Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sukupuolisyrjintä shampoopulloissa

Vierailija
06.12.2017 |

Ahdistun joka kerta kun näen "miesten" ja "naisten" shampoopulloja. Miksi on tarve jakaa ja syrjiä? Minä käytän vastakkaiselle sukupuolelle tarkoitettuja shampoopulloja ja oikein hyvin tuloksin. Jos oikeasti haluamme luoda tasa-arvoa niin aloitettaisiinko vaikka siitä, että shampoopulloista saataisiin sukupuolineutraaleja?

Sitä paitsi monilla on identiteetti, jonka sukupuoli ei kaarru perinteiselle mies-nainen-linjalle. Entäs ne, joilla ei ole sukupuolta lainkaan tai joiden sukupuolta ei voida määrittää suullisesti tai kirjallisesti? Miksi heitä syrjitään?

Tämä on oikeasti todella ahdistavaa, Suomen pitäisi olla tasa-arvon ykkösmaita. Uskomatonta.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tulee henkilöihin, jotka itse kokevat olevansa sukupuoleltaan jonkinlaista välimaastoa tai muuta vastaavaa niin eihän se nyt oikeasti ole valtion säädösten ongelma. Itse ovat päättäneet tai itse kokevat näin. Puhutaan selvästä vähemmistöstä eli kokisin ainakin itse vääryytenä, että meidän kaikkien muiden pitäisi sopeutua tämän pienen vähemmistön mukamas tarpeisiin. Ei ole enemmistön ongelma tämä. Jos täällä aletaan pelata jokaisen vähemmistön säännöillä, ei tämä yhteiskunta toimi sillä tavalla. Se, että olet jotenkin erilainen tästä enemmistöstä ei pitäisi tuoda ylimääräistä päätösvaltaa tai vähentää sitä. Ylipäätään demokratiassa eläminen on yhtä kompromissia ja sopeutumista yhteisiin sääntöihin. Ja tajutkaahan jo, että täällä Suomessa kaikki kansalaiset ovat ihan yhtä tasa-arvoisia sukupuoleen, rotuun tai muuhun tekijään katsomatta. Samalta viivalta kaikki lähtevät tähän elämään tultaessa (valtion puolesta).

Vierailija
22/31 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua näitä palstalla olevia konservatiiveja! Olette aivan uskomattomia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tunne ketään naista joka haluaisi olla mies tai käyttää "miesten tuotteita".

Tässä menneellä viikolla oli oma dödö loppu ja erehdyin laittamaan miehen vastaavaa tuotetta kainaloihin. 

Hävetti koko päivän se lemu ympärilläni. 

En erehydy toista kertaa. Eli täysin toivottavaa, että naisten ja miesten tuoksut ovat merkitty selvästi erikseen. 

Vierailija
24/31 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten partakoneterät ovat halvempia kuin kuin naisten shaverin terät. Samoin partavaahdot ja -geelit. Siksi käytänkin miestentuotteita.

Vierailija
25/31 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ja moni muu käyttää aftershavea meikin pohjustukseen. Siinä lukee "men", mutta ei haittaa koska tuo teksti ei estä ketään naista sitä käyttämästä. Siinä vaiheessa menee syrjimiseksi jos kaupasta ei saa ostaa vastakkaisen sukupuolen tuotteita.

Vierailija
26/31 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupat on täynnä neutraaleita shampoita: on pirkkaa, xtraa, hienoa suomalaista, xyz ja vaikka mitä. Älkää tehkö ongelmaa asiasta jossa sitä ei ole.

Vierailija
27/31 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten shampoot myyntiin :) Ja hajuksi neutraali tuoksu, se on kaikille ainakin ok.

Vierailija
28/31 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten shampoot myyntiin :) Ja hajuksi neutraali tuoksu, se on kaikille ainakin ok.

Ei ole kun sitten hajuste"allergikot" sekä niille oikeasti allergiset tulevat valittamaan.

Vierailija
29/31 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pidät kukkais ja hedelmä tuoksuja, sekä värikkäitä pulloja naisellisina, arvon ap? Asenteesi on syrjivä.

Jos nainen kokee olevansa mies, ei liene mitään ongelmaa ostaa sitä ”miesten” shamppoota. Samaten transnainen varmaan ihan mieliuustI ostaa niitä naisille suunnattuja juttuja. Hänhän nimenomaan haluaa identifioitua naiseksi, Sukupuoleton” voi siitten ostaa tuotteen jossa on on vaikka koivun kuva, tai alien, tai miten olis eläinshamppoot? En oikeasti ymmärrä, miten jonkun identiteetti voii olla niin hauraalla pohjalla, että traumatisoituu shamppoista ja liikennemerkeistä.. ei siis taida sittenkään olla ihan varma siitä mitä on?

Vierailija
30/31 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen +20v mies ja käytän shampoota ja hoitoainetta jotka on ulkoasusta päätellen suunnattu naisille. Ne vaan sattuu sopimaan mulle hyvin. Suihkugeelin ostan kyllä miesten versiona sen tuoksun takia, samoin dödön. Sitä en ymmärrä kun on erikseen esim hammastahna miehille :D ostan tietääkseni ihan neutraalia hammastahnaa enkä ole edes nähnyt mitään naisten hammastahnaa? Eikö jotkut miehet sitten voi ostaa hammastahnaa jos siinä ei ole jonkun härän kuva ja nimi on jotain "tätä shampoota sonnikin käyttäisi"?

Vierailija
31/31 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muuten yves rocherin vaniljasuihkusaippua? Onko se nyt sit naisten vai miesten kun purkissa ei sanota?