Kannattaako hakea tekstinkäsittelijän töitä? Mistä kannattaa ja mistä ei ainakaan?
Siis mitä palkkaa siitä maksetaan nykyään? Onko eroa, jos tekee töitä suoraan sairaalan sisällä tai jossain ulkopuolisessa firmassa? Mitä näitä nyt on Diktamen jne...? Vetääks nuo purkufirmat paljonkin välistä? Mulla on joku näkemys asiasta, mutta mielellään kuulisin muidenkin kokemuksia... sairaaloiden sisällä ja ulkopuolella kirjoittavilta.
Kommentit (202)
Vierailija kirjoitti:
Nyt hakeva työvoimakoulutuksen kauttakin, Diktamen siis. Siihenhän kuuluu harjoittelu,palkaton...
https://koulutukset.te-palvelut.fi/kt/715527?locations=Uusimaa&&announc…
Just..
Vierailija kirjoitti:
Diktamenille hain, ei ole kuulunut mitään. Tosiaan, pääseekö sinne kukaan? Miksi hakevat työntekijöitä, jos eivät ota ketään? Tää on taas niin tätä. Että muka paikkoja auki työttömille, hohhoijaa...
Mulla oli sekava rekry. Hain, mutta sitten ilmoitettiin, että ei ole nyt töitä, mutta olisin sopiva tehtävään. Ilmoitetaan jos työtä tulee tarjolle nopeallakin aikataululla. Puhelimessa oli haastattelu joka oli myöhässä. Meinasi siinä kohtaa jo mennä. Sain tehdä testisanelun, oli kuulemma liikaa virheitä. En saanut nähdä tulosta itse.
Vierailija kirjoitti:
Onko näitä paikkoja?
Selvität asian kokeilemalla avoimien työpaikkojen listauksessa hakusanaa tekstinkäsittelijä.
Mun maakunnassa luku 0, ja ollut tuo jo pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko näitä paikkoja?
Selvität asian kokeilemalla avoimien työpaikkojen listauksessa hakusanaa tekstinkäsittelijä.
Mun maakunnassa luku 0, ja ollut tuo jo pitkään.
Täällä 1 paikka, Diktamen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos onnistuu 100 % etänä, suosittelen! Pieni palkka mutta mahdollisuus tehdä jostain Bulgariasta käsin niin olisi ihan kohtuullinen "elintaso" ja työnantaja Suomessa kuitenkin
Sairaaloiden sisällä ei muka onnistu syystä x. Kukaan ei ole perustellut kunnolla miksi ei. Työnantaja suostuu jopa maksamaan ihan järjetöntä vuokraa tiloista, joissa työ tapahtuu... Lähiesimiehetkin vastustaa...
Kyllä HUS:n saneluja purettiin kotoa käsin silloin kun vielä oli tekstinkäsittelijät eikä automaattista puheentunnistusta kuten nykyään.
HUSin tekstareita on edelleen etätöissä.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä lääkärit ehdi itse kirjoittamaan. Sitä varten on OSAAVAT sanelunpurkajat. Ovat sairaalan sisällä osastonsihteerin nimikkeellä. T. myöskin kokenut osastonsihteeri
Nimike voi olla myös toimistosihteeri tai tekstinkäsittelijä riippuen työnantajasta.
Aloitus on vuodelta 2017, joten jos ei nyt jo tähän vuoteen mennessä ole päättänyt kannattaako vai eikö kannata, niin antais olla jo!
Vierailija kirjoitti:
Niin. Ammattitaitoinen lääkäri ja hoitaja hoksaa sen graavin sanelunpurussa tapahtuneen mokan.
Sama myös toisin päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä lääkärit ehdi itse kirjoittamaan. Sitä varten on OSAAVAT sanelunpurkajat. Ovat sairaalan sisällä osastonsihteerin nimikkeellä. T. myöskin kokenut osastonsihteeri
Nimike voi olla myös toimistosihteeri tai tekstinkäsittelijä riippuen työnantajasta.
Yhä vähemmän näitä purkajia, sillä puheentunnistus tekee työt ja kun lääkäri on muutenkin velvollinen tekstinsä tarkistamaan (siis toisilla sanelusta kirjoituttamansa tekstin), niin saman tien se siinä koneen puhetta tekstiksi kääntäessä tekee sen tarkastustyön. Ja kone oppii.
KAUANKO TE JAKSATTE JATKAA TÄTÄ TURHAA LOUSKUTUSTA. TOISAALTA KERTOO KYLLÄ ALALLA TYÖSKENTELEVIEN PERSOONALLISUUKSISTA... OLEN NIIN HYVÄ ETTEI MUA ILMAN PÄRJÄTÄ LAINKAAN!
NYKYÄÄN TYÖT OVAT TUOLLA ALUEELLA TOSI VÄHISSÄ. IHAN SIIS IHMETYTTÄÄ ETTÄ JOSSAKIN JO MUUTAMIA VUOSIA SITTEN PIDETTIIN AIVAN SIIS TYHJÄNPANTTINA OLEVIA TYYPPEJÄ PALKKALISTOILLA. TÖITÄ RIITTI VIIKON ALKUUN, MUTTA LOPPUVIIKOSTA OLI SITTEN PEUKALOIDEN PYÖRITTÄMISTÄ, ETTÄ JAHA... JA PALKKAA TULEE YLI 2000 PER KK... SIITÄ ETTEI TEE JUURI MITÄÄN. JUU JA JO AIEMMIN, SILLOIN KUN TÖITÄ VIELÄ OLI, NIIN KYLLÄ PAAPOTTIIN TIETTYJEN PAIKKOJEN TEKSTAREITA, HELPOLLA PÄÄSIVÄT SIIHEN VERRATEN ETTÄ SITTEN JOSSAIN MUUALLA YHDEN TEHTÄVÄNÄ OLI YLI TUSINAN LÄÄKÄRIN SANELUT JA TOIMIPISTEITÄ TALOLLA USEITA, JOISTA KAIKISTA SANELUT DIGINÄ SILLE YHDELLE, JA JUU, PÄIVYSTÄVÄ TAHO, ELI SE YKSI OSA TALOSTA SITTEN TUOTTI SANELUITA KAHDEKSTA ILTAKYMMENEEN JOKA AINOA VIIKONPÄIVÄ!
NO... JA PALKKA SAMA KUIN NOILLA JOTKA NYT TEKIVÄT JOS JAKSOIVAT MUUTAMAN KYMMENEN SANELUA PER PÄIVÄ JA SANELUITA KERTYI VAIN VIIDELTÄ ARKIPÄIVÄLTÄ... EI MITÄÄN PAINEITA, JA JOS MENI RUUHKAAN, NIIN SITTE KIIRUUSTI APUA JOSTAIN... TOKIKAAN EI ITTENSÄ TARVINNUT TAHTIA KIRISTÄÄ!
SEMMOSTA!
Vierailija kirjoitti:
Yhä vähemmän näitä purkajia, sillä puheentunnistus tekee työt ja kun lääkäri on muutenkin velvollinen tekstinsä tarkistamaan
Vähemmän on, mutta tekevät tärkeää työtä, jota sanelevat lääkärit arvostavat. Ainahan lääkärit ovat viime kädessä olleet vastuussa teksteistä, ei se ole mikään uusi juttu. Vaadit muita täällä lopettamaan jankuttamisen, mutta itse olet vähän väliä kapitaaleilla täällä huutamassa. Kyllä sinua mahtaa harmittaa, että tekstinkäsittelijöitä on vielä olemassa ja että he viihtyvät työssään ja ovat sanelijoiden puolelta ihan arvostettujakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhä vähemmän näitä purkajia, sillä puheentunnistus tekee työt ja kun lääkäri on muutenkin velvollinen tekstinsä tarkistamaan
Vähemmän on, mutta tekevät tärkeää työtä, jota sanelevat lääkärit arvostavat. Ainahan lääkärit ovat viime kädessä olleet vastuussa teksteistä, ei se ole mikään uusi juttu. Vaadit muita täällä lopettamaan jankuttamisen, mutta itse olet vähän väliä kapitaaleilla täällä huutamassa. Kyllä sinua mahtaa harmittaa, että tekstinkäsittelijöitä on vielä olemassa ja että he viihtyvät työssään ja ovat sanelijoiden puolelta ihan arvostettujakin.
Niinpä, kun on aivan käsittämätöntä, että jotkut jaksavat jankuttaa tällaisesta työtehtävästä, joka on siis täysin katoamassa olevat työ.
Vuodesta 2017 lähtien tätä veivattu täällä... Luulis että olis jos selvinnyt kannattaako ja mistä kannattaa ja onko kivaa ja niin edespäin.
On vissiin kiva leikkiä tärkeää tehtävää hoitavaa, ja siinä samalla tulee sitten kaikenlaista jännää terminologiaa ja - heh - vähän ihmisten yksityisasioitakin sairauksien ja muun osalta päiviteltäviksi. Ja kuka onkaan se paras tyyppi lääkäreitä palvelemaan...
Jotkut eivät vain suostu ymmärtämään että aika on jo ajanut konekirjoittajien ohitse! Konekirjoittajiksi näitä tekstinkäsittelijöitä sanotaan yhä...
No, löytyikö teille nyt niitä terveydenhoidon tekstinkäsittelijän pestejä... Tulevatko ihan kotoa repimään töihin...
Työviihtyvyyttä varmaan parantaa niin kivassa ja mielenkiintoisessa työssä, lääkäreitä palvelevassa työssä, tieto siitä että kyseessä on kuihtuva ala, ja ihan viimeiseen asti pidetään helposta liksasta kynsin hampain taistellen kiinni... jos joku joutuu lähtemään niin pidetäänpä ruminkin konstein huoli että se on sitten joku muu kun lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä tekee tekstinkäsittelijä??? Eikö sitä varten oo tekstinkäsittelyohkelmat ollu olemassa viimeset 30 vuotta??
Wordperfect pitää sitten hallita suvereenisti, muuten ei ole asiaa Tekstinkäsitteliäksi
Vierailija kirjoitti:
Työviihtyvyyttä varmaan parantaa niin kivassa ja mielenkiintoisessa työssä, lääkäreitä palvelevassa työssä, tieto siitä että kyseessä on kuihtuva ala, ja ihan viimeiseen asti pidetään helposta liksasta kynsin hampain taistellen kiinni... jos joku joutuu lähtemään niin pidetäänpä ruminkin konstein huoli että se on sitten joku muu kun lähtee.
Aika pitkälle vedettyä mutua. Jos joku joutuu lähtemään eivät siinä auta kauniit eivätkä rumat konstit. Ei yksittäinen työntekijä voi vaikuttaa siihen, kuka mahdollisesti irtisanotaan. Työ mikä työ, niin kauan kuin näitä ihmisiä tarvitaan niin miksi sitä täytyy hirveällä vihalla kommentoida? En ymmärrä. Onko tämä isoilla kirjaimilla huutava ihminen ehkä katkeroitunut nykyinen tai entinen tekstinkäsittelijä, kun pitää koko ajan lytätä yhtä alaa kuin halolla päähän? Jotain katkeruutta ja vihaa näyttää hänellä olevan. Niin kauan kuin ala ja sen tekijät ovat olemassa niin miksi asiasta ei saa keskustella? Onko tarkoitus, että täällä on joku kanssakäyttäjien määrittelemä sensuuri, joka valitsee mistä saa keskustella?
No, niin... niin kauan kuin on olemassa, mutta kun sitä ei edes ole olemassa sellaisena johon kannattaa hakeutua.
Kuka tämän keskustelun nostaa kerta toisensa perään ylös, ja jos kommentoidaan reaalitilanne, se itsepintaisesti kielletään oikeana tietona.
Todella jännää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhä vähemmän näitä purkajia, sillä puheentunnistus tekee työt ja kun lääkäri on muutenkin velvollinen tekstinsä tarkistamaan (siis toisilla sanelusta kirjoituttamansa tekstin), niin saman tien se siinä koneen puhetta tekstiksi kääntäessä tekee sen tarkastustyön. Ja kone oppii.
KAUANKO TE JAKSATTE JATKAA TÄTÄ TURHAA LOUSKUTUSTA. TOISAALTA KERTOO KYLLÄ ALALLA TYÖSKENTELEVIEN PERSOONALLISUUKSISTA... OLEN NIIN HYVÄ ETTEI MUA ILMAN PÄRJÄTÄ LAINKAAN!
NYKYÄÄN TYÖT OVAT TUOLLA ALUEELLA TOSI VÄHISSÄ. IHAN SIIS IHMETYTTÄÄ ETTÄ JOSSAKIN JO MUUTAMIA VUOSIA SITTEN PIDETTIIN AIVAN SIIS TYHJÄNPANTTINA OLEVIA TYYPPEJÄ PALKKALISTOILLA. TÖITÄ RIITTI VIIKON ALKUUN, MUTTA LOPPUVIIKOSTA OLI SITTEN PEUKALOIDEN PYÖRITTÄMISTÄ, ETTÄ JAHA... JA PALKKAA TULEE YLI 2000 PER KK... SIITÄ ETTEI TEE JUURI MITÄÄN. JUU JA JO AIEMMIN, SILLOIN KUN TÖITÄ VIELÄ OLI, NIIN KYLLÄ PAAPOTTIIN TIETTYJEN PAIKKOJEN TEKSTAREITA, HELPOLLA PÄÄSIVÄT SIIHEN VERRATEN ETTÄ SITTEN JOSSAIN MUUALLA YHDEN TEHTÄVÄNÄ OLI YLI TUSINAN LÄÄKÄRIN SANELUT JA TOIMIPISTEITÄ TALOLLA USEITA, JOISTA KAIKISTA SANELUT DIGINÄ SILLE YHDELLE, JA JUU, PÄIVYSTÄVÄ TAHO, ELI SE YKSI OSA TALOSTA SITTEN TUOTTI SANELUITA KAHDEKSTA ILTAKYMMENEEN JOKA AINOA VIIKONPÄIVÄ!
NO... JA PALKKA SAMA KUIN NOILLA JOTKA NYT TEKIVÄT JOS JAKSOIVAT MUUTAMAN KYMMENEN SANELUA PER PÄIVÄ JA SANELUITA KERTYI VAIN VIIDELTÄ ARKIPÄIVÄLTÄ... EI MITÄÄN PAINEITA, JA JOS MENI RUUHKAAN, NIIN SITTE KIIRUUSTI APUA JOSTAIN... TOKIKAAN EI ITTENSÄ TARVINNUT TAHTIA KIRISTÄÄ!
SEMMOSTA!
Oletko kunnossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen täällä oli keskustelua Diktamenista, mutta se ketju poistettiin. Olis kiva kuulla kokemuksia siitä.
Ko firmalla jatkuvasti paikkoja auki. Kannattaa miettiä, että miksi?
Onko työteossa joku aikaraja jolloin pitää olla täydellisen virheetöntä tekstiä valmiina. Pitääkö hallita 10-sormijärjestelmä hyvin?
Vierailija kirjoitti:
å
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen täällä oli keskustelua Diktamenista, mutta se ketju poistettiin. Olis kiva kuulla kokemuksia siitä.
Ko firmalla jatkuvasti paikkoja auki. Kannattaa miettiä, että miksi?
Onko työteossa joku aikaraja jolloin pitää olla täydellisen virheetöntä tekstiä valmiina. Pitääkö hallita 10-sormijärjestelmä hyvin?
Jos ja kun diktamenilla palkka maksetaan suoriteperusteisena, vaikkapa 0.01 snt per merkki, niin mites luulet palkan kertyvän?
Mun kielitieteitä opiskellut sisko pääsi haastatteluun ja sai tehdä 2 testiä, jotka menivät erinomaisesti. Ei valittu työhön.