Linnan juhlista jäi huono fiilis Setaa kohtaan
https://www.is.fi/linnanjuhlat/art-2000005481209.html
Miksi glitterit eivät olleet selkeämmässä lipun muodossa vaan tuommoinen kasa suheroa?
Ja onko tuollainen juhla oikea aika ja paikka julistaa omaa erilaisuuttaan korostaen, sillä itse asiassa ei niinkään moni välttämättä edes näe/koe näitä vähemmistöryhmäläisiä nyt niiiiiin erilaisina? Ei minua ainakaan jaksa kiinnostaa tykkääkö joku tytöistä vai pojista tai onko sittenkin toista sukupuolta oikeasti. Mutta kun he itse puhuvat vain tästä.
Kommentit (15)
Kaikki tervetulleita, mutta miksi hän näki erityisesti tehtäväkseen mainita että lipun värit ovat naamassa, jotta voin politikoida ja julistaa ideologiaani tänäkin iltana. Jos itse lähdet juhliin niin haluatko kuulla yhden saarnan toiselta, valitusvirren kolmannelta, propagandaa neljänneltä?
Ei juhlat ole paikka politikoinnille. Olisiko setalaisten mielestä ok laittaa Suomen Sisun tai vastaavan tarroja poskeen itsenäisyyspäivän vastaanotolle?
Moni olisi voinut myös valittaa tuolla että onpa ansiotuloverotus syvältä Suomessa kun prosentit niin korkeita ja mihin kaikkeen se raha sitten ohjataankaan...
Vierailija kirjoitti:
Moni olisi voinut myös valittaa tuolla että onpa ansiotuloverotus syvältä Suomessa kun prosentit niin korkeita ja mihin kaikkeen se raha sitten ohjataankaan...
Niinpä. Toiset maksaa veroja vähän enemmän ja toiset saa niillä rahoilla julkisista varoista leikkauksia, jotta voivat olla vaikka oma itsensä. Siinä olisivat voineet kaikki, kun nyt samana iltana olivat paikalla, sopia nämä lait ja varojen kohdistamiset uusiksi.
Mutta onhan linnan juhla-asuihin painettu myös pandojen, norppien ja mummojen kuvia? Mitä he julistavat?
Mulla on aina ollut huono fiilis setasta ja ihmettelenkin, miksei sitä ole kielletty ja lopetettu.
Vierailija kirjoitti:
Ei juhlat ole paikka politikoinnille. Olisiko setalaisten mielestä ok laittaa Suomen Sisun tai vastaavan tarroja poskeen itsenäisyyspäivän vastaanotolle?
Näin juuri. Vaikka kuinka olisi omasta mielestään oikealla asialla, kaikkien pitää kunnioittaa samoja normeja.
Mä oon sitä mieltä että ei kuulu muille, mitä kukin haluaa tehdä kropalleen tai olla kenen kanssa tahansa, kunhan tekee sen omilla rahoillaan.
Translipun värit, ei translippu. Tuo menee meikistä ja noita glittereitä näkee nimenomaan noin tehtynä silloin tällöin juhlissa.
ne glitterit näyttää hyviltä ja jos ei olis mainittu mitä se lippu tarkottaa kenelläkää ei ois ollu ongelmaa. miks joillain oli turkista erottuakseen joukosta, tai godssakes eri värejä? herranjestas kun huolet on niin suuret
Olis nyt ennemmin glitteröinyt sateenkaaren poskeensa
Tai glitteröinyt yksisarvisen joka paskoo sateenkaaria
Itsenäisyyspäivänä tulisi mielestäni juhlia suomea, ja suomen lipun värit on sininen ja valkoinen. Transujen päivänä voi sitten glitteröidä translipun värit?
Hyvä, että ap sanoi sen. Kyllä, jäi outo ja huono kuva.
Tuolla oli tänä vuonna niin vähän homo- ja lesbopareja että yksi setalainen hukkui glittereineen joukkoon. Halosen aikana jengi oli kiinnostavampaa ja värikkäämpää. Mutta hyvä että edes yksi kiintiö-setalainen.