Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei ole varaa ostaa kummilapselle toivomaansa lahjaa jouluna, äitinsä loukkaantunut tästä jo etukäteen

Vierailija
09.12.2017 |

Kummityttö 13v toivoo puhelinta joka maksaa lähes 600€ Minulla ei ole varaa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjettömän kallis puhelin tuon ikäiselle! Luulisi äidinkin ymmärtävän ettei kummit tuon hintaisia ostele.

Vierailija
2/27 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitsekaan olla varaa. Voit esim. kartuttaa puhelimen säästökassaa haluamallasi summalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? En osta itsellekään noin kallista puhelinta. Sano, ettet ole raskinut ostaa noin kallista puhelinta edes itsellesi saatikka sitten toiselle lahjaksi.

Vierailija
4/27 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta pyydettii skootteria lahjaksi. Sanoin, että voin antaa 100 euroa ja toivottavasti vanhempasi maksavat loput skootterin hinnasta. 

Vierailija
5/27 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. 13-vuotias tyttö ei tarvitse tuon hintaista puhelinta. Todennäköisesti se pudotetaan asfalttiin ym. ja sen jälkeen halutaankin jo uusi.

2. Kummien ei tarvitse osallistua noin järjettömän kalliiseen lahjaan. Kummien ei tarvitse olla mitään lahja- ja rahakoneita lapselle.

3. Äidillä viiraa päässä jos kuvittelee puhelimen oston olevan kummin/kummien harteilla.

4. Kummilapselle hyvä lahja on esim. sopiva summa rahaa jonka voi käyttää haluamallaan tavalla

Vierailija
6/27 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna 20€ lahjakortti puhelinkauppaan.

Vierailija
7/27 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan tarvitse kummin ostaa tuon hintaista lahjaa! :O Itse olen lasteni kummeilta pyytänyt esikoiselle kirjan (n. 30 euroa) ja keskimmäiselle lego-paketin (n. 30 euroa). Kuopuksen kummi ei ole oikein osallistuvaa/lahjovaa sorttia, joten häneltä en edes pyytänyt mitään, vaan ostan saman hintaluokan lahjan itse lapselle jo ostamieni lisäksi.

Vierailija
8/27 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit osallistua puhelimen hankintaan siten, että annat lahjaksi nätit kuoret siihen puhelimeen tai vaikkapa pienen bluetooth-kaiuttimen. 

Vierailija
9/27 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummin tehtävä on auttaa vanhempia lapsen kasvatuksessa, ei lahjoa häntä.

Vierailija
10/27 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu mulla kummilapsen kanssa. Lahjatoiveena puhelin. Yksi kummeista oli ehdottanut että jos ostetaan kaikki kummit se yhdessä niin ei käy, koska kummilapsen pitää saada paljon paketteja. Rahalahjakaan ei käy, koska se ei ole tavaraa... Huoh tätä nykyaikaa, pennut lellitään niin pilalle.

Vierailija
11/27 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei  kummius ole mikään velvoite ostaa ainuttakaan lahjaa. Kummilapsen mutsi on käsittänyt kummiuden täysin väärin ja voit rauhassa jättää luurin ostamatta. En ostaisi edes itselleni tuon hintaista puhelinta.

Vierailija
12/27 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit osallistua puhelimen hankintaan siten, että annat lahjaksi nätit kuoret siihen puhelimeen tai vaikkapa pienen bluetooth-kaiuttimen. 

Tai ihan puhtaasti rahalla, mitä siihen voisi investoida itse.

Vierailija
13/27 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kummilapsen äiti taas kielsi ostamasta lahjaa jonka halusin, koska tieätä, että olen pienituloinen. Tosin ostin sen sitten kuitenkin (ja se oli vain 10.osa sun kummitytön lahjatoiveen hinnasta).

Ovat itse hyvätuloisia, ja arvostavat kummiudessani sitä, että olen heidän läheinen ihminen ja vietän lapsen kanssa mielelläni aikaa.

