Raskaana, pissaongelma töissä, apua?
Rv17 ja joudun käymään pissalla puolen tunnin välein. Öisin herään vain pari kertaa vessaan, mutta päivällä pitäisi päästä juoksemaan vessassa koko ajan. Tämä on kuitenkin nyt iso ongelma töissä, koska työt ei anna periksi käydä vessassa kuin parin tunnin välein. Olen ns. kiinni työssä aina tietyn ajan, ei ole mahdollista että vain lähtisin työstä kesken vessaan edes minuutiksi eikä työ ole sellaista että joku voisi minua tulla tuuraamaan hetkeksi. Työtäni voisi verrata siihen, että olisin leikkaussalihoitaja ja minun pitäisi aina se tietty parin tunnin leikkaus hoitaa ilman taukoa. Olen ollut pari päivää ilman lääkärin todistusta saikullakin, koska en vain voi olla töissä jos en pääse vessaan, pissaan housuuni. Kävin labroissa eikä mitään tulehdusta ole joten tämä on vain joku raskausjuttu nyt. Mitä ihmettä teen? Äitiyslomaan on kuukausia aikaa ja töissä pitäisi pystyä olemaan?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Aikuisten vaippa
Ei ole tässä työssä mahdollinen vaihtoehto, syy liittyy työn sisältöön ja työvaatetukseen. Ap.
Ei ole vaihtoehtoa kuin pissata housuun. Jos kerran ei pissalle voi mennä.
Itse pyytäisin sairaslomaa lääkäriltä, esimerkiksi pari viikkoa, että voisit kotona yrittää "kouluttaa" rakkoasi. Pissaamisen tarve jää helposti tavaksi. Tuleeko pissaa ihan reilusti joka kerta kun käyt vessassa? Yritä pitkittää vessassa käyntien välejä. Kun tunnet että pissattaa, koita ajatella jotain muuta tai aloita joku pieni kotityö jonka jälkeen voit mennä vessaan.
Vierailija kirjoitti:
Aikuisten vaippa
Jos pissaa tulee vain normaaleja määriä tämä on ihan hyvä vaihtoehto hoitaa asia. Ovat nykyään aika huomaamattomia eivätkä tunnu märkänäkään kovin epämiellyttäviltä.
Jos pissaa tulee puolen tunnin välein paljon niin kannattaisi selvitellä onko kyse esim raskausdiabeteksestä.
Olet siis kaupan kassalla. Suuri salaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Itse pyytäisin sairaslomaa lääkäriltä, esimerkiksi pari viikkoa, että voisit kotona yrittää "kouluttaa" rakkoasi. Pissaamisen tarve jää helposti tavaksi. Tuleeko pissaa ihan reilusti joka kerta kun käyt vessassa? Yritä pitkittää vessassa käyntien välejä. Kun tunnet että pissattaa, koita ajatella jotain muuta tai aloita joku pieni kotityö jonka jälkeen voit mennä vessaan.
Kouluttaminen saattaa auttaa jos kärsii yliaktiivisesta rakosta, mutta ei jos vauva painaa rakkoa.
Vierailija kirjoitti:
Tulee reilusti, mutta silti ilmeisesti rakko ei tyhjene kokonaan. Ilmeisesti kohtu jotenkin painaa rakkoa ja aiheuttaa tämän ongelman. Ennen raskautta olen pystynyt pitkittämään pissahätää useita tunteja, mutta nyt se ei onnistu. Ap.
Vaippa on ainoa ratkaisu. Jos puolen tunnin välein tulee tarve, kyseessä täytyy olla pieni liru, joten pidättelet aikasi ja sitten lirutat. Mene nyt kuitenkin lääkäriin, ei ole normaalia, että pitää pissata puolen tunnin välein, edes raskaana.
Vierailija kirjoitti:
En ole. Kassallahan joku voisi tulla tuuraamaan. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole. Kassallahan joku voisi tulla tuuraamaan. Ap.
Ai, kukas vaikkapa entisessä siwassa olisi tullut tuuraamaan? Ei minuakaan kukaan tuuraillut, vaikka en ollut siwassa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kaupan kassalta pissalle pääsee. Ainakin meillä, jos on oikeasti hätä eikä pysty pidättämään niin senkun vaan sulkee kassan vaikka olis vähän jonoakin, en usko että missään tarvii pissata housuun tai vaippaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee reilusti, mutta silti ilmeisesti rakko ei tyhjene kokonaan. Ilmeisesti kohtu jotenkin painaa rakkoa ja aiheuttaa tämän ongelman. Ennen raskautta olen pystynyt pitkittämään pissahätää useita tunteja, mutta nyt se ei onnistu. Ap.
Mitä tapahtuu jos yrität pitkittää? Alkaako pissa valumaan ulos itsekseen vai kasvaako tarve vain sietämättömäksi? Ensimmäinen voisi ainakin viitata runsaaseen jäännösvirtsaan. Joka tapauksessa kannattaa mennä lääkäriin, pystyvät ultraäänellä tarkistamaan paljonko sitä jäännösvirtsaa on ja jos on liikaa niin voivat esim opettaa miten katetroit rakon kunnolla tyhjäksi itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapahtuu jos yrität pitkittää? Alkaako pissa valumaan ulos itsekseen vai kasvaako tarve vain sietämättömäksi? Ensimmäinen voisi ainakin viitata runsaaseen jäännösvirtsaan. Joka tapauksessa kannattaa mennä lääkäriin, pystyvät ultraäänellä tarkistamaan paljonko sitä jäännösvirtsaa on ja jos on liikaa niin voivat esim opettaa miten katetroit rakon kunnolla tyhjäksi itse.
Takoitatko nyt oikeasti, että alkaisin töissä paskaisessa yleisessä pikkuvessassa katetroimaan itseäni kiireessä? En usko, että se olisi kovin hygieenistä:( .
Ei ala valumaan, pissahätä vaan alkaa muuttua aika sietämättömäksi. Kyllä se jotenkin kestää, mutta se vie kaiken keskittymiskyvyn ja työ taas vaatisi keskittymään huolellisesti työhön. Pystyn siis periaatteessa pidättämään pakon edessä mutta vain jos keskityn täysillä siihen pissahätään koko ajan:( . Ap.
Mua alkoi nyt kiinnostamaan mitä ihmettä teet työksesi? Vessaan ei pääse, mutta olemassaoleva vessa on pieni ja likainen, vaatteiden alla ei voi käyttää vaippaa, ei ole sijaista?
Vierailija kirjoitti:
Mua alkoi nyt kiinnostamaan mitä ihmettä teet työksesi? Vessaan ei pääse, mutta olemassaoleva vessa on pieni ja likainen, vaatteiden alla ei voi käyttää vaippaa, ei ole sijaista?
Tulee mieleen bussi-, ratikka- tai metrokuski, mutta luulisi vaipan olevan mahdollista näilläkin. Tuuraajaa ei luonnollisesti löydy ja tauot ovat mitä ovat. Mutta paskaiset vessat?
Vierailija kirjoitti:
Olen kouluttaja. Jokainen koulutustilaisuus kestää aina kaksi tuntia kerrallaan enkä voi yhtäkkiä poistua sadan ihmisen edestä vessaan koska olen se joka pitää sitä luentoa. En voi vaikuttaa tilaisuuden kulkuun eli siinä kahdessa tunnissa ei ole mitään taukoa, koska asiasta päättävät henkilöt ovat näin päättäneet ja koulutustilaisuudet on myyty ilman taukoa. Sijaista ei ole siksi, että olen ainoana kouluttajana siellä paikan päällä, tilaisuudet on asiakkaiden tiloissa tai ravintoloiden kabineteissa tms eli siksi likaiset yleisövessat. Joudun pukeutumaan tyköistuvaan jakkupukuun, vaippa näkyisi päällepäin enkä pysty pissaamaan vaippaan samalla kun pidän luentoa ja kaikki sata ihmistä tuijottaa minua. Ap.
Lääkäriin. Ei ole normaalia pissata isoja määriä puolen tunnin välein, ilmeisesti juot valtavasti (miten syöt) ja lähtisin kyllä tutkimaan asiaa.
Strippari? Selittäis ton työasun, jonka kanssa vaippaa ei voi käyttää :)
Muakin kiinnostaa, missä työpaikassa ei ole henkilökunnalle omaa vessaa ja miksi sitä yleisövessaa ei siivota?
Saattaisit tehdä samaa työtä kuin minä, liittyykö siihen lupakirjat? Minulla ei ollut raskaana ollessa pissallakäyntikiirettä, mutta joskus oli pahoinvointia. Ainakin kerran oksensin roskikseen.