Kannattaako hakea tekstinkäsittelijän töitä? Mistä kannattaa ja mistä ei ainakaan?
Siis mitä palkkaa siitä maksetaan nykyään? Onko eroa, jos tekee töitä suoraan sairaalan sisällä tai jossain ulkopuolisessa firmassa? Mitä näitä nyt on Diktamen jne...? Vetääks nuo purkufirmat paljonkin välistä? Mulla on joku näkemys asiasta, mutta mielellään kuulisin muidenkin kokemuksia... sairaaloiden sisällä ja ulkopuolella kirjoittavilta.
Kommentit (202)
Nuo tekee nykyään tekoäly, ellei lääkäri itse. Koko tekstinkäsittelijöiden ammattikunta on kadonnut about 20 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Nuo tekee nykyään tekoäly, ellei lääkäri itse. Koko tekstinkäsittelijöiden ammattikunta on kadonnut about 20 vuotta sitten.
No ei ole
Vierailija kirjoitti:
Jos tällainen työ kiinnostaisi lähihoitajana, niin pitääkö käydä lisäksi tuo terveydenhuollon sihteeri koulutus?
Ei, sillä nykyään osastonsihteereiksi otetaan mieluusti lähihoitajan koulutuksen omaavia, sillä tehtävään voi kuulua myös esim. vastaanottohuoneiden valmistelua tai vaikkapa hoidon tarpeen arviointia. Jos on näppäilyn suhteen kymmensormijärjestelmä hallussa ja nopeuttakin tässä, niin sen kun haet sellaisiin töihin, joissa myös saneluita puretaan eli osastonsihteeriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole
Tästä on ihan todellista faktatietoa netistäkin löydettävissä, siis että puheentunnistus on se jonka kanssa tekstejä kertomuksiin tuotetaan... ja ainoa seikka joka joskus on hiertämässä tämän systeemin osalta on se, että vanhemmat lääkärit eivät oikein tahdo suostua opettelemaan käyttämään sitä puheentunnistusta. Puheentunnistusohjelmat ovat jo niin kehittyneitä ja kehittyvät kaiken aikaa lisää, ettei niiden kanssa isompia hankaluuksia enää ole.
MIKSI SINÄ VÄITÄT KIVENKOVAAN TOTUUTTA VASTAAN!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tällainen työ kiinnostaisi lähihoitajana, niin pitääkö käydä lisäksi tuo terveydenhuollon sihteeri koulutus?
Ei, sillä nykyään osastonsihteereiksi otetaan mieluusti lähihoitajan koulutuksen omaavia, sillä tehtävään voi kuulua myös esim. vastaanottohuoneiden valmistelua tai vaikkapa hoidon tarpeen arviointia. Jos on näppäilyn suhteen kymmensormijärjestelmä hallussa ja nopeuttakin tässä, niin sen kun haet sellaisiin töihin, joissa myös saneluita puretaan eli osastonsihteeriksi.
No mä hain lähihoitajana yhtenä kesänä tällaiseen. kauheasti harmittelivat, kun ei ollut terveydenhuollon sihteerin koulutusta. No, minä menin muihin töihin ja sitten tuolta soitettiin, voisinko sittenkin tulla töihin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole
Tästä on ihan todellista faktatietoa netistäkin löydettävissä, siis että puheentunnistus on se jonka kanssa tekstejä kertomuksiin tuotetaan... ja ainoa seikka joka joskus on hiertämässä tämän systeemin osalta on se, että vanhemmat lääkärit eivät oikein tahdo suostua opettelemaan käyttämään sitä puheentunnistusta. Puheentunnistusohjelmat ovat jo niin kehittyneitä ja kehittyvät kaiken aikaa lisää, ettei niiden kanssa isompia hankaluuksia enää ole.
Suurempi ongelma automaattisen puheentunnistuksen käyttöönoton kanssa on ei-suomalaista alkuperää olevat lääkärit, eivät vanhemmat. Ihmisen korvakuulo herkistyy oppimaan murtaen puheen mutta tietokone ei.
Itse tehnyt jo vuosia. Töitä riittää edelleen. Välillä saan olla etänä
Puheentunnistus joo ihan hyvä keksintö
Joskus näitä haettiin tosi paljo. Ei ole enää niin usein haussa
Onko joku käynyt terveydenhuollon sihteeri koulutuksen?
Onko joku hakenut Diktamenille? Mietin vain mitähän he sinne hakevat, itselleni ei kuulu mitään ja täältä luin, että joku oli saanut hakemuksen bomerangina takaisin
Mitä muuta osastosihteerit tekee, kuin vain sanelun purkua?
Vierailija kirjoitti:
Meidän sairaalassa osastoNSihteerit eivät tee sanelun purkua, meillä on erikseen tekstinkäsittelijät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän sairaalassa osastoNSihteerit eivät tee sanelun purkua, meillä on erikseen tekstinkäsittelijät
Mikä koulutus noilla tekstinkäsittelijöillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä koulutus noilla tekstinkäsittelijöillä?
Mä olen merkonomi
No, voithan sinä soitella ja kysellä laitosten rekryistä. Melko useasta paikasta saat vastaukseksi, että nykyään kyllä pelkkiä tekstinkäsittelijän työtehtäviä on vähän, niitä tehdään muiden töiden ohessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei lääkärit enää sanele vaan joutuu itse kirjaamaan koneelle omat tekstinsä :D
Työterveydessä ovat näpytelleet koneelle tietoja vastaanoton aikana. Kokemusta tästä sekä Terveystalon että Mehiläisen kanssa. Ei häiritse itseä.
Mä olen ajatellut tätä työtä, mutta vielä ei ole onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole
Suurempi ongelma automaattisen puheentunnistuksen käyttöönoton kanssa on ei-suomalaista alkuperää olevat lääkärit, eivät vanhemmat. Ihmisen korvakuulo herkistyy oppimaan murtaen puheen mutta tietokone ei.
se on jo käytössä, se puheentunnistus. Sairaaloissa enemmistö lääkäreistä taitaa suomen kielen äidinkielentasoisesti, samoin terveyskeskuksissa, enemmistö on suomen kieltä puhuvaa. Jos on joku jota kone ei kerta kaikkiaan ymmärrä, niin sen voi sitten se vastaanottoavustaja tai osastonsihteeri saneluna purkaa.
Nykyään asia on niin, että pelkkiä tekstinkäsittelijän työpaikkoja on hyvin vähän tarjolla, ja ne paikat vähenevät edelleen, saneluiden purkutyö kuuluu osastonsihteereille..... se mitä sitä vielä on.
AIVAN KÄSITTÄMÄTÖNTÄ TOTUUDEN KIELTÄMISTÄ!
ja se osastonsihteerin työ....... veikkaan että sekin tulee vähenemään, kun ne työtehtävät ovat nyt jo aivan toista kuin jokunen kymmenen vuotta sitten. Noissa töissä ei kyllä voi varsinaisista sihteerin taidoista puhua lainkaan, toimistoapulainen tai assistentti. Ne työt ovat yksinkertaisia mutta toki, tiettyä tietämystä asioista pitää olla.....
Ja tietysti sitten se puhelinliikenteen hoitaminen on se yksi asia, joka on olennaista... esim. poliklinikoilla.
No, montako terveydenhuollon tekstinkäsittelijän (siis yksinomaan tekstinkäsittelytyötä tekevän) työpaikkaa esim. Työmarkkinatorin listauksista löytyy!
Hain tuohon koulutukseen jatkuvan haun kautta. Ei ole kuulunut mitään. Kiinnostaisi kyllä