Vierailija
14/27 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hartenleed kirjoitti:

Sama juttu mulla kummilapsen kanssa. Lahjatoiveena puhelin. Yksi kummeista oli ehdottanut että jos ostetaan kaikki kummit se yhdessä niin ei käy, koska kummilapsen pitää saada paljon paketteja. Rahalahjakaan ei käy, koska se ei ole tavaraa... Huoh tätä nykyaikaa, pennut lellitään niin pilalle.

Jokainen ostaa puhelimen. Kympillä saa kirppikseltä.

Vierailija
15/27 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi aikoja, voi tapoja !

Miten tuo äiti KEHTAA edes esittää tuollaista?

En tiedä mitä yleensä olet ostanut Ja miten varoissasi olet, mutta me olemme erittäin hyvätuloisia ja meidän mielestä kummilapsen perusjoululahja on aina max 50€, mutta mielellään jotain yhteistä tekemistä.

Vierailija
16/27 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nuo lapset muilta kummeilta toivovat, jos yhdeltä pitäisi saada noin kallis lahja?

Vierailija
17/27 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän nää kummitarinat ku on asiaa käsitelty jo pari viikkoa oo pelkkää porvoon tarinoita enää jäljellä

Vierailija
18/27 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset pyytävät kummiksi ihmisiä, joilla on hyvät tulot jne. Eräs sukulainen pyysi veljeäni ja hänen vaimoaan nuoremman lapsensa kummiksi, koska veljeni oli todella hyvätuloinen. He eivät vaan koskaan ole olleet missään tekemisissä keskenään sitten lapsuuden, minä kävin kyllä kylässä aikuisenakin. En vain ollut kovin varakas. Veljeni ja vaimonsa eivät tietääkseni ristiäisten jälkeen ollet kuin muutaman kerran tekemisissä tai antaneet lahjoja, vain ensimmäisen elinvuoden aikana. Itse olen kolmen lapsen kummi ja niin paljon lasten elämässä mukana kuin mahdollista, vuodesta toiseen. Rahaa minulla ei ole edelleenkään paljoa, mutta vietämme aikaa yhdessä, lahjaksi ostan hyviä kirjoja ja käymme mm. elokuvissa ja erilaisissa lasten kulttuuritapahtumissa. Vanhemmat saavat silloin omaa aikaa ja kaikki ovat tyytyväisiä. Meillä on ihana suhde ja rakastan kummilapsiani, olemme hyviä ystäviä. =)

Vierailija
19/27 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nuorin kummityttöni on 15 v ja hän käy ahkerasti kansalaisopiston eri kokkikursseilla. Juttelin hänen kanssaan hyvin pitkään syksyllä synttäreillä, kun kertoi mitä on tehnyt ja mitä tykkää tehdä. Kertoi samalla olisi kiva jos äiti ostaisi kotiin sitä ja tätä, kun näillä tämän tekeminen ei onnistu.

Kirjoitin heti kaikki ylös ja googlailin vähäsen. Kummitytölläni on 2 muuta kummia ja toinen on hyvin vähävarainen. Kirjoitin mitä toivoo ja mitä mikin maksaa. Toinen kummi antoi 50 e, minä 45 e ja kolmas 5 e. Ja saatiin lähes kaikki mitä oli listalla.

Meiltä löytyi iso koppa, kaikki sinne ja sellofaania päälle, kaunis kortti ja se oli siinä. Työkaverini asuu lähellä, missä kummityttöni äiti asuu, he treffasivat ja lahja on nyt kummitytön äidin työpaikalla odottamassa joulua .

Aika outoa, että moisia kalliita lahjoja edes esitetään muutakin kuin omille vanhemmilleen.

Vierailija
20/27 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mun kummilapseni halusi kalliin puhelimen, annoin hänelle lahjaksi rahaa. Hän säästi erilaisia lahjarahoja, viikkorahoja ja pieniä kesätyötienestejäkin tosi pitkään, että sai haluamansa puhelimen. On myös pitänyt siitä erittäin hyvän huolen.