Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te ketkä OLETTE tanssineet wanhat olkaimettomalla mekolla

Vierailija
08.12.2017 |

Haluan vaan oikeita kokemuksia enkä mitään arvailuja tai kuulopuheita niiltä ketkä ei edes itse ole tanssineet. Meinasiko mekko tippua kiristyksestä huolimatta? Löysin nimittäin ihanan olkaimettoman mekon, mutta minulla ei ole sovitusmahdollisuutta.

Kannattaako vai ei?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän se on että nykyään kaikilla on just samanlaiset vanhojentanssimekot, olkaimeton, sifonkimainen alaosa, väri joku pastilli? Onko nykyteinit noin laumaa, ettei edes tanssiaismekko voi olla persoonallinen?

Vaatii aika paljon luonnetta olla erilainen. Nuoret haluaa kuulua joukkoon.

Mmm. Mutta miksi kukaan haluaa pukeutua rättiin, josta näkyy kilometrin päähän, että se on kiinalaisesta nettikaupasta? Nekin joita suomalaiset liikkeet myyvät muka mittatilaustyönä, tilataan Kiinasta. Halpa, laaduton, muovinen, päivän sanoja.

Vierailija
22/33 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän se on että nykyään kaikilla on just samanlaiset vanhojentanssimekot, olkaimeton, sifonkimainen alaosa, väri joku pastilli? Onko nykyteinit noin laumaa, ettei edes tanssiaismekko voi olla persoonallinen?

.

Jos kaikilla muilla on tälläiset helmikuussa, niin tytär erottuu sitten kyllä joukosta, kaunis olkaimellinen ja ei-pastilli mekko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mekko on täsmälleen oikean kokoinen, niin ei tipu eikä valu eikä myöskään purista ja kiristä niin että läskit tursuaa.

Vierailija
24/33 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös vain pahimmat wt:t enää himoitse noita olkaimettomia? Kyllä pari vuotta on jo näkynyt ainakin fb-kuvissa tyylikkäitä yläosia, esim pitsiä ja pienillä hihoilla.

Vierailija
25/33 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi ap vaikka etsystä joku ihana vintage-mekko. Sieltä löytyy vaikka mitä ihanuuksia, niin kuin esim tämä

https://www.etsy.com/listing/268435286/vintage-1950s-gown-raspberry-lea…

Vierailija
26/33 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa kysyit pari päivää sitten...

Hah, ei miellyttänyt vastaukset silloin... Tyrmääviä olivat silloin(kin).

Vierailija
27/33 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä jatkuvaa yläosan nykimistä on vaivaannuttavaa seurata. Valitkaa mielummin olkaimet/ hihat.

Vierailija
28/33 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa kysyit pari päivää sitten...

Hah, ei miellyttänyt vastaukset silloin... Tyrmääviä olivat silloin(kin).

Eiköhän näin vanhojen aikaan aika moni ole liikkeellä samoilla asioilla

Toiseksi, kiitos niistä vastauksista jotka vastasi mun kysymykseen. Kolmanneksi, mua ei ihan hirveästi kiinnosta teidän rakkaan hupparikansanne mielipiteet miltä olkaimeton mekko näyttää :D Teinien mielestä ne on hienoja 

Vierailija
29/33 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastilli?

Vierailija
30/33 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaimeton mekko valitettavasti todella harvoin näytää hyvältä kenenkään päällä. Joko yläosa on liian tiukka eli tursuaa, tai sitten siihen ei ole tarpeeksi täytettä. Tai sitten sitä vedetään koko ajan ylöspäin. Ja tätä näkee myös morsiamilla. Suosittelen valitsemaan jonkin muunlaisen mekon.

Vierailija
31/33 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tämän kesksutelun läpi ja saan ilmeisesti olla tyytyväinen siihen, että olen sen verran vanha fossiili, että omana vanhojen päivänä v. -97 asiaan kuului vielä nimenomaan pukeutua niihin menneiden vuosien tyyliseen tassiaispukuun. Useimmilla tytöillä oli 1800-l. isohelmaiset mekot, muuutamalla keskiajasta vaikutteita ottanut, itselläni empirelinjainen samettimekko. Sinänsä vähän sääli, että ne perinteiset vanhojen tassit ovat menneet tuollaiseen jenkkien high school -menoon ja tusinakiinamekkoihin, mutta tietysti aika aikaa kutakin... 

Vierailija
32/33 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on vaikea ymmärtää, että nuoret naiset kauneimmillaan haluavat pukeutua lähinnä sirkukseen sopivaan muoviseen showmekkoon. Kun kaunis ja arvokas iltapuku toisi aika paljon paremmin esiin sen teinin kauneuden. Ilahdun aina, kun kuitenkin osa tanssii oikeasti hienoissa mekoissa. Ja onneksi nykyään nuo alkavat selkeästi menemään jo pois muodista, nuo olkaimettomat muovihirvitykset. Lähinnä niitä näkee enää niiden muutenkin halpojen tyrkkyjen päällä.

Vierailija
33/33 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, kaverillani oli tuollainen ja se oikeasti valahti alas, kun tanssipari kompuroi. Tästä nyt neljä vuotta ja nyt hän jo nauraa asialle, silloin vaan ryntäsi itkien pukkareihin ja vannoi tappavansa itsensä. Itsellä oli pienet hihat ja olin mekkoon hyvin tyytyväinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän