Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako hakea tekstinkäsittelijän töitä? Mistä kannattaa ja mistä ei ainakaan?

07.12.2017 |

Siis mitä palkkaa siitä maksetaan nykyään? Onko eroa, jos tekee töitä suoraan sairaalan sisällä tai jossain ulkopuolisessa firmassa? Mitä näitä nyt on Diktamen jne...? Vetääks nuo purkufirmat paljonkin välistä? Mulla on joku näkemys asiasta, mutta mielellään kuulisin muidenkin kokemuksia... sairaaloiden sisällä ja ulkopuolella kirjoittavilta.

Kommentit (202)

Vierailija
81/202 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tekstinkäsittelijöitä nykyään tarvita. Tekstinpurkua... Lekuritkin kirjoittaa ne yksin puhtaaksi.

Edelleen vuonna 2023 on sanelunpurkutyötä. Ja paljon onkin esimerkiksi meidän hyvinvointialueella. Tästähän on varmaan 15 vuotta jo marmatettu kuinka tekoäly tulee ja työt loppuu heti tai lääkärit kirjoittaa itse... Ei ole edelleenkään loppunut.

Kerro hyvinvointialueesi.

Meidän alueella ei ole ollut pitkään aikaan tekstinkäsittelijän paikkoja tarjolla. Jos saneluiden purkutyöstä mainitaan, se on osastonsihteerin työnkuvan yksi osa. Puheentunnistuksella valmistuu paljon kertomustekstejä. Asiakirjojen laadintaa helpottaa myös se että aiempia tekstejä voi käyttää kopioiden hyväksi, ei tarvitse sanella samoja asioita moneen kertaan.

Olettepa te sinnikkäästi puolustamassa paikkojanne.

Vierailija
82/202 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä aion hakea Diktamenille. Olen työtön, palaamassa työelämään. En ainakaan menetä siinä mitään. Joku tuollainen kirjoittelu voisi alkuun sopia todella hyvin

Hae vaan. Sinne hakenee moni muukin. Meinaatko saada kunnon tienestit kirjoittelulla?

En meinaa. Sopisi nykyiseen elämäntilanteeseen, että jotakin tekemistä olisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/202 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä muutamia vuosia sitten näitä paikkoja oli hyvin haussa. Nyt näyttää olevan ulkoistettu palvelu? Vaikuttaako uusi hyvinvointialue tähän vai mistä johtuu?

Vierailija
84/202 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa paikassa onnistuu päivätyö. Joskus vuorotyötä

Vierailija
85/202 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekö helposti hyvinvointialueille tähän hommaan?

Juuri itse palaamassa työelämään ja nyt tuntuu, ettei ole paikkoja auki..

Vierailija
86/202 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä aion hakea Diktamenille. Olen työtön, palaamassa työelämään. En ainakaan menetä siinä mitään. Joku tuollainen kirjoittelu voisi alkuun sopia todella hyvin

Hae vaan. Sinne hakenee moni muukin. Meinaatko saada kunnon tienestit kirjoittelulla?

Minä sain kunnon tienestit tekstinkäsittelijänä. Yksityisellä tein 30 vuoden työuran. Palkka oli parempi kuin julkisella kaikkine lisineen. Nyt eläkkeellä.

Vierailija
87/202 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain kunnon tienestit tekstinkäsittelijänä. Yksityisellä tein 30 vuoden työuran. Palkka oli parempi kuin julkisella kaikkine lisineen. Nyt eläkkeellä.

Hienoa tietää!

Vierailija
88/202 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tienestien suhteen tarkoitettiin tätä ulkoistetun palvelun tarjoajan mahdollisesti antamaa työpaikkaa. Kun minulla todellakin on se käsitys, että siellä palkka on ihan eri systeemillä kuin tavanomainen kiinteä kk-palkka. Eli sitä parempi palkka, mitä enemmän merkkejä naputtelet...

Vierailija
89/202 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääseekö helposti hyvinvointialueille tähän hommaan?

Juuri itse palaamassa työelämään ja nyt tuntuu, ettei ole paikkoja auki..

Osastonsihteeriksi jos pyrit, niin niitä paikkoja on auki. Helpolla niihin ei kyllä ainakaan suuremmissa laitoksissa pääse... Tai no  saattaa riippua paikkakunnasta ja alueesta. Pelkkää sanelunpurkutyötä on hyvin harvoin enää tarjolla.

Nythän on jopa jokin maksullinen terveydenhuollon sihteeriksi valmistava kurssi haussa. Näitä on myös silloin tällöin työvoimakoulutuksina, eli siis maksuttomina. Hae sellaiselle kurssille, niin pääset ainakin ensin harjoittelemaan, ja ehkä siitä sitten siihen unelmaduuniisi.

Vierailija
90/202 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on laitettu hakemuksia useampaan paikkaan

Vierailija
91/202 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tällainen työ kiinnostaisi lähihoitajana, niin pitääkö käydä lisäksi tuo terveydenhuollon sihteeri koulutus?

Vierailija
92/202 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaa

Vierailija
93/202 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko etätyömahkua?

Vierailija
94/202 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku päässyt Diktamenille töihin?

Vierailija
95/202 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita hakuja josain verkosa. Siellä on nopestesti hakijoille. Saa olla aika näppärä naputtelija, että pääsee edes hakemaan.

Vierailija
96/202 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on myös yksi niistä töistä, jotka tekoäly tulee korvaamaan hyvin nopeasti.

Vierailija
97/202 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kokemuksia

Vierailija
98/202 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain tuohon yhteen firmaan, jossa täällä puhuttiin. Ei kuulunut mitään. Joku kertoi, että oli kuitenkin saanut vastauksen, että ei kiitos

Vierailija
99/202 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita hakuja josain verkosa. Siellä on nopestesti hakijoille. Saa olla aika näppärä naputtelija, että pääsee edes hakemaan.

Itse sain hyvän tuloksen . Mut ei kuulu mitään työpaikasta jonne hain

Vierailija
100/202 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen täällä oli keskustelua Diktamenista, mutta se ketju poistettiin. Olis kiva kuulla kokemuksia siitä.

Ko firmalla jatkuvasti paikkoja auki. Kannattaa miettiä, että miksi?

Eilisessä ketjussa jotkut oli hakeneet ja sieltä oli vastattu miltei heti, että ei kiitos. Eli hakijoita on kyllä... Eihän hakuja aina siksi ole, ettei tekijöitä olisi

Joku sai tietää saman päivän aikana, että eivät tarvitse työhön. Voiko mulla olla vielä mahdollisuus päästä haastatteluun..?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän