Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Linnan juhlista jäi huono fiilis Setaa kohtaan

Vierailija
07.12.2017 |

https://www.is.fi/linnanjuhlat/art-2000005481209.html

Miksi glitterit eivät olleet selkeämmässä lipun muodossa vaan tuommoinen kasa suheroa?
Ja onko tuollainen juhla oikea aika ja paikka julistaa omaa erilaisuuttaan korostaen, sillä itse asiassa ei niinkään moni välttämättä edes näe/koe näitä vähemmistöryhmäläisiä nyt niiiiiin erilaisina? Ei minua ainakaan jaksa kiinnostaa tykkääkö joku tytöistä vai pojista tai onko sittenkin toista sukupuolta oikeasti. Mutta kun he itse puhuvat vain tästä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla oli tänä vuonna niin vähän homo- ja lesbopareja että yksi setalainen hukkui glittereineen joukkoon. Halosen aikana jengi oli kiinnostavampaa ja värikkäämpää. Mutta hyvä että edes yksi kiintiö-setalainen.

Vierailija
2/15 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tervetulleita, mutta miksi hän näki erityisesti tehtäväkseen mainita että lipun värit ovat naamassa, jotta voin politikoida ja julistaa ideologiaani tänäkin iltana. Jos itse lähdet juhliin niin haluatko kuulla yhden saarnan toiselta, valitusvirren kolmannelta, propagandaa neljänneltä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juhlat ole paikka politikoinnille. Olisiko setalaisten mielestä ok laittaa Suomen Sisun tai vastaavan  tarroja poskeen itsenäisyyspäivän vastaanotolle?

Vierailija
4/15 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni olisi voinut myös valittaa tuolla että onpa ansiotuloverotus syvältä Suomessa kun prosentit niin korkeita ja mihin kaikkeen se raha sitten ohjataankaan...

Vierailija
5/15 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni olisi voinut myös valittaa tuolla että onpa ansiotuloverotus syvältä Suomessa kun prosentit niin korkeita ja mihin kaikkeen se raha sitten ohjataankaan...

Niinpä. Toiset maksaa veroja vähän enemmän ja toiset saa niillä rahoilla julkisista varoista leikkauksia, jotta voivat olla vaikka oma itsensä. Siinä olisivat voineet kaikki, kun nyt samana iltana olivat paikalla, sopia nämä lait ja varojen kohdistamiset uusiksi.

Vierailija
6/15 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onhan linnan juhla-asuihin painettu myös pandojen, norppien ja mummojen kuvia? Mitä he julistavat?

Vierailija
7/15 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut huono fiilis setasta ja ihmettelenkin, miksei sitä ole kielletty ja lopetettu.

Vierailija
8/15 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei juhlat ole paikka politikoinnille. Olisiko setalaisten mielestä ok laittaa Suomen Sisun tai vastaavan  tarroja poskeen itsenäisyyspäivän vastaanotolle?

Näin juuri. Vaikka kuinka olisi omasta mielestään oikealla asialla, kaikkien pitää kunnioittaa samoja normeja.

Vierailija
9/15 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon sitä mieltä että ei kuulu muille, mitä kukin haluaa tehdä kropalleen tai olla kenen kanssa tahansa, kunhan tekee sen omilla rahoillaan.

Vierailija
10/15 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Translipun värit, ei translippu. Tuo menee meikistä ja noita glittereitä näkee nimenomaan noin tehtynä silloin tällöin juhlissa.

Vierailija
11/15 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne glitterit näyttää hyviltä ja jos ei olis mainittu mitä se lippu tarkottaa kenelläkää ei ois ollu ongelmaa. miks joillain oli turkista erottuakseen joukosta, tai godssakes eri värejä? herranjestas kun huolet on niin suuret

Vierailija
12/15 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis nyt ennemmin glitteröinyt sateenkaaren poskeensa

Vierailija
13/15 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai glitteröinyt yksisarvisen joka paskoo sateenkaaria

Vierailija
14/15 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsenäisyyspäivänä tulisi mielestäni juhlia suomea, ja suomen lipun värit on sininen ja valkoinen. Transujen päivänä voi sitten glitteröidä translipun värit?

Vierailija
15/15 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että ap sanoi sen. Kyllä, jäi outo ja huono kuva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän