Käytättehän oman alueenne päivittäistavaraliikkeitä, kiitos
Olen töissä ison marketin asiakaspalvelussa ja ihmettelen, että ihmiset eivät voi asioida oman asuinalueensa kaupoissa. Meillä käy paljon ihmisiä, jotka asuvat ihan toisella puolen kaupunkia. Sitten ihmetellään, että on jonoa ja tuotteita on myyty loppuun, kun lähikaupunkiosissa asuvien (joita siis on PALJON) lisäksi pitää pystyä palvelemaan ihan vieraita asiakkaita :(
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Oletko sitä mieltä, että esim. helsinkiläisen pitäisi jurnottaa vain siellä omassa kaupunginosassaan ja esim. länsihelsinkiläinen ei saisi asioida Itiksen Lidlissä sillä samalla reissulla kuin käy omissa harrastuksissa tiettynä päivänä? Tai eikö saa käydä siellä kaupassa, mikä on työmatkalla helpoin asioida? Lisätkää duunipaikkoja myös lähiöihin lähelle ruokakauppoja, niin ei tarvitse kuormittaa keskustan ja Kampin kauppoja. Lisätkää niitä itsepalvelukassojen määrää, niin ei tarvitse valittaa omien käsien rasittumisesta.
Siis miksi ihmeessä länsihelsinkiläisen pitäisi käydä kaupassa jossain Itiksessä? Vaikka nyky-yhteiskunnassa yksilönvapaus on viety äärimmilleen, niin kauppa-asiat tulisi edelleen hoitaa oman alueen kaupoissa eikä mennä sekoilemaan ihan toisen kaupunginosan asukkaille tarkoitettuihin palveluihin. Tiedän, että olen vanhanaikainen, mutta minulla on siihen oikeus.
Vierailija kirjoitti:
Äiti on opettanut minulle, että pitää aina tukea lähikauppaa. Vaikka isommassa marketissa asioidessa voisi säästää jokusen euron, niin otan säästön mieluummin aikana. Joskus sitten lähden erikseen kauemmas kaupoille, ja ostan sitten ne jutut mitä lähikaupasta ei saa.
MUn äiti opetti tukemaan omaa lompakkoa, lähikauppias tukekoon omaansa. Miksi ihmeessä ostaa tuplahintaan vanhaa tavaraa kun kuitenkin joutuu valikoiman vuoksi käymään muualla.
Ap menis varmaan ihan sekasin kun Haminassa asuva asiakas käy Kokkolanmatkallaan Seinäjoella kaupassa 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn kaupassa toisella puolen kaupunkia, koska työpaikkani on siellä. Vallan kätevää tehdä ostokset liikkeessä, joka on työpaikan ja bussipysäkin lähellä sen sijaan, että matkustaisin bussilla kotia lähinnä olevaan kauppaan - sieltä on vartin kävely kotiin (vallan ok muuten, mutta raskaiden kantamusten kanssa ikävä).
Jokainen saattaa joskus joutua tinkimään omasta mukavuudestaan, jotta yhteiskunta kokonaisuutena toimii paremmin.
Meillä kun on tämä melko lailla vapaa markkinatalous, niin minähän menen just siihen kauppaan mikä parhaiten sopii matkani varrelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn kaupassa toisella puolen kaupunkia, koska työpaikkani on siellä. Vallan kätevää tehdä ostokset liikkeessä, joka on työpaikan ja bussipysäkin lähellä sen sijaan, että matkustaisin bussilla kotia lähinnä olevaan kauppaan - sieltä on vartin kävely kotiin (vallan ok muuten, mutta raskaiden kantamusten kanssa ikävä).
Jokainen saattaa joskus joutua tinkimään omasta mukavuudestaan, jotta yhteiskunta kokonaisuutena toimii paremmin.
Meillä kun on tämä melko lailla vapaa markkinatalous, niin minähän menen just siihen kauppaan mikä parhaiten sopii matkani varrelle.
Pieretkö myös hississä? Koska vapaa maa?
Tänään on vuoden kiireisin ostospäivä. Ap:n tavoin vetoan nyt kaikkiin kotiäiteihin: älkää pahentako suosittujen asuinalueiden kauppojen ruuhkia, vaan tehkää jouluostokset oman alueenne kaupoissa. Ne on helppo paikallistaa internetiä käyttäen. Tai sitten käykää Stockan Herkussa. Mutta älkää pahentako syyttömien kolmansien osapuolten joulukiireitä asioimassa väärässä kaupassa. Hyvää Joulua Ja Uutta Vuotta!
Tosi hauska vaikka todennäköisesti provo, mutta uskokaa tai älkää näin neroja ihmisiä todella on olemassa.