Miten kasvatan koiranpennun työssäkäyvävänä sinkkuna?
Pentu 8-11 tuntia yksin joka arkipäivä! Mahdotontako?
Kommentit (15)
Et kasvata. Ihan oikeasti, nyt järkeä päähän!!!!!
"Miten kasvatan koiranpennun työssäkäyvävänä sinkkuna?"
Laita koiranpentu töihin, äläkä anna sen pariutua.
Ei onnistu. Saat siitä koirasta aikaiseksi turhautuneen idiootin .
Me otettiin aikanaan koira samaisen ongelman takia kesälomien alussa. En kyllä itse haluaisi pitää pientä pentua yksin noin pitkiä aikoja.
No minä olen pitkäaikaistyötön ja voisin hoitaa sitä sillä aikaa kun käyt töissä. Onko kiltti koira?
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu. Saat siitä koirasta aikaiseksi turhautuneen idiootin .
Sorry tuli vähän liian voimakkaasti ilmaistua tuo asia. Kerrostalot on täynnä noita turhautuneita yksinäisiä laumaeläimiä. Koira on siis voimakkaasti laumaeläin. Jos se joutuu pentuna olemaan yksin, niin se valitettavasti kasvaa kieroon. En tarkoittanut, että kasvattaisit sen kieroon vaan yksinäisyyttään se kasvaa kieroon.
Jos otat koiran ja sulla on tollaset työtunnit niin sille on järjestettävä hoitaja tai koirapäivähoitopaikka. Koirat on sosiaalisia ja masentuu ollessaan yksin tuntikausia. Ei vaikuta siltä että olisi hyvä idea kohdallasi juuri nyt.
Koira on laumaeläin. Et todellakaan voi jättää sitä kotiin niin pitkäksi aikaa. Varsinkaan pentua! ☹️
Pidin vastaavassa tilanteessa pentua mukanani töissä. Nyt aikuisena se on usein vanhemmillani kun ovat jo eläkkeellä ja mökkeilevät paljon. En kyllä muuten olisi sitä ottanutkaan.
Mihin sinä sitä koiraa tarvitset? Ota joku itsenäisempi lemmikki. Vaikka akvaario. Koira ei nyt vaan sovi sun tilanteeseen, et varmasti halua kuitenkaan tahallasi rääkätä eläintä.
Onneks tää on provo ja ihmiset ei onneks oo näin tyhmiä ja vaikka oliski, kasvattajat nykyään kyselee jo jonkin verran millasiin oloihin tulee koira.
Onko aloitus ihan tosissaan tehty?
Missään tapauksessa ei pentukoiraa voi jättää yksin kahdeksaksi tunniksi, saati yhdeksitoista. 8-10 tuntia on aikuselle koirallekin ihan maksimi ja tätä tulee välttää säännöllisenä ratkaisuna.
Valitettavasti jotkut koirat tähän joutuvat omistajien itsekkyydestä johtuen... kun mä niin haluun koiran.
Mutta pentukoiran jättäminen tuolla tavoin, on eläinsuojeluasia.
Auttakee