Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tilaan perussiivouksen, kertasiivouksen siis, niin siivoavatko he pyydettäessä jotain muutakin kuin sen perussiivouksen?

Vierailija
08.12.2017 |

Meillä on astianpesukoneen viereinen seinä ihan likainen, koska siihen roiskuu aina kaikenlaista. Samoin jalkalistojen päällä eteisessä ja lastenhuoneissa on likaa, ei pelkkää pölyä.

Voinko pyytää siivoojia siivoamaan nuo kaksi asiaa, vaikka tilaan peruskertasiivouksen, johon nuo ei automaattisesti kuulu? Vai noudattavatko siivoojat aina orjallisesti jotain ohjelistaa, jonka mukaan mennään?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet kerran yrittänyt seinää pestä ja se ei lähde, niin tiskikone vaan paikalleen ja annat olla. Helkattiako ne roiskeet sinua stressaa siellä koneen takana? Voit laittaa paikkaan siihen sopivan listan niin, että reikään ei enää pääse lisää moskaa tai vaihdattaa tarvittaessa koko seinämän. Älä ole niin yli tarkka kaikesta, kukaan ei sinua kiitä siitäkään asiasta vaan päinvastoin tämä on vain sinun ongelmasi.

Lue se aloitus. Ne roiskeet on tiskikoneen vieressä olevalla seinällä. Helpompaa vaihtaa koko seinä, kuin siivota ne roiskeet vähän useammin kuin kerran vuodessa...? :D

Vierailija
22/36 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tilannut kuuden tunnin siivouksen ja valmista tuleekin neljässä tunnissa, niin kyllä vaan ne siivojat lähtee pois! Ja veloitus tulee silti kuudesta tunnista.

Minulla on pidemmältä ajalta kokemusta suurista siivousfirmoista, ja ne menettelevät juuri noin kun kuvasin. Eli urakalla tehdään, mutta sovitut tunnit veloitetaan. Siksipä (tai oli muitakin syitä, mutta tämä oli yksi) siirryinkin pienen firman asiakkaaksi. Eli suomalainen henkilö, joka itse tekee työn (hyvin) ja veloittaa vain käyttämästään ajasta. Eikä tee kuutamokeikkaa, vaan maksaa veronsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet kerran yrittänyt seinää pestä ja se ei lähde, niin tiskikone vaan paikalleen ja annat olla. Helkattiako ne roiskeet sinua stressaa siellä koneen takana? Voit laittaa paikkaan siihen sopivan listan niin, että reikään ei enää pääse lisää moskaa tai vaihdattaa tarvittaessa koko seinämän. Älä ole niin yli tarkka kaikesta, kukaan ei sinua kiitä siitäkään asiasta vaan päinvastoin tämä on vain sinun ongelmasi.

Lue se aloitus. Ne roiskeet on tiskikoneen vieressä olevalla seinällä. Helpompaa vaihtaa koko seinä, kuin siivota ne roiskeet vähän useammin kuin kerran vuodessa...? :D

Ap:lla on ongelma, ei minulla. Minulla ei ole kodissani tuollaisia huonosti suunniteltuja paikkoja. Ja kyllä, materiaaleja voi vaihtaa. Ehkä se on iso juttu, mutta jos ap:n päätä kiristää tuo roiskeinen seinä niin kovasti, niin ehkä silloin olisi fiksumpaa tehdä asiaan muutoksia...

Minäkin ihmettelen, että mitä ihmettä siellä seinässä loppujen lopuksi oikein on. Miten saastaisia astioita siellä tiskikoneeseen laitetaan, jos niiden laittamisessa tulee pitkin seiniä sotkua, joka ei lähde? Ja mitä ne "useaan kertaan siivottu" oikeasti häiritsevät?

Vierailija
24/36 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikea sopia siivousfirman kanssa etukäteen AP:n luettelemista lisähommista. Siivousfirmat kyllä tarjoavat lisäpalveluna vaikka mitä, kunhan asiakas on valmis maksamaan.

Meillä 180 neliöisen asunnon perussiivoukseen menee noin 4 tuntia (siivouksen tekee 2 siivoojaa, jotka ovat molemmat paikalla 2 tuntia). Sopimuksessa on kirjallisesti ja yksityiskohtaisesti määritelty, mitä siivoavat. Kaikki lisätyöt tilataan ja maksetaan erikseen.

Vierailija
25/36 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on tilannut kuuden tunnin siivouksen ja valmista tuleekin neljässä tunnissa, niin kyllä vaan ne siivojat lähtee pois! Ja veloitus tulee silti kuudesta tunnista.

Minulla on pidemmältä ajalta kokemusta suurista siivousfirmoista, ja ne menettelevät juuri noin kun kuvasin. Eli urakalla tehdään, mutta sovitut tunnit veloitetaan. Siksipä (tai oli muitakin syitä, mutta tämä oli yksi) siirryinkin pienen firman asiakkaaksi. Eli suomalainen henkilö, joka itse tekee työn (hyvin) ja veloittaa vain käyttämästään ajasta. Eikä tee kuutamokeikkaa, vaan maksaa veronsa.

No on kummallista. Itse kuvittelisin, että kuudentunnin siivous tarkoittaisi kuusi tuntia kestävää siivousta. Jos saisivat perusjutut valmiiksi, niin voisivat tehdä muita hommia. Miksi muuten edes mainitaan tuntimäärä, jos kyseessä on urakkasopimus.

Vierailija
26/36 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaikea sopia siivousfirman kanssa etukäteen AP:n luettelemista lisähommista. Siivousfirmat kyllä tarjoavat lisäpalveluna vaikka mitä, kunhan asiakas on valmis maksamaan.

Meillä 180 neliöisen asunnon perussiivoukseen menee noin 4 tuntia (siivouksen tekee 2 siivoojaa, jotka ovat molemmat paikalla 2 tuntia). Sopimuksessa on kirjallisesti ja yksityiskohtaisesti määritelty, mitä siivoavat. Kaikki lisätyöt tilataan ja maksetaan erikseen.

Eli, et voi sopia, että saunan pesun sijasta, pyyhkivät sen ajan listoja? Vaan listojen pyyhkimisestä pitää maksaa lisää vaikka työaika ei lisääntyisi.

Aika hulppea lukaali tarvitsee ap:lla olla, että koko kuusi tuntia kuluu PERUSsiivoukseen.

Vierailija
27/36 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on kummallista. Itse kuvittelisin, että kuudentunnin siivous tarkoittaisi kuusi tuntia kestävää siivousta. Jos saisivat perusjutut valmiiksi, niin voisivat tehdä muita hommia. Miksi muuten edes mainitaan tuntimäärä, jos kyseessä on urakkasopimus.

Mitä ihmettä! Tilasin nimenomaan kuuden tunnin siivouksen, jotta mahdollisen perussiivouksen LISÄKSI jäisi aikaa nimenomaan noille jalkalistojen pyyhkimisille ja muille (joo, unohdetaan se pesukoneen viereinen seinä!). Tottakai haluan rahani takaisin, jos saan täsmälleen saman peruspalvelun jo neljän tunnin siivouksella. Mitä järkeä siinä on, että tilaan kuusi tuntia siivousta, mutta siivoojat lähtevät jo neljän tunnin päästä pois? Mistä minä maksan?

Tämä oli ensimmäinen kerta ja siksi kysyin täältä hölmöjä, enkä suoraan firmasta. Nyt kysyn kyllä sieltä, että lähtevätkö tosiaan pois neljän tunnin päästä. Meillä on 140-neliöinen koti. 

ap

Vierailija
28/36 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne siivoaa, mutta se tosiaan pitää sopia etukäteen firman kanssa siinä samalla kun tilaa sen siivouksen. Ne siivoojat ei tee kuin sen minkä ovat pomoltaan ohjeeksi saaneet. Eli tekevät vain perussiivouksen. Ei niillä välttämättä aikakaan riitä, jos ja kun pitää mennä seuraavaan kohteeseen. 

Eli sovi se ektrasiivous etukäteen niin varmasti onnistuu. Siivojan kanssa se sopiminen ei todennäköisesti enää onnistu, paitsi jos siivooja on firman omistaja ja aikataulut antaa myöten.

Vierailija
29/36 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siihen kuuden tunnin perussiivoikseen kuuluu ap?

Vierailija
30/36 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imurointi, lattioiden nihkeäpyyhintä, vessojen pesu (pönttö, lavuaari, peilit, lattia), keittiössä lieden ja jääkaapin ulkoinen puhdistus ja pölyjen pyyhkiminen. En saa mitenkään kulumaan tähän kuutta tuntia ja siksi kuvittelin, että siivoojat voisivat ne jalkalistatkin pyyhkiä. Aika outoa, että voin tilata pitkän siivousajan, jos siivoojat voivat lähteä perussiivouksen suoritettuaan pois!

ap

Vierailija
31/36 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Imurointi, lattioiden nihkeäpyyhintä, vessojen pesu (pönttö, lavuaari, peilit, lattia), keittiössä lieden ja jääkaapin ulkoinen puhdistus ja pölyjen pyyhkiminen. En saa mitenkään kulumaan tähän kuutta tuntia ja siksi kuvittelin, että siivoojat voisivat ne jalkalistatkin pyyhkiä. Aika outoa, että voin tilata pitkän siivousajan, jos siivoojat voivat lähteä perussiivouksen suoritettuaan pois!

ap

Vaihda firmaa :)

Vierailija
32/36 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ne siivoojat vauvapalstailevat sen loppuajan kun ovat siivonneet valmiiksi. Niinhän se ap:kin näyttää tekevän työpaikallaan.

Vierailija
33/36 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä! Tilasin nimenomaan kuuden tunnin siivouksen, jotta mahdollisen perussiivouksen LISÄKSI jäisi aikaa nimenomaan noille jalkalistojen pyyhkimisille ja muille (joo, unohdetaan se pesukoneen viereinen seinä!). Tottakai haluan rahani takaisin, jos saan täsmälleen saman peruspalvelun jo neljän tunnin siivouksella. Mitä järkeä siinä on, että tilaan kuusi tuntia siivousta, mutta siivoojat lähtevät jo neljän tunnin päästä pois? Mistä minä maksan?

Tämä oli ensimmäinen kerta ja siksi kysyin täältä hölmöjä, enkä suoraan firmasta. Nyt kysyn kyllä sieltä, että lähtevätkö tosiaan pois neljän tunnin päästä. Meillä on 140-neliöinen koti. 

ap

Käyttämäsi termit ovat nyt päin seiniä. Ylläpitosiivous on viikkosiivousta, johon kuuluu mm. imurointi, pölyjen pyyhkiminen vapailta pinnoilta ja tasoilta, keittiön ja vessojen siivous. Siinä ei nousta jakkaroille ottamaan yläpölyjä, ei mennä kaappeihin, ei pestä saunaa tai ikkunoita. Ylläpitoon kuuluu jalkalistojen pyyhkiminen siltä osin kuin ne ovat näkyvissä, kaappeja ei siis siirrellä listojen edestä. Voit sopia siivousfirman kanssa työtehtävät hyvissä ajoin, mutta ei millään lapulla tai edellisen päivän tekstiviestillä. Ylläpitosiivous on halvempaa kuin perussiivous.

Joillakin firmoilla kuusi tuntia on kuusi tuntia, mutta se voi olla myös maksimi aika, joka töihin on varattu. Työtunteihin saattaa sisältyä myös esim. vartin siirtyminen ja työvälineiden huolto. Kannattaa jutella siivousfirman kanssa heidän politiikastaan. Ja niin kuin joku sanoi heti alussa, niin riippuu paikasta mitä saa. Veemäinen asiakas saa veemäistä kohtelua vaikka työt muuten hoidetaankin hyvin, ihana asiakas taas ekstraa ja työt hoituvat todella hyvin. Ihmeitä hekään eivät tee ja yksikään ei ole kiinnostunut jostakin täysin turhan piipertämisestä.

Vierailija
34/36 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki siivoaa mutta laskuttaa lisätöistä luonnollisesti erikseen.

Vierailija
35/36 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Soita sinne firmaan. Aika outoa toimintaa on ollut yrityksenkin puolelta, jos tuollaisia perusasioita ei ole käyty läpi uuden asiakkaan kohdalla.

Vierailija
36/36 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit siivonnut roiskeiset seinät itse jo ihan siinä ajassa, mitä sinulta on nyt kulunut palstailuun.

Aika vaikeaa täältä töistä käsin siivota sitä seinää..

No. Ehkä pystyn nuo siivoamaan erikseen itse, jos siivousfirma siivoaa muuten. Mietin vain, että heillä saattaa olla vähän ammattimaisemmat välineet ja niksit nopeaan siivoukseen kuin minulla (joka en saa niitä listoja tai seiniä pyyhittyä ajoissa).

ap

Jos olet töissä niin tee sitten töitäsi.

Roiskeisten seinien puhdistukseen ei tarvita kuin sieni ja Fairya. Hinkkaat roiskeet pois ja pyyhit rätillä. Ei ole vaikeaa. Laiska taidat olla.

Kyllä töissä voi olla mamma-palstalla 5-10 minuuttia yhden tunnin aikana. Se on normaali ns. tupakkatauko. Ajatustyötä tekevä tarvitsee tunnin välein tauon. Työnteho on jopa heikompi ilman näitä pieniä taukoja, koska pää puutuu. Jälkeä ei synny niin nopeasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä