytettyä entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Englantilaisten asiantuntijoiden mukaan alusvaatteiden käyttäminen vuosia voi johtaa merkittäviin terveysriskeihin. Vanhojen alusvaatteiden käyttäminen nimitäin mahdollistaa joidenkin bakteerien, kuten E.colin, kukoistamisen, ja tämä voi johtaa pahimmillaan virtsatie- ja hiivatulehduksiin.
Minkä alan "asiantuntijan"? Ei ainakaan mikrobiologian eikä lääketieteen, vaan ilmeisesti tekstiiliteollisuuden markkinoinnin. Mutta ehkä se on kansantalouden kannalta hyvä, että raha kiertää.
Kyllä minä sen olen tiennyt, että englantilaisilla on outo tapa tiskata, mutta tämä on uutta, että siellä ei pestä vaatteita vaan heitetään pois.
Siis nyt on myös Maikkari liittynyt samaan kaartiin iltapäivälehtien kanssa ja siteeraa englantilaisia ja amerikkalaisia lehtiä, joiden mukaan teemme kaiken, siis ihan kaiken, väärin. Ja mikä ihmeellisintä, niin Martatkin ovat alkaneet kallistua samaan höpöhöpöön. Ihmettelen, miksi esim. puhtaat, raikkaalle tuoksuvat kylpypyyhkeet pitäisi vaihtaa jo parin kolmen käytön jälkeen. Eivätkö ihmiset peseydy kunnolla, vaan kastelevat vain itsensä suihkussa ja pyyhkivät sitten liat ja hiet pyyheliinaan? Mitäpä, jos nämä ulkomaan matamit ja suomalaiset Martatkin opettelisivat vain käyttämään omaa nenäänsä. Ja samalla opettelisivat ripustamaan kosteat kylpypyyhkeet ilmavasti kuivumaan. Myttynä lattialla kostea paksu froteepyyhe elättää kyllä pöpöjä ihan varmasti. Ja lopuksi vielä opetelkoot pesemään pyykkinsä, niin pöksynsä kuin pyyhkeensäkin riittävän kuumalla vedellä, jolloin puhdistuu paitsi pyykki niin myös pyykkikone. Sitten vielä kauniiksi lopuksi silmä kouraan ja katsomaan, onko pöksyt vielä ehjät ja kuminauhat iskussa. Jos väri on hiukan kulahtanut, niin mitä siitä. Ei se ukkokullan
seksihaluja heikennä, sillä eihän hän pöksyjä rakastele, vaan sen vaimokullan kanssa, joka löytyy sieltä pöksyjen syövereistä.
Vierailija kirjoitti:
Myös yöpuvut muuttuvat vuodessa tappaviksi.
Tosin suomalainen nanso tappaa seksielämän välittömästi.
.
Ei ole kyllä mitenkään viriili mies, jos Nanso tappaa sekstailun.
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhimmat pikkarit on ostettu kymmenen vuotta sitten :D
Samoin, ei ole tulehduksia eikä allergioita.
Niin ja sitten on melkoinen tieteellinen kirjallusuus aiheesta liian steriili elämä aiheuttaa allergioita ja monia muita ongelmia.
Pyyhkeet myös?Kuivataanhan niihinkin pyllyä vai jättääkö joku pepun ja alapään kuivaamatta?
Pyyhkeillä voi kuivata 3 kertaa js pesu
Vanha totuus, alushousujen oltava täyttä puuvillaa, se osuus joka koskettaa limakalvoja.
Kun löydän kunnon alusvaatteet, en raski heittää pois ennen kuin rikkoutuvat.
Taitavat englantilaiset pestä alushousunsa kylmässä vedessä. Ainakin Australiassa pestään vaatteet, myös petivaatteet ja pyyhkeet, ihan yleisesti kylmässä vedessä. Monet aussithan ovat alkuperältään englantilaisia.
Ilman muuta!
Ripsiväri pitää vaihtaa kolmen viikon välein hygieniasyistä, samoin kaikki nestemäiset meikit silmän lähellä.
Voi kysyä, että miksi ripsaripulloja sitten ei mitoiteta minikokoisiksi ja minihintaisiksi?
Mutta nämä ovat myyntikikkoja, jos joku hullu vaikka uskoo.
Hyvän vaatteen kriteeri taitaa nykyään olla, että se kestää kolmekymmentä pesua. Ts. jos käytät paitaa päivittäin ja peset sen joka toinen päivä, se on loppuunpalvellut 2 kk.n päästä. Sellaista nimitän surkeaksi rätiksi.
