Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomentakaa gynen teksti, paniikki!

Apua
07.12.2017 |

Gyne kirjoittanut vaginaalisen uä:n jälkeen tulokset: "endometrium ad 19mm. Terveet limakalvot. Ovariot: 2,6 x 2,4 ja 2,3 x 1,7 cm. Ei viitettä raskaudesta. Tilanne sopii loppukiertoon" tästä 2 päivää, alkoi runsaat kuukautiset, jotka kesti 3 päivää. Onko mulla kaikki kunnossa? Miten voi olla 19mm paksuus juuri ennen kuukautisia? Olen 25-vuotias, en ole koskaan ollut raskaana. Googlettamalla tulee heti vain jotain syöpäjuttuja vastaan tuolla tiedolla, joten pieni paniikki päällä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali tilanne. Kohdun limakalvo on paksua ennen kuukautisia, sittenhän se kuukautisvuodossa irtoaa ja poistuu ja alkaa taas kasvaa uudestaan.

Vierailija
2/7 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan se lekuri kertoisi sulle, jos sulla olisi syöpä. Mutta mikä tuossa viittaa muka syöpään? Mikä teitä vaivaa, kun ette puhu sen lääkärin kanssa? Itku mitä tenavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No varmaan se lekuri kertoisi sulle, jos sulla olisi syöpä. Mutta mikä tuossa viittaa muka syöpään? Mikä teitä vaivaa, kun ette puhu sen lääkärin kanssa? Itku mitä tenavia.

Ohis, mutta ei sen kommunikoinnin puutteen syy aina ole potilaassa. Onpa minullekin sattunut lääkäri, joka on vain huokaillut eikä ole meinannut antaa vastauksia kysymyksiini. Lähtökohtaisesti voisi olettaa pätevän lääkärin kertovan potilaalle ennen tämän lähtöä vähintään, että kaikki näytt olevan ok (jos kaikki näyttää siltä).

Vierailija
4/7 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia, t. alalla

Vierailija
5/7 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään ongelmaa noissa gynen havannoissa.

Vierailija
6/7 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista t. Aloittaja. Mahaan vilhonut vaan jo monta päivää, niin siksi menin jälkikäteen lukemaan noita gynen huomioita netistä. Ei siis sanonut noita käynnillä minulle, eikä antanut paperilla, siksi en osannut niistä kysyäkään.

Vierailija
7/7 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata lukea lääkärin tekstejä jälkikäteen. Jos olisi jotain hälyttävä, olen varma että lääkäri olisi maininnut asiaa sinulle.

Älä googlettaa lisää nyt, käy yleislääkärissä jos sinulla on epämääräisiä oireita. Olet jo käynyt gynekologilla, joten tiedät että naistentautia se ei ainakaan ole.