Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana, pissaongelma töissä, apua?

Vierailija
08.12.2017 |

Rv17 ja joudun käymään pissalla puolen tunnin välein. Öisin herään vain pari kertaa vessaan, mutta päivällä pitäisi päästä juoksemaan vessassa koko ajan. Tämä on kuitenkin nyt iso ongelma töissä, koska työt ei anna periksi käydä vessassa kuin parin tunnin välein. Olen ns. kiinni työssä aina tietyn ajan, ei ole mahdollista että vain lähtisin työstä kesken vessaan edes minuutiksi eikä työ ole sellaista että joku voisi minua tulla tuuraamaan hetkeksi. Työtäni voisi verrata siihen, että olisin leikkaussalihoitaja ja minun pitäisi aina se tietty parin tunnin leikkaus hoitaa ilman taukoa. Olen ollut pari päivää ilman lääkärin todistusta saikullakin, koska en vain voi olla töissä jos en pääse vessaan, pissaan housuuni. Kävin labroissa eikä mitään tulehdusta ole joten tämä on vain joku raskausjuttu nyt. Mitä ihmettä teen? Äitiyslomaan on kuukausia aikaa ja töissä pitäisi pystyä olemaan?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua alkoi nyt kiinnostamaan mitä ihmettä teet työksesi? Vessaan ei pääse, mutta olemassaoleva vessa on pieni ja likainen, vaatteiden alla ei voi käyttää vaippaa, ei ole sijaista?

Olen kouluttaja. Jokainen koulutustilaisuus kestää aina kaksi tuntia kerrallaan enkä voi yhtäkkiä poistua sadan ihmisen edestä vessaan koska olen se joka pitää sitä luentoa. En voi vaikuttaa tilaisuuden kulkuun eli siinä kahdessa tunnissa ei ole mitään taukoa, koska asiasta päättävät henkilöt ovat näin päättäneet ja koulutustilaisuudet on myyty ilman taukoa. Sijaista ei ole siksi, että olen ainoana kouluttajana siellä paikan päällä, tilaisuudet on asiakkaiden tiloissa tai ravintoloiden kabineteissa tms eli siksi likaiset yleisövessat. Joudun pukeutumaan tyköistuvaan jakkupukuun, vaippa näkyisi päällepäin enkä pysty pissaamaan vaippaan samalla kun pidän luentoa ja kaikki sata ihmistä tuijottaa minua. Ap.

Vaippa ei taatusti näy jakkupuvun kanssa, ei sitten mitenkään.

Ainut keino taitaa olla se lääkärikäynti ja saikkua.

Vierailija
22/44 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua alkoi nyt kiinnostamaan mitä ihmettä teet työksesi? Vessaan ei pääse, mutta olemassaoleva vessa on pieni ja likainen, vaatteiden alla ei voi käyttää vaippaa, ei ole sijaista?

Vihjeeksi on annettu, että liittyy vaatetukseen.

Mulle tulee mieleen joku puhdastilatyöläinen, vaikka lääketehtaassa. Siellä vaaditaan suojapukeutumista, joka vie aikansa.

Jos jo tuossa vaiheessa rakko tuntuu noin yliaktiiviselta, niin muuta en keksi kuin että yritä kouluttaa itseäsi (vaikka sen sairasloman aikana) koska loppuraskauden aikana joudut nukkumaankin pöntöllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta et ole työkykyinen jos jatkuva pissalla käynnin tarve estää työnteon. Itse menisin lääkäriin.

Vierailija
24/44 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kouluttaja. Jokainen koulutustilaisuus kestää aina kaksi tuntia kerrallaan enkä voi yhtäkkiä poistua sadan ihmisen edestä vessaan koska olen se joka pitää sitä luentoa. En voi vaikuttaa tilaisuuden kulkuun eli siinä kahdessa tunnissa ei ole mitään taukoa, koska asiasta päättävät henkilöt ovat näin päättäneet ja koulutustilaisuudet on myyty ilman taukoa. Sijaista ei ole siksi, että olen ainoana kouluttajana siellä paikan päällä, tilaisuudet on asiakkaiden tiloissa tai ravintoloiden kabineteissa tms eli siksi likaiset yleisövessat. Joudun pukeutumaan tyköistuvaan jakkupukuun, vaippa näkyisi päällepäin enkä pysty pissaamaan vaippaan samalla kun pidän luentoa ja kaikki sata ihmistä tuijottaa minua. Ap.

Voi olla että ei näy, en ole koskaan kokeillut. Mutta en silti pysty pissaamaan vaippaan luentosalin edessä kun puhun sadan hengen joukolle, joiden kaikkien huomio ja katse on kiinnittynyt minuun. Ap.

Vierailija
25/44 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta et ole työkykyinen jos jatkuva pissalla käynnin tarve estää työnteon. Itse menisin lääkäriin.

Pakko mennäkin, sain tosin neuvolalääkärin ajan vasta parin viikon päähän. Millä diagnoosilla ne voi kirjoittaa saikkua jos varsinaista sairautta ei ole? Ei kai pelkällä raskaudella saikkua saa? Ap.

Vierailija
26/44 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noi aikuisten pissavaipat näy ulospäin. Menee kyllä jakkupuvun alla ja voihan ap kokeilla välillä jotain muun tyylistä yläosaa. Sellaista, joka peittää lantion ja takapuolen. Ei se raskausvatsa siihen kireään jakkupukuun enää kohta mahdukkaan.

Nää "vaippahousut" vetää 2desiä:

https://www.fennokauppa.fi/yrityksille/tuotteet/Perusterveydenhuolto/In…

Vierailija
27/44 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että ei näy, en ole koskaan kokeillut. Mutta en silti pysty pissaamaan vaippaan luentosalin edessä kun puhun sadan hengen joukolle, joiden kaikkien huomio ja katse on kiinnittynyt minuun. Ap.

Jos ihmisellä on pidätys ongelma ei sitä vaippaan tarvitse edes yrittää pissata, kyllä se tulee ihan itsestään.

Vierailija
28/44 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihmisellä on pidätys ongelma ei sitä vaippaan tarvitse edes yrittää pissata, kyllä se tulee ihan itsestään.

Ei ole pidätysongelmaa vaan sietämättämän kova pissahädän tunne, joka vie kaiken keskittymisen. Ap.

Vierailija
29/44 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pidätysongelmaa vaan sietämättämän kova pissahädän tunne, joka vie kaiken keskittymisen. Ap.

Se kyllä paranee harjoituksella, mutta suosittelen silti vaippaa jos et voi jäädä pois töistä. Stressin laukeminen voi helpottaa tilannetta ilman sen kummenpaa harjoitteluakaan.

Vierailija
30/44 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko mennäkin, sain tosin neuvolalääkärin ajan vasta parin viikon päähän. Millä diagnoosilla ne voi kirjoittaa saikkua jos varsinaista sairautta ei ole? Ei kai pelkällä raskaudella saikkua saa? Ap.

Kyllä se että ei pysty keskittymään töihin kertoo sairaudesta. Raskaus yksinään ei sitä aiheutta. Esim. jonkinlaiseen stressireaktiioon raskaus kuitenkin voi altistaa tai johonkin muuhun sairauteen.

Vierailija
31/44 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli vaikeuksia raskausaikana töissä. Olen hieroja, ja pahimmillaan yksi hieronta kestää 2 tuntia, eikä siitä voi lähteä tuosta vaan. Siinä sitten aina puolen tunnin kohdalla tuli sietämätön pissahätä, mutta jotenkin sinnittelin ja jäin normaaliin aikaan äitiyslomalle.

Vierailija
32/44 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen H26, ja samantyylisiä ongelmia. Kyllä huomaa että munuaisten toiminta on hurjasti vilkastunut ja rakkoa ei voi päästää ääriään myöten täyteen koska jos lapsi alkaa ojennella, potkaisee tai vaihtaa asentoa täyttä rakkoa vasten, siinä olisikin jo vaipalle tarvetta. Rakkoa ei myöskään haluaisi päästää liian täydeksi, koska silloin sen tyhjentäminen on vaikeaa ja vessareissu kestää tuhottoman kauan.

Vierailija
33/44 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopimuskysymys, ihan varmasti voi sopia, että koulutukset toteutuu, mutta välissä on 15min tauko. Vaatii kyllä sulta avoimuutta.

Vierailija
34/44 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama ongelma. Älä vain päästä pissahätää tosi kovaksi, mulla ei tullut pissa ulos ollenkaan ja sattui ku tosi kova hätä tuli, meni liian täyteen rakko.

Muutenkin ihan ilman raskauttakin mulla on sitä että jos tarpeeksi kova hätä tulee niin ei mene kuin 5min niin mulla on aivan yhtä kova hätä.

En keksi ratkaisua muutakuin sairasloma

Vierailija
35/44 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, symppaan sinua ap. Tuon on ihan kamalaa! Mulla oli sama vaiva raskaana. Mikään rakon kouluttaminen ei auttanut, koska ongelma on siinä että kohtu painaa virtsarakkoa. Rakkoon tulee hirveä tunne, sellainen paine joka voi muuntautua todella kivuliaaksi.

36/44 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju osui silmään. Kiinnostaa tietää miten Ap selvisi?

Vierailija
37/44 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten voi olla mahdollista ettei akuutin vaivan vuoksi pääse lääkärin kuin 2 vkon päästä? Mene päivystykseen. tai sitten sovit että pidät tauon kerran tunnissa työssäsi. Itse lähtisin siitä.

Vierailija
38/44 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hem kirjoitti:

Vanha ketju osui silmään. Kiinnostaa tietää miten Ap selvisi?

Kas joku oli kaivanut tämän vanhan keskustelun esille. Ap tässä. Vauva on nyt jo vuoden ja hyvin menee, tämän ketjun aiheena ollut ongelma ratkesi niin, että jouduin muusta syystä parin viikon saikulle tuolloin ja sitten sikiön ja kohdun kasvaessa ei tuota jatkuvaa pissahätää enää ollutkaan, kyse oli vain siitä, että tietyssä vaiheessa raskautta sikiö/kohtu painoi rakkoa sillä tavalla, että oli juostava koko ajan vessassa.

Ap

Vierailija
39/44 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intiimialueen limakalvojen ärsytys voi aiheuttaa yliaktiivista virtsarakkoa, tai siis sen kaltaista oiretta. Tyttärelläni oli tällainen, hänellä oli syynä jotain allergian tapaista, mutta raskauden aikanahan limakalvot voi olla kovilla muista syistä. Voisi kokeilla helpottaako runsas kerros perusvoidetta, Dermalog rasvainen (punainen) on hyvä koska siinä on intiimialueelle sopiva pH.

Voi myös olla hiivan oire.

40/44 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut vauvasta!

Olit silloin vähän huolissasi tilanteesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi