Ei ole varaa ostaa kummilapselle toivomaansa lahjaa jouluna, äitinsä loukkaantunut tästä jo etukäteen
Kummityttö 13v toivoo puhelinta joka maksaa lähes 600€ Minulla ei ole varaa.
Kommentit (27)
Vanhemmat ostaa kalliit lahjat ja muut varojensa mukaan. Meillä lapset kirjoittaa aina lahjalistoja ja niissä on aina ollut kaiken hintaista toivetta. Ja tietävät ettei lista tarkoita sitä, että kaikki toiveet täyttyy tai että lahjat olisivat listalta. .
Mä sanon aina, ettei liian kalliita toiveita saa laittaa tai toivoo esim rahaa, että saa säästää johonkin kalliiseen toiveeseen.
Mä en usko, että kukaan toivois noin kalliita lahjoja kummeilta. Mä oon aina ajatellut, että 50€ on jo kallis.
On kyllä aikuisten puhelin jos maksaa 600 euroa, 13 vuotias ei tee tollasella mitään, ei osaa sen ominaisuuksia edes hyödyntää!
Kummin tehtävä on auttaa kasvatuksessa eikä olla lahja-automaatti lapselle. En ole suostunut yhdenkään lapsen kummiksi koska en halua olla mikään joulupukki.
Olisit sanonut, että onpa tosi upea toive, ja jättänyt asian siihen.
Minä ostin omalle 15-vuotiaalle kummitytölleni mehujäämuotteja muovikaupasta. Hinta oli 2 euroa. Viime kesänä meillä hän ihastui totaalisesti kokiksesta tekemiini mehujäihin ja ihmetteli, miten ihmeessä sellaisia voi itse tehdä... Olin kuvitellut, että jokaisesta taloudesta löytyy mehujäämuotteja, mutta nähtävästi ei sitten löydykään.
Minä ostan kummilapselle kirjan tai kirjalahjakortin max. 25 euroa joko jouluna tai synttärinä. pikkulapsille jopa vähemmän. Niille kummilapsille, joiden vanhemmat eivät pidä minuun mitään yhteyttä, eivät kiitä lahjasta tai eivät ole ikinä lähettäneet yhtään kuvaa jne. en osta mitään vaan laitan korkeintaan synttärikortin.
Tuo lahjapyyntö on täysin kohtuuton. Pienelle kummitytölleni (4-vuotias) olen ostanut noin 20 euron lahjan, isommalle kummitytölle (14-vuotias) 30-40 euroa maksavan.
Kummeilta tullu lähinnä hopealusikoita, niitä onkin kirstullisen verran :p