Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Järkky ummetus, apuja!

Periksieianna
08.12.2017 |

Heippati hei. Tilanne siis tämä, että rautalääkkeet ovat saaneet niin helvetin moisen ummetuksen päälle, että kehon painosta n. 10% on tällä hetkellä paskaa.
Miten mä saan tän ulos, perus levolacit ym. apteekin hellät setit on yhtä tyhjän kanssa ja epätoivoissani kokeilen melkein mitä vaan.
Help me and my peppu
N. 24v

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laukaise tilanne Laxoberonilla ja Toilax-peräruiskeella

Jatkossa jos joudut rautakuurille tai kovia kipulääkkeitä syömään niin aloita samalla Pegorion 2x1 pss, ei pääse kakka kovaksi.

Vierailija
22/57 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et pääse apteekkiin, niin kotikonsteista toimivin on kahvi. Jos on kauppa lähellä, niin hae xylitolia ja vedä koko purkki. Tosin maha saattaa kiertää sen jälkeen ja tuloksena on ripuli. Tee todella vahvaa kahvia, se oikeasti auttaa. Jos löytyy pikakahvia, niin aina vaan parempi. Laitat jauhetta monta lusikallista pieneen määrään vettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/57 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä todella pahaan ummetukseen auttoi microlax. Sitä tosiaankin yrität pidätellä sen vartin sisällä ja sitten voin kertoa että tulee niin räjähtäen ulos että takapuoli on kipeä pari päivää mutta ei tuossa enää mitkään luumut ja levolacit auta.

Vierailija
24/57 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmintä vettä ja haet niitä heilua tai actimelin pieniä tehopurkkeja. Niitä juot 2-3 prk/päivä kunnes helpottaa ja sen jälkeen 1/päivä. Syö paljon mansikkaa ja päärynää sekä luumuja liotettuna. Näin sain itse vatsan pelaamaan raskausaikana rautakuurilla, kun en halunnut käyttää apteekin tuotteita. Nuo tehopurkit on oikeasti hyviä ummetukseen, kun niitä ei sais juoda kuin yhden päivässä.

Vierailija
25/57 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luumuja kuivattuna ja vettä paljon

Vierailija
26/57 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontaistuotekaupasta, tai tavallisesta isommasta marketista luontaistuote nimeltä Fruktolax! Illalla pari tablettia ison vesilasillisen kanssa ja lisäksi puoli litraa lämmintä juotavaa esim teetä..ja aamulla toimii!

Vierailija
27/57 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.microlax.fi/miten-microlaxia-kaytetaan/helppo-kayttaa

Hae microlaxia.

MICROLAX® auttaa ummetukseen nopeasti (5-15 min). Minituubin kärki työnnetään peräsuoleen hellävaraisesti.

Käyttö on helppoa ja hygieenistä.

Vaikuttavat aineet natriumsitraatti, natriumlauryylisulfoasetaatti ja sorbitoli vapauttavat ulosteeseen sitoutuneen veden ja näin pehmentävät ulostetta. Helpotus saadaan 5-15 minuutissa.

Peräruiskeliuoksen geelimäinen sisältö vaikuttaa ainoastaan paikallisesti, joten se ei vaikuta suolen toimintaan. MICROLAX®-ummetuslääkkeen käytön yhteydessä on havaittu vain vähän haittavaikutuksia.

Vierailija
28/57 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on jo neljättä päivää vaivannut todella löysät ulosteet tai oikeastaan ehkäpä jo ripuli olisi oikea termi.

Outoa tässä on se, että aamuisin kun herään, niin pitää juosta vessaan ja suoli tyhjenee todella ärhäkästi miltei kerralla. Aamuisin vessassa tarvitsee rampata noin 2-4 kertaa. Ja tämän ripuloinnin jälkeen joskus tulee melko heikko olo.

Kuitenkin kun suoli on jo ihan täysin tyhjä, niin pystyn kuitenkin syömään ja juomaan ihan normaalisti, eikä vatsa tunnu siihen reakoivan mitenkaan huonosti, mutta kuitenkin sitten päivän mittaan ei tarvitse käydä lainkaan vessassa, vaan sitten taas seuraavana aamuna ja kaikki sitten tyhjeneekin taas ripulina ulos.

Olisiko mitään konsteja miten tämän vaivan voisi saada jotenkin kuriin? Olisi melko kiusallista jos tämä vaiva ehtisi jatkua ensi viikkoon saakka, kun työtkin alkaisi silloin, enkä todellakaan haluaisi mahdollisesti myöhästyä ripulin takia tai sitten siellä töissä käyttää aikaana vessassa ramppailuun.

Herää sen verran ajoissa että kaikki tulee ulos ennen töihin lähtöä.

Minulle tuommoinen on normaalia, useamman kerran aamuisin käyn ulostamassa (ei tosin ripulia) mutta aamutoimet kestää minulla muutenkin enkä pystyisi missään 20min heräämisestä jo lähteä.

En nyt sinällään osaa auttaa mutta oletko kiinnittänyt huomiota mitä syöt tai oletko muuttanut ruokavaliotasi hiljattain jos vaiva on uusi?

Vierailija
29/57 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kerran tosi paha ja kivulias ummetus. Apteekkia ei ollut lähellä, joten vedin purkillisen xylitol pastilleja. Se todella toimi. Maha tuli hieman kipeäksi, mutta ainakin suoli tyhjentyi.

Vierailija
30/57 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuo toilax on? Eikö nuo ruiskeet lirvahda heti pitkin kinttuja, vai pitääkö siinä olla jo heti pöntön luona väijymässä?

Hitto mitä touhua voikin olla kakalla käynti!

Vaan apteekki reissuhan se taitaa tulla, oikeesti tekee jo tosi kipeetä mahaan kun hommat ei toimi :(

N24v

Vierailija
31/57 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis gefiluksen tai actimelin maitohappobakteeri tehojuomia korjauksena edelliseen...

Vierailija
32/57 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mary83 kirjoitti:

Itsellä todella pahaan ummetukseen auttoi microlax. Sitä tosiaankin yrität pidätellä sen vartin sisällä ja sitten voin kertoa että tulee niin räjähtäen ulos että takapuoli on kipeä pari päivää mutta ei tuossa enää mitkään luumut ja levolacit auta.

Mä en pysty pidättelee edes viittä minsaa tuon microlaxin jälkeen, vaan paskat tulee väkisinkin ulos ja kunnolla tuleekin. Ihan ihmeaine tuo!

Mä laitan sen aina istuen vessanpöntöllä valmiiksi. Ei sitä puikkoa edes tunne, niin pieni ja lyhyt se on.

33/57 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen korostan että kun vatsa päässyt tuohon pisteeseen niin täällä jaetut luontaiskeinot ei enää auta vaan nyt heti mars apteekkiin ja ostat microlaxin. Sitten kun oot saanu tavaran ulos ja suoli tyhjä niin seuraavaa kertaa silmälläpitäen kannattaa rueta syömään säännöllisesti jotain kuitulisää, esim. vi-sibliniä. Tai aamukahvi auttaa myös.

Vierailija
34/57 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periksieianna kirjoitti:

Siis herranjumala! En kyllä vielä manuaali hommiin halua ryhtyä.

Mikä tuo huuhtelu pussi homma on? Tai siis voiko joku asiantunteva selittää hieman, täytyykö siinä ruutata joku pussi sisään pyhimpään tai muuta yhtä brutaalia?

Pelottaa jo hieman peppuni hyvinvointi tulevaisuudessa.

N24v

Jos sulla on kova jättijööti peräsuolessa, niin se käsin auttaminen on huomattavasti mukavampi kokemus kuin se, että punnerrat pökälettä ulos tuskanhiessä pöntöllä istuen pari tuntia ja pelkäät paikkojen repeämistä. Kumihanskan kanssa kun painelee emättimen puolelta, niin sen massan saa hellävaraisemmin ja nopeammin ulos. Eikä se ole niin ällöttävää kuin nyt ehkä kuulostaa.

Pidä jatkossa huoli, että ruokavaliossa on paljon kuitua ja myös kasvirasvoja (maitotuotteet kovettavat vatsaa). Muista myös liikkua, se auttaa paljon ja pitää suolen virkeänä.

Vierailija
35/57 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen selvinnyt 2 viikon ummetuksesta juomalla runsaasti vettä ja syömällä pussillisen kuivattuja luumuja. Kokemus oli ihan hirveä.

Vierailija
36/57 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mary83 kirjoitti:

Edelleen korostan että kun vatsa päässyt tuohon pisteeseen niin täällä jaetut luontaiskeinot ei enää auta vaan nyt heti mars apteekkiin ja ostat microlaxin.

Kannatetaan!

Vierailija
37/57 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Agiolax, saa apteekista. Illalla reilu teelusikallinen, ja aamulla ennen kahvia toinen, tyhjään vatsaan. Auttaa minulla.

Lievemmissä tilanteissa magnesiumsitraattia, pari tablettia...

Jatkuvaan käyttöön myytiin ennen myös Agiocuria, se tasapainottaa sekä ripuliin että ummetukseen taipuvaista vatsaa. En tiedä, saako sitä vielä.

Tsemppiä, ummetus on inhottava vaiva!

Vierailija
38/57 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Kiitos kaikille vinkeistä, menen huomenna hakemaan microlaxia ja pegorionia. Tänään lipitän vielä luumu soppaa, jospa se helpottais edes oloa.

Mukavaa että av.lla saa joskus fiksujakin vastauksia eikä pelkkää poskensoittoa.

N24v

Vierailija
39/57 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-10 luumua vesilasiin yöksi ja aamulla syöt luumut ja juot veden. Toista tarvittaessa niin monena aamuna, että tulee tarve mennä asialle. Ja muista juoda päivän mittaan reilusti vettä.

Näin mun vatsani saatiin sairaalassa toimimaan. Eka kerta vessassa oli tuskaa ja istun varmaan pari tuntia. Itkua piti vääntää, kun oli niin paha olo ja kävi kipeää... Ja piti lopulta auttaa.. vähän wc-paperia otin ja sen kanssa yritin vähän saada ulos. Lopulta tulppa tuli ulos.

Aivan kamala. Mulla tuo johtui keisarinleikkauksesta. Vaihdoin vielä sairaalaa leikkauksen jälkeen, niin meni yli viikko, ennen kuin hoksasivat kysyä, olenko käynyt isolla asialla leikkauksen jälkeen... enhän mä ollut, eikä ollut käynyt mielessäkään koko asia.

Vierailija
40/57 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8-10 luumua vesilasiin yöksi ja aamulla syöt luumut ja juot veden. Toista tarvittaessa niin monena aamuna, että tulee tarve mennä asialle. Ja muista juoda päivän mittaan reilusti vettä.

Näin mun vatsani saatiin sairaalassa toimimaan. Eka kerta vessassa oli tuskaa ja istun varmaan pari tuntia. Itkua piti vääntää, kun oli niin paha olo ja kävi kipeää... Ja piti lopulta auttaa.. vähän wc-paperia otin ja sen kanssa yritin vähän saada ulos. Lopulta tulppa tuli ulos.

Aivan kamala. Mulla tuo johtui keisarinleikkauksesta. Vaihdoin vielä sairaalaa leikkauksen jälkeen, niin meni yli viikko, ennen kuin hoksasivat kysyä, olenko käynyt isolla asialla leikkauksen jälkeen... enhän mä ollut, eikä ollut käynyt mielessäkään koko asia.

Joku sivisti mua ennen suunniteltua sektiota 10 vuotta sitten ja heti kun jalkeille pääsin, pyysin microlaxia hoitajilta ja sain! Ilman sitä ei kipeällä mahalla pystynyt yhtään punnertamaan kovaa kakkaa ulos. Eli vinkki muille, älkää olko kakkaamatta montaa päivää sektion jälkeen, vaan vaatikaa se microlax.