Mitä teette talvivaatteille, kun lähdette etelään lomalle? Jätätte autoon?
Jos lähdette vaikka Thaimaaseen, mihin jätätte talvivaatteet vai otatteko mukaan lentokoneeseen? Jätättekö takit autoon ja kävelette parkkipaikalta pakkasessa terminaaliin, joskus jopa useita kilometrejä?
Kommentit (93)
Jätän autoon. Auton ajan yleensä lentoasemalla P3-halliin, josta pääsee kätevästi terminaaliin kulkematta ulkokautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan vanhan hupparin ja lenkkarit koneeseen. Kohdemaassa jätän ne lentoasemalle/koneeseen. Paluumatkalle ostan uuden paidan ja kengät jotka tuon kotiin. Ei kiinnosta turhaan kannella edes hupparia/kenkiä, jos kohteessa pärjää t-paidalla ja sandaaleilla.
Toivottavasti et matkustele montaa kertaa vuodessa. Kauheaa tuhlausta tuollainen vaatteiden pois heittäminen. Vai onko sulla tapana "kierrättää" ja päästä jostain kauheista lenkkareista eroon tuolla tyylillä?
Mulla on tapana käydä Helsingissä vaate/kenkäostoksilla samaan tyyliin. Vaihdan uudet kengät jalkaan sitten lentokentällä ja panen vanhat sinne vessassa olevaan isoon roskikseen, tai jätän hotelliin :)
Miksi alapeukut? Onko parempi hankkiutua loppuun käytetyistä kengistä vasta kotona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätetään autoon. Helsinki-Vantaalla pysäköidään P3-pysäköintitaloon, josta (sisä)käytävää pitkin terminaaliin.
Perusjuntti toki pysäköi auton mahdollisimman kaukaiseen kolkkaan säästääkseen sen parikymppiä parkkimaksuissa ja sitten sijoittaa vaatteet narikkaan maksaen siitä tuplahinnan...
Perusjuntti menee kentälle autolla ylipäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätetään autoon. Helsinki-Vantaalla pysäköidään P3-pysäköintitaloon, josta (sisä)käytävää pitkin terminaaliin.
Perusjuntti toki pysäköi auton mahdollisimman kaukaiseen kolkkaan säästääkseen sen parikymppiä parkkimaksuissa ja sitten sijoittaa vaatteet narikkaan maksaen siitä tuplahinnan...
Perusjuntti menee kentälle autolla ylipäänsä.
Kävelläkö pitäisi? Tai hiihtää kesät-talvet hiekoitettuja ja suolattuja teitä pitkin kera matkalaukkujen?
Bussilla ei pääse, junalla jos menee, joudun kulkemaan kolmen kaupungin kautta päästäkseni lentokentällä ja monesti pitäisi ottaa taksi junalle Helsinkiin, kun julkiset eivät kulje 24/7, lentokenttäpysäköinti on halvempi kuin taksi...
Aikaa julkisilla liikkumiseen menee yksinkertaisesti tuhottoman kauan ja etenkään aamuyöstä noi ei edes kulje.
Olkoonkin junttimaista mutta itse valitsen auton, jolla pääsen lentokentälle noin 30 minuutissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ottaa talvitakkia ollenkaan? Autossa tarkenee ihan ulkoilutakilla jonka alle laitan neuletakin tms. Vähennän vaatteita lentokoneessa, takki menee käsivarrella tai laukun päällä, neuleen saan sullottua reppuun.
Kumpaakin tarvitaan etelässä joten autoon ei tarvitse jättää mitään.
Ja sitten kun ajat kolarin 20 asteen pakkasessa ja autostasi puhkeaa vaikka jäähdytin ja jäähdytysnesteet valuu ulos tai muuten tulee vaurioita niin että moottori lakkaa käymästä niin matkantekosi loppuu siihen ja lämpöä et saa mistään ja palelet pakkasessa neuletakissasi jopa tunteja.
Mulla on pilkkihaalari yms lämmintä takakontissa aina mukana.
Keihäsmatkaaja kirjoitti:
Ajan auton koneen ruumaan ja jätän talvivaatteet takakonttiin nötkötin, hernekeittopurkkien ja hapankorppujen sekaan.
Mut kai.otat taitettavan matkasängyn ja pyjaman koneeseen mukaan yötä varten?
Sillä lentokenttäbussillahan pääsee ihan terminaalin ovelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähdetään kotoa nuorella ja tuuliajolla.
Onko liian paljon vaadittu lukea sitä omaa tekstiään yhden kerran läpi ennen lähettämistä?
Tätä mäkin oon joskus miettinyt, kun se viesti ehditään kuitenkin lukea läpi heti lähettämisen jälkeen ja korjata kuitenkin seuraavassa viestissä ne omat virheet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wt-mammat menee college-housuissa matkalle. Huoh.
Aika moni usein lentävä pukeutuu pitkille lennoille joustaviin ja mukaviin asuihin. Jopa ihan julkkiksetkin.
Tyhmää se olisi kiristävissä ja jäykissä vaatteissa istua tuntikausia.
Ja epäterveellistä veritulppariskin vuoksi.
No saa aika helvetin kireät vaatteet kyllä olla jos ne alkaa verenkiertoa estämään. Miten sellaisia kukaan saisi edes päälleen ängettyä saati käyttäisi yhtään missään tilanteessa?
Monilla turpoavat jalat/sääret koneessa paineen vaihtelun ansiosta. Siksipä ei tarvitse olla päällä kuin normifarkut, niin nekin alkavat jo herkästi kiristää päällä, kun ollaan yläilmoissa.
Edelleen ne kollarit ja neule, villatakki tai huppari (tai vaihtoehtoisesti ihan oloasu) on ihan täysin hyväksyttäviä asuja lennoilla :) Mulla on yleensä myös lentokonesukat, joita käytän matkan ajan (otan kengät pois jalasta) ja heitän sitten roskiin kun lento on ohi.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen pitäminen liian vähissä vaatteissa talvipakkasella lasketaan lieväksi pahoinpitelyksi ja siitä voidaan tehdä lastensuojeluilmoitus. En suosittele vaatteiden jättämistä autoon.
Autohan on lämmin jo lähdettäessä kotipihasta.
Kyytiläiset ja matkatavarat jätetään tietysti terminaalin oven eteen, vaikka olisikin omalla autolla liikenteessä. Auton voi sitten käydä heittämässä parkkihalliin ja kiiruhtaa sieltä muutama sata metriä kevyessä takissa ilman kantamuksia.
Prototyyppi kirjoitti:
Kävelläkö pitäisi? Tai hiihtää kesät-talvet hiekoitettuja ja suolattuja teitä pitkin kera matkalaukkujen?
Bussilla ei pääse, junalla jos menee, joudun kulkemaan kolmen kaupungin kautta päästäkseni lentokentällä ja monesti pitäisi ottaa taksi junalle Helsinkiin, kun julkiset eivät kulje 24/7, lentokenttäpysäköinti on halvempi kuin taksi...
Aikaa julkisilla liikkumiseen menee yksinkertaisesti tuhottoman kauan ja etenkään aamuyöstä noi ei edes kulje.
Olkoonkin junttimaista mutta itse valitsen auton, jolla pääsen lentokentälle noin 30 minuutissa.
Jos sinun automatka lentokentälle kestää vain puoli tuntia, niin miten ihmeessä sinulla muka ei ole varaa mennä koko matkaa taksilla?
Thaimaaseen :"D OPETELKAA KIRJOITTAMAAN. Sana on ThaiLAND. ThaiMAA. ThaiMAAAAAAAAAHANNNNNNNN.
Vierailija kirjoitti:
Me asutaan sen verran lähellä lentokenttää, että jätetään talvivaatteet kotiin. Mä käyn verrattain usein Aasiassa työmatkalla, mä lähden vuodenajasta riippumatta pellavahousuilla ja balleriinoilla.
Oikeastiko sä vetelet siellä ballerinoilla pakkasella? Sä olet aikamoinen. Mä en varmaan pystyisi samaan. Mä olenkin mä. Mä en ole sä. Sä olet hurja.
Itse hylkään auton lentokentälle. Koneeseen jätän käsimatkatavarat ja passin. Hotellilla rikon likaiset astiat takkaan.
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Jos sinun automatka lentokentälle kestää vain puoli tuntia, niin miten ihmeessä sinulla muka ei ole varaa mennä koko matkaa taksilla?
Voi elämän kevät :D Mitä jos olisikin varaa, mutta haluaa mennä omalla autolla? Olisiko se siis todella junttia? No voi että, kylläpä nyt on aivan kamalan junttia tosiaan. Voi mahoton.
age is just a number kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni usein lentävä pukeutuu pitkille lennoille joustaviin ja mukaviin asuihin. Jopa ihan julkkiksetkin.
Tyhmää se olisi kiristävissä ja jäykissä vaatteissa istua tuntikausia.
Kv-kentillä näkee tosi usein oloasuja, kollareita, jopa onesieitakin. Taitaa olla kommentoija itse semmoinen "kerran vuodessa Kanarialle ja tietysti parhaat päälle että muutkin näkee kun ollaan Pertsan kanssa niin hienoja". :D
Haha :D Just näin. Täydessä tällingissä Pertsan kanssa kanarialle juomaan kaljaa. Ei vaan, jokainen lomailee just niinkun itse haluaa. Kaljaa kanarialla tai joogaa Indonesiassa. Mutta ei tulisi itselleni kyllä mieleenkään lähteä 12h lennolle täydessä meikissä, farkuissa ja korkokengissä. Olen ensi viikolla lähdössä, ja päälle aion laittaa college-asun! Mut on sentään ylä- ja alaosa samaa sarjaa. Ja junttimaisen tyylikkäästi tietysti lenkkarit/tennari jalkaan :) Ehkä joku tekee minusta aloituksen tänne, kuinka oli kamala junttimamma collegepuvussa lentokentällä, ja kehtasi vielä omalla autolla saapua paikalle! Huh, melkein itseänikin nolottaa kuinka juntti olenkaan ;)
Jätän takin autoon, ja kävelen sen muutaman sata metriä parkkihallista kentälle. Kestän kyllä sen kylmän, koska tiedän että seuraavat viikot vietän ihanassa lämmössä :)
Vierailija kirjoitti:
Jaa, no ovatpahan ainakin fiksuja wt-mammoja sitten. On paljon mukavampi matkustaa 6-13h lennot rennoissa vaatteissa. Ja miksi ei lyhyemmätkin lennot?
Kuljetaan junalla/bussilla reilu 2 tunnin matka kentälle kevyissä talvivaatteissa: minulla kevyttoppa, miehellä nahkatakki, sen alla kaksi kerrosta vaatetta. Jalassa nilkkurit. Ei käydä Thaimaassa, koska haetaan valoa eikä lämpöä, joten myös perillä tarvitsee viileinä iltoina takin, eivätkä nilkkuritkaan ole liikaa esim. mekon kanssa.
Lennoilla mies melkein aina collegehousuissa, minä paksuissa trikoissa, alla saattaa vielä olla pitkät kalsarit riippuen pakkasesta. Bisneslennot on erikseen.