Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä nykyään saa ostettua junalipun?

Vierailija
06.12.2017 |

En saa tolkkua VR:n sivusta. Jos oikein tulkitsin, niin lähimmillä asemillani ei ole lipunmyyntiä tai lippuautomaattia, eikä myöskään junissa lipunmyyjiä. Voinko matkustaa junalla useamman pysäkin kunnes tulee lipunmyynnillä varustettu asema vastaan?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen alle 30v, tavallinen kännykkä, netti löytyy mutta ei tulostinta, kaupungissani on juna-asema mutta ei lipunmyyntiä vaan yksi ainoa automaatti, R-kioskit lopetettu, lähin on toisessa kunnassa.

Aika yksinkertaista ja suoraviivaista olisi että lipun saisi ostettua ihan vaan juna-asemalta tai konduktööriltä junasta. Ilmeisesti olen väärässä, paljon simppelimpää tämä nykysysteemi.

Vierailija
42/47 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on tällainen paikkakunta, jossa liikennöi lähijuna, muttei ole R-kioskia? Useimmista junista voi ostaa lippuja, lähijunista ei (Helsinki-Tampere ja Helsinki-Lahti, ne jotka pysähtyy joka asemalla).

Vantaalla Rekola. Kuljen normaalisti autolla, junalla olen kulkenut viimeksi muutama vuosi sitten. Tänään menen näköjään taksilla. Käsittämättömän hölmöksi on systeemi mennyt. 

Onko sitä alkoholia pakko alkaa juomaan heti kun on vapaapäivä niin ettei ole ajokunnossa enään?

Niin noloa. Jos on auto, menee autolla. Dokut ovat sitten erikseen ja jääkööt kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saa tolkkua VR:n sivusta. Jos oikein tulkitsin, niin lähimmillä asemillani ei ole lipunmyyntiä tai lippuautomaattia, eikä myöskään junissa lipunmyyjiä. Voinko matkustaa junalla useamman pysäkin kunnes tulee lipunmyynnillä varustettu asema vastaan?

Netistä tai ärrältä.

Ei täällä ole ärrää. Pitäisi kävellä neljä kilsaa lisää seuraavalle asemalle. Netistä tilattu lippu tulee joskus postissa? Kyllä on älyvapaaksi mennyt. 

Postissa? Jos tarvitset nettilipun paperisena, voit itse tulostaa sen.

Ei yhteiskunta voi vaatia, että julkisen liikenteen käyttö vaatii tieotkoneen, printterin ja älypuhelimen. Tunnen paljon ihmisiä, joilla ei näitä ole, eivätkä VR: v...mäisyyden takia hanki. eivätkä monet iäkkäämmät osaa niitä käyttää, mutta toivon niin sitä kilpailua radalle, että tulisi lippuja myyvä kilpailija. Käyttäisin sitä, vaikka liput olisivat kalliimpia.

Itse en hanki älypuhelinta ihan kiusallanikaan.

Junaa kuitenkin suostut käyttämään, miksi?

Vierailija
44/47 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä kysymys.

Vierailija
45/47 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen alle 30v, tavallinen kännykkä, netti löytyy mutta ei tulostinta, kaupungissani on juna-asema mutta ei lipunmyyntiä vaan yksi ainoa automaatti, R-kioskit lopetettu, lähin on toisessa kunnassa.

Aika yksinkertaista ja suoraviivaista olisi että lipun saisi ostettua ihan vaan juna-asemalta tai konduktööriltä junasta. Ilmeisesti olen väärässä, paljon simppelimpää tämä nykysysteemi.

Kuinka joku ulkomaalainen turisti tai edes vanha ulkosuomalainen saisi ostettua junalipun Suomessa? Ei ymmarra mitaan jostain R-kioskista eika kanna tulostinta kainalossa. Siella aina keksitaan naita uniikkeja systeemeja jotka eivat aina mene tavallisen maalaisjarjen mukaan niinkuin etta lipun voi ostaa asemalta kuten muualla maailmassa.

Vierailija
46/47 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka joku ulkomaalainen turisti tai edes vanha ulkosuomalainen saisi ostettua junalipun Suomessa? Ei ymmarra mitaan jostain R-kioskista eika kanna tulostinta kainalossa. Siella aina keksitaan naita uniikkeja systeemeja jotka eivat aina mene tavallisen maalaisjarjen mukaan niinkuin etta lipun voi ostaa asemalta kuten muualla maailmassa.

Vaikka ihan vastaavasi kuin siellä kotimaassaankin... ei missään muualla maailmassa myydä lähijunissa/metroissa lippuja eikä ole koskaan myyty Helsinginkään metrossa mutta hyvin on pärjätty. Hienoa tää purnaamisenkulttuuri, joka jatkuu näin sadan vuoden jälkeenkin

Vierailija
47/47 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tossa meidän lähiasemallakaan ole VR:n lippuautomaattia. Espoossa taitaa olla vain Leppävaarassa ja Espoon keskuksessa. HSL laittoi kertalippuautomaatin sinne (sitäkään ei ollut vielä silloin kun lipunmyynti junissa loppui), mutta ei siitä VR:n lippuja saa. Käytännössä matka hidastuu ja maksaa enemmän, kun joutuu ensin menemään HSL:n lipulla sellaiselle asemalle, jossa myydään VR:n lippuja.

Kesällä tilanne oli aivan absurdi, koska edes VR:n verkkokaupasta ei voinut ostaa lähijunalippuja, jotka voisi etukäteen tulostaa valmiiksi matkaa varten. Lähijunalippujen voimassaoloaika alkoi aina heti ostohetkestä. Nyt on sentään lisätty mahdollisuus ostaa etukäteenkin lippu, mutta siinä pitää tietenkin tietää etukäteen, mihin aikaan aikoo matkustaa. Ennen saattoi helposti hypätä siihen junaan, johon sattui ehtimään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi