Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä perusasiaa et osaa, vaikka yleensä oman ikäisesi sen osaavat?

Vierailija
07.12.2017 |

Minkä ikäinen olet?

Mä olen 34v enkä osaa ajaa autoa. Enkä myöskään tankata. Kaikki autoiluun liittyvä on mulle hepreaa.

Tuntuu että nää asiat on ihan peruskauraa muille ikäisilleni, mutta mä olisin ihan hoo moilasena jos joku pyytäis mua tankkaamaan auton. Heh, huomaa varmaan, ettei mulla oo ajokorttiakaan. 😁

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajaa autoa ja tankata. En tajuu mitään muutakaan autoista. Ja kyllä, ajokortti on. En ole ajanut viiteen kuuteen vuoteen. Enää en uskallakaan.

Vierailija
22/46 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet?

Mä olen 34v enkä osaa ajaa autoa. Enkä myöskään tankata. Kaikki autoiluun liittyvä on mulle hepreaa.

Tuntuu että nää asiat on ihan peruskauraa muille ikäisilleni, mutta mä olisin ihan hoo moilasena jos joku pyytäis mua tankkaamaan auton. Heh, huomaa varmaan, ettei mulla oo ajokorttiakaan. 😁

Ei auton ajaminen ole perusasia/taito. Perusasia tai -taito on sellainen jonka oppimiseksi  ei tarvitse maksaa suurta summaa tai opiskella vuosia. Sen joko oppii koulussa tai vanhemmiltaan eikä se vaadi suuria taloudellisia resursseja.

Yhdyssanojen osaaminen on perustaito kuten myös kokkaaminen (kyllä, koska jokaikinen käy 7.luokan pakollisen köksän) ja muut oman kodin päivittäisaskareet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskea kastike, tulee epämääräistä harmaata velliä jossa on inhottavia kokkareita. Eikä kyllä valkokastike esim. lasagnea varten suju sen paremmin, kattilan pohja palaa vaan pikimustaksi.

Vierailija
24/46 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En (ainakaan tällä hetkellä ) osaisi, enkä tietäisi, miten avata mitään   älykännykkää tai   ehkä tablettitietokonettakaan , kun ei ole kumpaakaan koskaan tullut hankittua, tai edes harkittua.

Minulle on riittänyt vain se, kun puhelin toimii,siinä on puheaikaa ja  sitä voi käyttää soittamiseen ja joskus, (tarpeen vaatiessa esim. jonkun onnittelun) tms. tärkeän  viestin lähettämiseen jollekin jonnekin .

En välttämättä  läheskään aina (esim. lenkillä tai kauppamatkoilla liikkuessani pidä kännykkää edes mukana .)

En vain halua olla (mielestäni ainakin joissain asioissa ) jo liiankin pitkälle kehittyneen teknologian tuotteiden ja välineiden orja, jota käytännössä sellaiset välineet juuri hallitsevat.

Vierailija
25/46 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet?

Ei auton ajaminen ole perusasia/taito. Perusasia tai -taito on sellainen jonka oppimiseksi  ei tarvitse maksaa suurta summaa tai opiskella vuosia. Sen joko oppii koulussa tai vanhemmiltaan eikä se vaadi suuria taloudellisia resursseja.

Yhdyssanojen osaaminen on perustaito kuten myös kokkaaminen (kyllä, koska jokaikinen käy 7.luokan pakollisen köksän) ja muut oman kodin päivittäisaskareet.

Helpommalla pääsee elämässään ihminen joka ei osaa yhdyssanoja tai laittaa ruokaa. Verrattuna sellaiseen joka ei osaa autolla ajaa.

Lähinnä tulee poikkeuksena mieleen jos asuu ihan Helsinkin keskustassa. Silloinkin se rajoittaa tosi paljon kun koko elämä rajoittuu julkisen liikenteen pohjalle.

Juu, tunnen monta ihmistä jotka ei aja autolla. Ihan on mahdollista elää siitä huolimatta täysipainoista elämää. En vain ymmärrä miksi joku haluaisi tehdä elämänsä niin tarpeettoman hankalaksi. Auto on oikeasti tosi kätevä. Vaikkei sitä usein tarvitsisikaan. Sitten vaan kun tekisi mieli lähteä kaverin mökille niin vaihtoehdot on aika vähissä. Lähde nyt jollain taksilla köröttelemään satoja kilometrejä suuntaansa.

Vierailija
26/46 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 42 v. ja edelleen solmin kengännauhat tekemällä ensin perussolmun ja taittamalla sitten nauhanpäät lenkeiksi ja solmimalla ne samanlaisella perussolmulla. En siis osaa vieläkään solmia kengännauhoja "oikein".

Sama 😂😂 Korkeasti koulutettu 41-vuotias nainen

Mä en edes tiennyt ettei tuo ole oikea tapa. Mikä sitten on? M35

Vierailija
27/46 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa keittää perunoita. Kaikki muu ruoanlaitto onnistuu, mutta perunoista tulee aina joko raakoja tai ne hajoaa pinnaltaan ihan hötöksi. Olen kokeillut kylmää vettä, kuumaa vettä, suolan kanssa, ilman suolaa, eri perunaa, selkeästi väärää perunaa, sinistä perunaa, shamaanirumpua ja lohikäärmeen suomuja. Aina vaan menee potut pilalle. Siksi meidän perheessä syödäänkin aina muusia perunapäivisin. Kukaan ei tiedä, miltä ne potut näyttivät keittämisen jälkeen, jos ne tarkoituksella muussaa. 

Vierailija
28/46 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaisi vaihtaa junaa.

Vierailija
29/46 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa tehdä pientä keittoa.

Vierailija
30/46 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet?

Helpommalla pääsee elämässään ihminen joka ei osaa yhdyssanoja tai laittaa ruokaa. Verrattuna sellaiseen joka ei osaa autolla ajaa.

Lähinnä tulee poikkeuksena mieleen jos asuu ihan Helsinkin keskustassa. Silloinkin se rajoittaa tosi paljon kun koko elämä rajoittuu julkisen liikenteen pohjalle.

Juu, tunnen monta ihmistä jotka ei aja autolla. Ihan on mahdollista elää siitä huolimatta täysipainoista elämää. En vain ymmärrä miksi joku haluaisi tehdä elämänsä niin tarpeettoman hankalaksi. Auto on oikeasti tosi kätevä. Vaikkei sitä usein tarvitsisikaan. Sitten vaan kun tekisi mieli lähteä kaverin mökille niin vaihtoehdot on aika vähissä. Lähde nyt jollain taksilla köröttelemään satoja kilometrejä suuntaansa.

No jos joku jonkun kesämökilleen vieraaksi ihan haluaa, niin kaipa voi sitten tarjota omassa autossaan kyydin sinne .

Kesämökkejä voi sitäpaitsi niitäkin, (varsinkin jossain pienemmän paikkakunnan läheisyydessä ) joihin on bussiyhteys, tai jonne taksillakaan meneminen ei ole juuri keskivertotaksimatkaa kalliimpi .

Tällaisia kesämökkivieraaksi pyyntöjä muuten tuskin kenellekään satelee aivan niin  'harva se päivä', että  ne niille  kyydin saamiseen liittyvät pohdinnat ihan joka päivä elämää haittaisivat.

Sitäpaitsi, jos terveys ihmisellä on ja kohtalainen peruskuntokin vielä tallella, niin mikäpä estäisi menemästä sinne nykyaikaisella, oikein sillä ns.  retkipyörällä (jossa on paljon niitä vaihteita).

Ellei sitten tuo kaveri itse.

Tuollaisista vierailuista on nimittäin kohteliasta sopia aina hyvissä ajoin ennakkoon sen mökin omistajan (tai jonkun sen omistajan perheen jäsenen kanssa, tai sitten sen joka nyt on , (jostain syystä) saanut omistajalta ne valtuudet kutsua sinne vieraita.

Vierailija
31/46 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaisi vaihtaa junaa.

Kiskoliikennekaluston  huolto ja kalustotarpeen ja kuljetuskaluston ja veturien kunnon arvioiminen & tarkastuslausuntojen antaminen niistä VR:n konepajojen  huoltopuolelle,  kuuluvat  tietenkin  niihin jokaisen aikuisen ihmisen, aivan  perustaitoihin maassamme, selvähän se ...

Vierailija
32/46 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratayhteys välillä... kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaisi vaihtaa junaa.

Kiskoliikennekaluston  huolto ja kalustotarpeen ja kuljetuskaluston ja veturien kunnon arvioiminen & tarkastuslausuntojen antaminen niistä VR:n konepajojen  huoltopuolelle,  kuuluvat  tietenkin  niihin jokaisen aikuisen ihmisen, aivan  perustaitoihin maassamme, selvähän se ...

En tarkoittanut ihan tuota.

Vierailija
33/46 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa kellotaulua😂 tottunut katsomaan digitaalisesta, enkä ikinä koulussa oppinut. Noloja tilanteita tulee kun kysyn paljonko kello on ja toinen osoittaa kellotaulua että tuolla on kello.

Vierailija
34/46 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa kellotaulua😂 tottunut katsomaan digitaalisesta, enkä ikinä koulussa oppinut. Noloja tilanteita tulee kun kysyn paljonko kello on ja toinen osoittaa kellotaulua että tuolla on kello.

Ei tuo nyt montaa minuuttia veisi, vaikka opettelisitkin. ps' kaikki mahdolliset pyöreät mittaritaulut viisareineen perustuvat perustuvat ihan samaan perusideaan.

Vierailija
35/46 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on vaikeaa kellotaulun kanssa. Lapsena koulussa osasin muistaakseni ihan hyvin mutta aikuisiällä olen unohtanut kun ei niitä viisareita ole tarvinnut vuosiin tulkita. 

Vierailija
36/46 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkulapsen persettä en ole ikinä pessyt.

Työn puolesta olen joskus pessyt muutaman vanhemman miehen perseen.

Pari -ja irtosuhteissa olen muutaman naisen etu -ja takapyypyn pessut.

Eli tohon ekan jatko-osaan, eli vaipanlaittoon saattasin tarvita apua.

M44

Vierailija
37/46 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa laittaa ruokaa. Hyvää ruokaa siis. Riisistä ja pastasta tulee poikkeuksetta ylikypsää tai jää hiukan raa'aksi, samoin lihat. Ohjeita pilkuntarkasti noudattamalla ehkä saisin jonkun ruuan onnistumaan hyvin mutta mikään soveltaminen ei onnistu. En osaa maustaa, en tiedä mitkä ruoka-aineet sopivat yhteen, en tunnista koska ruoka on kypsää. N29

Vierailija
38/46 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei tule "automaattosesti" päähän kumpi on oikee ja kumpi vasen puoli. Esim autoillessa jos joku sanoo käänny tästä oikealle joudun miettimään muistisääntöni (apukuski aina oikeassa). Tiedän että tämä pitäis olla päässä jo ala-asteella...

Pitänee tatuoida käsiin o ja v :D

N30

Osta VolvO, siinä on jo valmiina.

No joo, mulla on tuo sama. Kun muutin Englannista takaisin Suomeen, tuo ongelma jotenkin paheni.

Vierailija
39/46 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa napsutella sormia, vislata, seistä päälläni tai tehdä kärrynpyörää. Ikää lähemmäs 50. Ajokorttiakaan ei ole, haluaisin sen ajaa kyllä, mutta eipä ole koskaan ollut niin paljon ylimääräistä rahaa heittää ajolupaan.

Vierailija
40/46 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa keittää kahvia. N35

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi