Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi herkkien ihmisten tietoisuus tuntuu olevan korkeampi?

Vierailija
10.12.2017 |

Jopa matalan/matalahkon äo:n omaavat herkät ovat selvästi tietoisempia ympäristöstään. Tavallaan aika hauskaa huomata, että perinteinen älykkyys ei tunnu lisäävän ihmisen tietoisuutta, vaikka rationalisointiin se antaakin lisää hevosvoimia. Älykkömäisetkin ei-herkät ovat kuin norsuja posliinikaupassa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

He havainnoivat ja pohtivat havaintojaan enemmän. He siis työskentelevät havaintojen tasolla enemmän ja syvällisemmin kuin "vähemmän herkät", jotka priorisoivat välittömän toiminnan kannalta tärkeät havainnot.

Vierailija
2/16 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He havainnoivat ja pohtivat havaintojaan enemmän. He siis työskentelevät havaintojen tasolla enemmän ja syvällisemmin kuin "vähemmän herkät", jotka priorisoivat välittömän toiminnan kannalta tärkeät havainnot.

Mutta luulisi että esim työpaikalla kokouksessa menee itse asia sivu suun, jos samanaikaisesti havainnoi ja pohtii havaintojaan enemmän ja syvemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuormittavaa se ainakin on.

Vierailija
4/16 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta luulisi että esim työpaikalla kokouksessa menee itse asia sivu suun, jos samanaikaisesti havainnoi ja pohtii havaintojaan enemmän ja syvemmin.

Ei minulla ainakaan. Havannoin automaattisesti mikroilmeitä ja -eleitä. Pystyn silti keskittymään keskusteluun ja asiasisältöön.

Vierailija
5/16 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin meneekin. Yritän tehdä muistiinpanoja, otan työni (toisinaan liiankin) vakavasti ja paine sisäistää kaikki kuormittaa välillä.

Terv. Herkkis, sos.ala.

Vierailija
6/16 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ehkä sitä pystyy kiinnittämään moneenkin asiaan huomiota yhtäaikaa, mutta hintana on ylikuormitus.

Vierailija
7/16 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se noinkaan ole. Tietoa vain tulee enemmän. Huomaa sanavalinnat ja äänenpainot. Ehtiihän siinä jopa katsoa läpi jengin ilmeet.

Ennemminkin mtä ihmettä näillä päässä liikkuu jotka ei nää ja huomaa koskaan mitään. Jollain jo olemuskin on flegmaatikko ja vetelä. Jos on vielä hälläväliä asenne, niin saisi varmaan katto päähän pudota, et nämä havahtuisi hereille jossakin oikein pitkästyttävässä palaverissa. Niillä menee asia sivu suun. Eli se on juurikin päinvastoin.

Vierailija
8/16 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ehkä sitä pystyy kiinnittämään moneenkin asiaan huomiota yhtäaikaa, mutta hintana on ylikuormitus.

Paljon on näitä kyynistyneitä palaveripullan kyttääjiä joilla on joka asiaan vastaava negatiivinen letkautus. Toi burnout uhka tai et mahdoton toteuttaa tai näin on aina tehty ei kannata jne.

Vierailija
9/16 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon on näitä kyynistyneitä palaveripullan kyttääjiä joilla on joka asiaan vastaava negatiivinen letkautus. Toi burnout uhka tai et mahdoton toteuttaa tai näin on aina tehty ei kannata jne.

Tarkoitatko, että herkät vänkäävät vastaan? Luulen, että he juuri eivät sitä tee. Herkät tiedostavat miltä jatkuva negatiivinen ajattelu tuntuu muista, eivätkä siten sitä kevyin perustein harrasta.

Vierailija
10/16 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma havaintoni taas on, että suurin osa hyödyllisestä tiedosta menee putkiaivoilta ohi, koska he eivät pysty käsittämään muuta kuin sen päällimmäisen tiedon. Sellainen yksioikoisuus on ärsyttävää, koska kuva todellisuudesta jää pahasti puutteelliseksi. Tällaiset ihmiset taas ärsyyntyvät minusta, koska pohdin kaikkea pitkään ja monelta kannalta.

Vierailija
11/16 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkyys on nopeaa, tuo märehtiminen ei liity siihen.

Vierailija
12/16 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikoilla tarvitaan niitä nopeita, pinnallisen tiedon perusteella tehokkaasti toimivia tekijöitä, ja niitä pohdiskelijoita, jotka näkevät toisenlaisen kuvan asioista. Ainakin tiimityössä molemmat ovat elintärkeitä, mutta tietty joihinkin hommiin sopii vain toinen luonnetyypeistä.

Vierailija
13/16 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olekste kaikki siellä suljetulla osastolla sitä mieltä?

Vierailija
14/16 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olekste kaikki siellä suljetulla osastolla sitä mieltä?

Mene perjantaina takaisin putkaan ja opettele pitämään suu supussa ;)

Vierailija
15/16 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikoilla tarvitaan niitä nopeita, pinnallisen tiedon perusteella tehokkaasti toimivia tekijöitä, ja niitä pohdiskelijoita, jotka näkevät toisenlaisen kuvan asioista. Ainakin tiimityössä molemmat ovat elintärkeitä, mutta tietty joihinkin hommiin sopii vain toinen luonnetyypeistä.

Erittäin samaa mieltä. Itse olen sitä tehokasta putkiaivotyyppiä ja kyllä olen huomannut että kaltaisiani todellakin tarvitaan. Mutta  tarvitaan myös niitä (minusta usein ärsyttäviä) vatvojia ja toppuuttelijoita jotka välillä pakkopysäyttävät miettimään. Se on jännä että molemmat ihmistyypit ärrymme toisistamme, mutta silti tiimeissä tarvitaan molempia lajeja.

Vierailija
16/16 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma havaintoni taas on, että suurin osa hyödyllisestä tiedosta menee putkiaivoilta ohi, koska he eivät pysty käsittämään muuta kuin sen päällimmäisen tiedon. Sellainen yksioikoisuus on ärsyttävää, koska kuva todellisuudesta jää pahasti puutteelliseksi. Tällaiset ihmiset taas ärsyyntyvät minusta, koska pohdin kaikkea pitkään ja monelta kannalta.

Kyllä varmaan pystyisin käsittämään muuta kuin päällimmäisen tiedon mutta yleensä valitsen etten halua. Haluan vain sen minimin jolla pystyn ratkaisemaan ongelman. Ja mieluummin kokeilen 5:ttä eri tapaa nopeasti kuin juutun vatvomaan mikä olisi paras tapa. Yleensä olen omalla yritys-ja-erehdys tavallani huomattavasti nopeampi kuin miettijät. Ja aika usein töissä minut pyydetäänkin sitten vatvojien kansoittamaan projektiin auttamaan kun hommat ei etene.

Sitten ne nyrpistelee nokkaansa että voi, tuo laittaa mutkat suoriksi eikä ota huomioon sitä sun tätä mutta niin vaan tulee valmista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi