Milloin kannattaisi huolestua yläkerran naapurista?
En siis tunne sitä. Joku päivettynyt ukkeli, joka puhuu kovalla äänellä puhelimeen. Nyt puhemölyä ym muuta mölyä ei ole kuulunut moneen viikkoon. Sälekaihtimet kiinni, ettei valoakaan näy. Postilaatikossa edelleen nimi.
Ilmoitanko isännöitsijälle vai poliisille, ja jos, niin mitä.. "yläkerrasta ei kuulu mölyä, onkohan se kuollut".
Kommentit (15)
Se olen varmaan minä. Ei huolta, hengissä ollaan, ei vain ole tullut soiteltua kellekään. Voin kyllä iloksesi mölytä itseksenikin.
Voihan se olla mennyt etelään talveksi, joutunut sairalaan tai jotain. Mutta juttele muiden naapureiden kanssa, jos tuntuu, että olet huolissasi, että tietävätkö he, Yleensä joka taloyhtiöstä löytyy se, joka tietää kaiken. Poliisi ei taida tulla, jos soitat että yläkerrasta ei kuulu mitään....
Hajusta löytyy vainajat, helteellä nopeammin. Käy nuuhkimassa luukusta. Tai ihan vaan soitat ovikelloa.
Kun joku kakaranaikkonen huutelee naapurin kakkaamisesta ja muutenkin haluaa tutustua rikoslakiin vastaajan asemassa, silloin kannattaa huilestua omasta korvien välistä ja painua kipin kapin psykiatriseen.
Siinä,vaiheessa kun yksilöydylle naikkoselle päivät pyörivät huutelemassa ja urkkimassa naapurinsa päivärytmiä muuten kuin seuraavana päivänä huutamassa edellisen päivän urkittua puhelinkeskustelua naapurista, naikkosella on monta ongelmaa tiedossa.
Kun et kykene muuhun kuin naapurin urkkimiseencja naapurille häirintään, tunnet kyllä pian naapurin miehen lakimiehenkin.
Ilmoittaudu ensin ehkä kuitenkin psykiatriseen.
Huolestuisin siinä vaiheessa, kun asunnossa näkyy asuvan aivan joku muu kuin alkuperäinen asukas, mutta nimi postiluukussa ei ole kohtuullisessa ajassa vaihtunut uuteen. Tarkistaisin asian huolestuneena sekä vuokranantajalta että Kelalta.
Tää on luhtitalo, joten postilaatikosta nuuhkiminen pois laskuista. Ja se, et menet soitteleen vieraan ihmisen ovikelloa.. itse en avaa, jossen tiedä ketä oven takana.
Tulee mieleen ne surulliset jutut kun joku makaa kuolleena asunnossaan vuosia..
ap
Mä asun alakerrassa ja yläkertaan on saattanut kuulua ku sanon tappavan itseni....
Ei tarvitse huolestua. Antaa sukulaisteni määrittää mätääntymiseen annettu aika.
Vierailija kirjoitti:
Tää on luhtitalo, joten postilaatikosta nuuhkiminen pois laskuista. Ja se, et menet soitteleen vieraan ihmisen ovikelloa.. itse en avaa, jossen tiedä ketä oven takana.
Tulee mieleen ne surulliset jutut kun joku makaa kuolleena asunnossaan vuosia..
ap
Ap jos naapurisi puhui puhelimeen päivittäin, luultavasti joku kenen kanssa hän on puhunut, ihmettelee kun ei vastaa ennen kuin menee vuosia.
Huolestu vasta sitten, kun naapurisi hajoamistila on mennyt niin pitkälle, että se alkaa valua laipiosta läpi.
Sais munkin yläpuolella asuva pappa hiljentyä. Saatanan ärsyttävää se huuto puhelimeen 24/7. Helvetti eikö se paskahousu yölläkään nuku?
Vierailija kirjoitti:
Huolestu vasta sitten, kun naapurisi hajoamistila on mennyt niin pitkälle, että se alkaa valua laipiosta läpi.
hyi
Sen puhelimesta voi olla paristot loppunu.
Matkoilla?