Hyvä paita kestää 10 vuotta. Hyvä neule kestää 15 vuotta. Hyvä takki 20 vuotta. Hyvät kengät 15 vuotta, edellyttäen että niitä huolletaan tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on virtsatietulehduksia kyllä, jos saan vähänkin kylmää tai en juo tarpeeksi vettä ja jos en seksin jälkeen heti salamana käy pissalla. En jaksa uskoa, että ne johtuisivat alusvaatteistani. Ostan pelkkiä puuvillapöksyjä, jotka pesen 60 tai 75 asteessa, välillä 95 asteessakin. Jos olisi niin helppoa päästä virtsiskierteestä, ostaisin vaikka kertakäyttöalkkarit, jos se sillä hoituisi.
ööööh, mites kalsareittesi vyötärökuminauha pärjää lähes kiehuvassa pesuvedessä?
Vai käytätkö niissä henkseleitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Englantilaisten asiantuntijoiden mukaan alusvaatteiden käyttäminen vuosia voi johtaa merkittäviin terveysriskeihin. Vanhojen alusvaatteiden käyttäminen nimitäin mahdollistaa joidenkin bakteerien, kuten E.colin, kukoistamisen, ja tämä voi johtaa pahimmillaan virtsatie- ja hiivatulehduksiin.
Minkä alan "asiantuntijan"? Ei ainakaan mikrobiologian eikä lääketieteen, vaan ilmeisesti tekstiiliteollisuuden markkinoinnin. Mutta ehkä se on kansantalouden kannalta hyvä, että raha kiertää.
Kyllä minä sen olen tiennyt, että englantilaisilla on outo tapa tiskata, mutta tämä on uutta, että siellä ei pestä vaatteita vaan heitetään pois.
Englanti on viimenen maa, josta ottaisin vastaan minkäänlaisia kodinhoitovinkkejä. Siellä nostellaan astiat suoraan pesuvedestä kuivumaan, pidetään kylpyhuoneessa kokolattiamattoa, huoneet on jääkylmiä talvella, kun lämmitys katkaistaan nerokkaasti yöksi. Ruoka on käsittämätöntä mössöä. Niillä ihastuttavilla kokolattiamatoilla kuljetaan ulkokengissä.
Kuvassa olevat alkkarit eivät kestäkään 90 asteen valkopesua, joissa omia valkoisiani pesen välillä. Ja mustiakin vähintään 60 asteessa. Olen juuri uusimassa alusvaatteitani ja heitän rikkinäisiä ja kulahtaneita pois, mutta mietin kyllä kuka jatkuvan toimeentulotuen varassa oleva voisi oikeasti uusia koko alkkarivarastoaan kerran vuodessa, saati rintaliivejä siihen päälle? Parempi siis ostaa kuuman pesun kestäviä vaatteita, eikä mitään matalia lämpötiloja kestäviä hepeneitä.
Sitä näiden englantilaisten asiantuntijoiden kannanoton jälkeen sitä kai nyt pitäsi osata olla kiitollinen, että ylipäätään voi olla hengissä.
Heitän boxerit pois yleensä silloin, kun kuminauhat kulahtaa niin ettei pysy enää jalassa tai sitten muuten kuluvat niin ohkaisiksi että alkaa muistuttaa jotain läpinäkyvää pitsiä.
Olen 57-vuotias eikä minulla ole ollut yhtäkään virtsatietulehdusta 30 vuoteen. Käydän alusvaatteet aina loppuun, sitten heitän roskiin kun on reikäiset. Minulla ei ole valkovuotoa eikä mitään muitakaan alapään ongelmia. Tällä hetkellä liekö yksiäkään alusvaatteita alle vuoden vanhoja. Kuulostaa tekstiiliteollisuuden markkinoinnilta. j
Tässä keinot
- käy suihkussa päivittäin ja vaihda ihoa vasten tulevat vaatteet päivittäin
- pese alusvaatteet niin kuumassa kuin voi. Pikkuhousut aina vähintään 60 asteessa, jos on sellaisia, jiosta asnotaan että ei voi pestä noin kuumassa, älä edes osta sellaisia. Mulla on rintsikoitakin, joita voi pestä 60 asteessa, mutta näitä ei varmaan ole kuin meille lautatissisille, voi pitää sloggin trikoisia tai vastaavia, joita suosin.
- huuhtele kunnolla, jos voit pesuohjelmasas valita huuhtelun, laita vähintään kolme huuhtelua (omassani tarjoaa kahtahuuhtelu puuvilla 60 -ohjelmassa, mutta laitan aina kolme.
60 asteessa häviää bakteerit, tuskin alapään bakteerit on mikään poikkeus.
Joo ja maailma kiittää; alkkarit vuoden välein roskiin, lakanat, täkit ja pyyhkeet viiden vuoden välein roskiin.