Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Listataan tähän pierettäviä ruokia

Vierailija
09.12.2017 |

Minun mielestä kaikkein pierettävä ruoka on sipuli. Mikä teidän muitten mielestä?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh pahimmin mahani reagoi jos syön makaronia tai joskus useamman viipaleen leipätuotteita saman päivän aikana. Olen keliakikko ollut lapsesta asti joten gluteenittomana syön nekin, mutta silti viimesenä parina vuotena suolisto jotenkin tullut noista hieman ärtyisäksi. Mutta pienin määrinä aina välillä ok.

Myös banaaniin mahani reagoi ihan erityisen pahasti - ennen keksti hyvin mutta viimesenä parina vuotena  menee ihan sekaisin :/ enää en sitä uskalla lainkaan syyä sellaisenaan.

Vierailija
22/35 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh pahimmin mahani reagoi jos syön makaronia tai joskus useamman viipaleen leipätuotteita saman päivän aikana. Olen keliakikko ollut lapsesta asti joten gluteenittomana syön nekin, mutta silti viimesenä parina vuotena suolisto jotenkin tullut noista hieman ärtyisäksi. Mutta pienin määrinä aina välillä ok.

Myös banaaniin mahani reagoi ihan erityisen pahasti - ennen keksti hyvin mutta viimesenä parina vuotena  menee ihan sekaisin :/ enää en sitä uskalla lainkaan syyä sellaisenaan.

Lisäänpä vielä että minua ei ole koskaan pierettänyt nämä perinteisemmät mahaongelmia monelle tuovat jutut kuten herneet, pavut tai kaali. TUntuu että nuo on mun mahalleni sitä hellintä ruokaa jopa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaali ja sipuli pierettää, ihan sama syökö niitä raakana vai kypsennettynä.

Vierailija
24/35 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sipuli ei pieretä, kun se ensin kuumentaa kunnolla pannulla ilman öljyä niin että rikkiyhdisteet haihtuvat. Sitten vasta öljyä sekaan. Mahan rauha on vertaansa vailla tällä keinolla.

Ei Minua ainakaan auta, olisinkohan sitten jotenkin allerginen.

Vierailija
25/35 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ruissipsit on tosi petollisia. Maistuu hyvälle ja on olevinaan niin terveellisiä, mutta seuraavana päivänä on vain yksi ilmavoimien juhla kun pieru trööttää ja haisee menemään.

Vierailija
26/35 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, sipuli on pierun kiinteä olomuoto.

Vierailija
27/35 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on yksilöllistä. Sen perusteella mitä olen tehnyt havaintoja siitä lähtien kun löysin n. 10-15 vuotta sitten Helsingin avoimen yliopiston ravitsemustieteen sivustolta asiaan liittyvää tietoa, niin minulla kuidun ja resistentin tärkkelyksen määrä korreloi vahvasti pieretyksen kanssa. Jos vältän mm. täysjyväviljaa, palkokasveja, tiettyjä lisäaineita ja pidän muunkin viljan saannin järkevissä rajoissa, niin ongelma pysyy aika pitkälle kurissa. Aikaisemmin ollut minulla yleistä se että vatsa aina silloin tällöin turpoaa palloksi ja pierettää niin maan perusteellisesti. Laktoosi-intoleranssia luultiin syyksi pitkään ja kävin rasituskokeessakin, mutta vasta vuosien päästä tajusin ettei ollut siitä kysymys.

Vierailija
28/35 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on yksilöllistä. Sen perusteella mitä olen tehnyt havaintoja siitä lähtien kun löysin n. 10-15 vuotta sitten Helsingin avoimen yliopiston ravitsemustieteen sivustolta asiaan liittyvää tietoa, niin minulla kuidun ja resistentin tärkkelyksen määrä korreloi vahvasti pieretyksen kanssa. Jos vältän mm. täysjyväviljaa, palkokasveja, tiettyjä lisäaineita ja pidän muunkin viljan saannin järkevissä rajoissa, niin ongelma pysyy aika pitkälle kurissa. Aikaisemmin ollut minulla yleistä se että vatsa aina silloin tällöin turpoaa palloksi ja pierettää niin maan perusteellisesti. Laktoosi-intoleranssia luultiin syyksi pitkään ja kävin rasituskokeessakin, mutta vasta vuosien päästä tajusin ettei ollut siitä kysymys.

Myöskin pähkinät pitää lisätä listaan. Ehkä myös muut siemenet menevät samaan kategoriaan, vaikka niistä ei olekaan paljoa kokemusta. -sama

Vierailija
29/35 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chili con carne ja italianpata

Vierailija
30/35 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienet, kaali, xylitol, monet makeutusaineet, jauheliha

Vierailija
31/35 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sienet, kaali, xylitol, monet makeutusaineet, jauheliha

Sienet -kyllä!

Vierailija
32/35 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xylitol (ehkä muutkin makeutusaineet) ja paprika!

Vierailija
33/35 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ksylitolipurkka, maitotuotteet, tuore ruisleipä, pavut, kananmunakin aika ajoin, laktoosia siasältävät karkit.

Vierailija
34/35 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eineslihapullat!!!!!!

Vierailija
35/35 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisleipä. :(

Minä en tykkää mistään muusta kuin ruisleivästä (no kauraleipä menee), mutta voi taivas niitä mahvaivoja, joita rukiista saan. Ei auta asiaa, vaikka olisi vähemmän tuoretta, näkkileipänä, juureen leivottu... Aina samat kivuliaat ja haisevat vaivat. Niin epäreilua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän