Raskaana, pissaongelma töissä, apua?
Rv17 ja joudun käymään pissalla puolen tunnin välein. Öisin herään vain pari kertaa vessaan, mutta päivällä pitäisi päästä juoksemaan vessassa koko ajan. Tämä on kuitenkin nyt iso ongelma töissä, koska työt ei anna periksi käydä vessassa kuin parin tunnin välein. Olen ns. kiinni työssä aina tietyn ajan, ei ole mahdollista että vain lähtisin työstä kesken vessaan edes minuutiksi eikä työ ole sellaista että joku voisi minua tulla tuuraamaan hetkeksi. Työtäni voisi verrata siihen, että olisin leikkaussalihoitaja ja minun pitäisi aina se tietty parin tunnin leikkaus hoitaa ilman taukoa. Olen ollut pari päivää ilman lääkärin todistusta saikullakin, koska en vain voi olla töissä jos en pääse vessaan, pissaan housuuni. Kävin labroissa eikä mitään tulehdusta ole joten tämä on vain joku raskausjuttu nyt. Mitä ihmettä teen? Äitiyslomaan on kuukausia aikaa ja töissä pitäisi pystyä olemaan?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta et ole työkykyinen jos jatkuva pissalla käynnin tarve estää työnteon. Itse menisin lääkäriin.
Pakko mennäkin, sain tosin neuvolalääkärin ajan vasta parin viikon päähän. Millä diagnoosilla ne voi kirjoittaa saikkua jos varsinaista sairautta ei ole? Ei kai pelkällä raskaudella saikkua saa? Ap.
Kyllä se että ei pysty keskittymään töihin kertoo sairaudesta. Raskaus yksinään ei sitä aiheutta. Esim. jonkinlaiseen stressireaktiioon raskaus kuitenkin voi altistaa tai johonkin muuhun sairauteen.
Johtuu raskaudesta kun rakko on puristuksessa. Täysin normaalia ja erittäin yleistä. Tietää vaikka ei raskaana olisi koskaan ollutkaan.
Kyllä noissa tilanteissa voi vaan sanoa anteeksi, olen raskaana ja tarvitsen 3 Min tauon.
Pääseekö sairaseläkkeelle virtsankarkailun vuoksi?
Itse sain raskauden aikana rakon tyhjenemään paremmin, kun vaihdoin hieman asentoa pöntöllä asioidessa tai jopa hetkeksi nousin ja istuin takaisin jatkamaan. Yleensä tuli vielä kunnon loraus. Kai osa jäi jumiin kohdun painaessa ja pääsi alemmas, kun liikahti sopivasti. Tällä kikalla sai pikkasen venytettyä vessassa ravaamisen väliä.