Kaukonäkö huonontunut vaikka olen vasta 26 v
Onko normaalia että kaukonäkö on niin huonobyubuy jo tässä iässä, että optikon mukaan hyötyisin silmälaseista jotta kaukonäkö paranisi? Minulla on koulun terveystarkastuksissa ollut aina normaali näkö eikä ole ikinä ollut silmälaseja. Äidilläni oli katsastus pienenä ja mummolla silmänpainetauti vanhana. Muuten suvussa ei sairauksia mutta karsastusta esiintyy ja useilla serkuilla silmälasit. Itsellä epäiltiin myös karsastusta lapsena.
Silmänpaineeni oli myös toisessa silmässä 19 ja toisessa 20 eli normaalin ylärajoilla.
N26
Kommentit (23)
En aja autolla eikä työni liity autolla ajamiseen. Muistaakseni optikko suositteli +3 laseja.
Ap
Olen vähän huono hahmottamaan etäisyyksiä ja en olisi varmaan hyvä kuski, joten olen huomannut stereonäön huonouden arkielämässä. Miesystäväni sanoo minua joskus tumpeloksi jopa kun en ole kovin kätevä ja saatan esim. pudottaa tavaran, ja olen huono arvioimaan etäisyyksiä. Tarkkuutta vaativassa työssä jossa katsotaan lähelle olen taas todella hyvä.
Ap
Likinäköisyys ei liity mitenkään ikään, vaan silmän muotoon tai pituuteen. Huono likinäkö voi tulla vaikka lapselle.
En osaa sanoa mistä huono stereonäkösi johtuu, mutta itse ehkä hankkisin ne lasit, jos optikko on suositellut. Muistatko mitkä voimakkuudet sait?