Mitä teette talvivaatteille, kun lähdette etelään lomalle? Jätätte autoon?
Jos lähdette vaikka Thaimaaseen, mihin jätätte talvivaatteet vai otatteko mukaan lentokoneeseen? Jätättekö takit autoon ja kävelette parkkipaikalta pakkasessa terminaaliin, joskus jopa useita kilometrejä?
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätetään autoon. Helsinki-Vantaalla pysäköidään P3-pysäköintitaloon, josta (sisä)käytävää pitkin terminaaliin.
Perusjuntti toki pysäköi auton mahdollisimman kaukaiseen kolkkaan säästääkseen sen parikymppiä parkkimaksuissa ja sitten sijoittaa vaatteet narikkaan maksaen siitä tuplahinnan...
Perusjuntti menee kentälle autolla ylipäänsä.
Henkihän tuossa menee jos yli päänsä ajaa ;o) Tallelokero maksaa lentoasemalla enemmän kuin autoparkki, eli omalla autolla asemalle, auto parkkihalliin josta kulkuyhteys lentoasemalle maan alla (ei tartte tarpoa lumessa eikä kaivaa autoa lumesta).
Muut jättää kotiin, se joka parkkeeraa auton, jättää autoon. Eli ensin yksi ajaa muut terminaalin eteen ja sen jälkeen vie auton parkkiin. Talvivaatteet pitää olla autossa lähinnä siksi jos takaisin tullessa on paljonkin harjaamista ja skrapaamista / hirveä hanki tms. Ja parkkiin jätetään tavalliselle ilmaiselle parkkikselle, jonka vierestä kulkee bussi kentälle, ei lentoparkkeihin. Matkustetaan 3-5 kertaa vuodessa yhteensä noin 2kk ulkomailla, eli säästöä tämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ottaa talvitakkia ollenkaan? Autossa tarkenee ihan ulkoilutakilla jonka alle laitan neuletakin tms. Vähennän vaatteita lentokoneessa, takki menee käsivarrella tai laukun päällä, neuleen saan sullottua reppuun.
Kumpaakin tarvitaan etelässä joten autoon ei tarvitse jättää mitään.
Ja sitten kun ajat kolarin 20 asteen pakkasessa ja autostasi puhkeaa vaikka jäähdytin ja jäähdytysnesteet valuu ulos tai muuten tulee vaurioita niin että moottori lakkaa käymästä niin matkantekosi loppuu siihen ja lämpöä et saa mistään ja palelet pakkasessa neuletakissasi jopa tunteja.
En ole alkuperäinen, mutta minulla on takakontissa aina mukana 2 ikivanhaa toppahaalaria ja viltti tämän vuoksi. Mutta voisin kyllä hyvinkin itse jättää autolla kentälle mennessäni talvitakin autoon, en näe siinä mitään ongelmaa. Itse menen kentälle kuitenkin Tampereelta taksilla ja lentokenttäbussilla, enkä talvitakkia kuljeta mukana.
Prototyyppi kirjoitti:
Miksi ihmeessä mä maksaisin taksista, kun pysäköinti tulee puolta halvemmaksi vielä kahdenkin viikon pysäköintiajalla?
No miksi sulla on auto kun kävellenkin pääsee? Mukavuussyistä!
Jätän talvivaatteet kotiin, hyppään taksiin ja 13 min lentokentälle.
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Miksi ihmeessä mä maksaisin taksista, kun pysäköinti tulee puolta halvemmaksi vielä kahdenkin viikon pysäköintiajalla?
No miksi sulla on auto kun kävellenkin pääsee? Mukavuussyistä!
Ihanko oikeasti mun pitäisi kävellä lentokentälle matkalaukkujen kanssa 30 km? Tai auton kanssa matka on tuon 30 km, kävelyteitä varmasti huomattavasti pidempi matka. Kävele kuule yksinäsi! On se kumma, kuinka mun auton käyttö menee noin tunteisiin.
Todellakin menen käytännön syistä autolla ja niin menee todella moni muukin, olkoonkin se sun mielestä yksistään vain mukavuudenhalua.
Meiltä ei mene yhtään julkista kulkuvälinettä suoraan lentokentälle, vaan pitää koukata Helsingin kautta. Tässä taas ei ole mitään järkeä. Eikä noi julkiset todellakaan kulje kellon ympäri. Aika usein on pitänyt olla kentällä jo aamuyöstä ja tällöin kentälle pääsee vain autolla tai taksilla. Taksi tulee niin kalliiksi versus parkkimaksu, etten todellakaan sitä käytä.
Vierailija kirjoitti:
Muut jättää kotiin, se joka parkkeeraa auton, jättää autoon. Eli ensin yksi ajaa muut terminaalin eteen ja sen jälkeen vie auton parkkiin. Talvivaatteet pitää olla autossa lähinnä siksi jos takaisin tullessa on paljonkin harjaamista ja skrapaamista / hirveä hanki tms. Ja parkkiin jätetään tavalliselle ilmaiselle parkkikselle, jonka vierestä kulkee bussi kentälle, ei lentoparkkeihin. Matkustetaan 3-5 kertaa vuodessa yhteensä noin 2kk ulkomailla, eli säästöä tämäkin.
Kerro missä Hki-Vantaan lähellä on ilmainen parkkipaikka viikoksi? Kiitos ❤️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro missä Hki-Vantaan lähellä on ilmainen parkkipaikka viikoksi? Kiitos ❤️
No mitäpä luulet onko siellä sellaista? Stadionille parkkiin.
Kevytuntuvatakki. Kevyt ja menee pieneen tilaan ja kohtalaisen lämminkin vielä. Kentälle menen julkisilla tai taksilla.
Hihaton t-paita ja bermudashortsit riittää. Parikymppinen thaimaaselainen rakastajattareni pitää minut lämpimänä. m42
Lähden ilman talvitakkia mutta huppari ja joku kesätakki siinä päällä. Reissaan lomillani joten ei ala rahtaamaan mukanani. Kyllä sen n.40min matkan kotoa kentälle kestän ilmankin.