Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyään niin monella taaperolla on jo silmälasit? Tuntuu, että nykyään lasten näkö huononee aikaisemmassa iässä kuin aiemmin.

Vierailija
08.12.2017 |

Itsekin sain nuorena silmälasit, jo ennen kouluun menoa. Olisinkohan ollut joku 6v.

Mutta kun nykyään näkee jo tosi paljon sellaisia parin-kolmen vuoden ikäisiä taaperoita silmälaseineen. Antaako nykyajan vanhemmat lastensa tuijottaa niin paljon tablettejaan, että näkö on jo tuossa iässä noin huono.

En tiedä, vaikuttaako tuo ruudun tuijottaminen näköön, villi veikkaus, koska mua ainakin aina lapsena peloteltiin, että jos tuijottaa television ruutua liian läheltä, näkö huonontuu.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsastusta tutkitaan neuvolassa ja jos lapsella todetaan karsastusta, lääkäri määrää karsastuksen korjaamiseksi silmälasit. Lapsen näkökyky voi olla hyvä, eikä karsastus liity lukemiseen. Karsastus voi parantua laseilla.

Vierailija
22/29 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsastus on melkein aina syy taaperoikäisen laseihin. Karsastus pitää korjata ajoissa, kouluiässä myöhäistä. Läppärit ja lukeminen ei aiheuta karsastusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos taaperolla on lasit, syynä on todennäköisesti katsastus, jota korjataan lajeilla. Jos laseja ei käytä, tulee lapsesta kierosilmäinen aikuinen. Sillä ei ole mitään tekemistä tablettia tai lukemisen kanssa. Eikä ole sen yleisempää nyt kuin ennen.

Totta. Mulla oli taaperona karsastuksen vuoksi silmälasit ja olen syntynyt 1961.

Vierailija
24/29 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmän linssiä ei pysty harjaannuttamaan juurikaan paremmaksi. Silmää liikuttelevia lihaksia voi kyllä jumpata.

Vierailija
25/29 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu ihan siitä että lapsille syötetään margariinia eikä voita. Ja sinistä maitoa punaisen sijaan.

Vierailija
26/29 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkällä aikavälillä jos evoluutiota miettii, näkö tulee väistämättä heikkenemään. Ennen likinäköiset kuolivat pois, nyt näkö korjataan. Enkä siis tarkoita, että tämä olisi huono asia, näin evoluutio vaan toimii. Moni sairauskin yleistyy siksi, että niitä voidaan hoitaa.

Vierailija
27/29 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin on nyt jokusen vuoden korjattu laseilla hajataittoa. Nyt ilmeisesti se korjattu eikä laseja tarvi käyttää enää kun lapsi ekalla. Varmistuu puolen vuoden päästä.

Vierailija
28/29 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos taaperolla on lasit, syynä on todennäköisesti katsastus, jota korjataan lajeilla. Jos laseja ei käytä, tulee lapsesta kierosilmäinen aikuinen. Sillä ei ole mitään tekemistä tablettia tai lukemisen kanssa. Eikä ole sen yleisempää nyt kuin ennen.

No mä oon kyllä nähnyt useammalla pikkulapsella silmälaseja kuin esim. 10v sitten. Tai sitten oon vaan ruvennut kiinnittämään heihin enemmän huomiota. Ap

Vierailija
29/29 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruoka ratkaisee kirjoitti:

Johtuu ihan siitä että lapsille syötetään margariinia eikä voita. Ja sinistä maitoa punaisen sijaan.

Pitää paikkansa. Ennen syötiin luonnollisia( eläinperäisiä) rasvoja. Voin ja punaisen maidon sisältävät vitaamiinit,erityisesti A-vit,ovat tärkeitä silmille. Toki esim.mustikka( ei pensasmustikka) on myös hyvä silmille. Tämä rasvattomuusintoilu lastenkin kohdalla on surullista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän