Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Outoa, kun mies hyväksyy sukulaisten vierailun vaikka koti on sata kertaa sotkuisempi kuin näillä

Vierailija
06.12.2017 |

Eli ollaan oltu vierailuilla miehen sukulaisten luona ja kaikilla on siistit kodit, myös heidän aikuisilla lapsillaan. Meillä on aina ollut ihan hirveän näköistä sotkua, jonka kanssa luovutin joitain vuosia sitten. En asu enää edes miehen ja lasten kanssa, koska en voinut hyvin siellä. Nyt jotkut miehen sukulaiset ovat kuulemma tulossa käymään kahvilla päivän varoitusajalla. Siinä menee sitten sekin kuvitelma heiltä, että olisimme kuin kaikki muut. En ole asunut kesän jälkeen kotona, eikä siellä ole ainakaan siistiytynyt sen jälkeen. Omassa arjessa sotku ei haittaa, ellei sitä ala katsoa ulkopuolisen silmin, mutta jos alkaa niin tukka nousee pystyyn, ihan hirveää verrattuna muihin ihmisiin. En tajua, miksei mies sano sukulaisilleen, ettei käy, että he tulevat tai pidä siistimpää yllä, jos vierailut on okei. Nyt sitten sukulaiset voivat paheksua perhettämme kaikille, vaikka muita ei ole sisällä asti käynytkään. En pysty menemään paikalle ylpeänä esittelemään tuotostamme, vaikka en ole virallisesti muuttanut pois kotoa.

Kommentit (449)

Vierailija
421/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koti kuntoon kirjoitti:

Tuosta edellisen sukupolven taakasta FlyLadykin puhuu ja vääristä ajatusmalleista, esim. "äiti siivosi lattian paremmin kuin mihin itse pystyn, joten en edes lähde yrittämään". FlyLady puhuu kannustavasti ja saa aikaan uusia ajattelumalleja. Ei tarvitse olla täydellinen, otat vain pieniä askelia ja nautit aikaansaannoksistasi.

Mä en ajattele, että mun äiti siivosi paremmin, kuin mihin itse pystyn. Äitini siivoamisessa ongelma oli se, että äiti pakotti itsenssä tekemään asioita, joista ei pitänyt. Äiti myös teki asioita tavoilla, jotka saivat ne tuntumaan ikäviltä pakoilta. Se on minusta jo sinänsä todella huono lähtökohta elämässä yhtään mihinkään. Tok sillä lailla on mahdollista hetkellisesti tai voimine riittäessä saavuttaa paljon siisteyttä ja en näköistä, kuin elämä olisi hallinnassa, mutta hänen oma lapsensa (minä) voi pahoin sen kaiken alla. En aio toimia siinä kuten hän.

ap

Jokainen joutuu tekemään asioita, joista ei pidä. Harva pitää esim. vessan siivoamisesta, mutta siihen kannattaa pakottaa itsensä, koska muuten vessa on pian siinä kunnossa, ettei sitä halua eikä pysty käyttämään.

Minusta on aika väärin pakottaa tuollaisissa tilanteissa lapsi siivoamaan vessaa, siitä tulee aikuisena just se tilanne, että en vittu siivoa, kun ei ole kukaan pakottamassa. Mun äidillä oli jokin fetissinkiuata mua pakoilla. Sehän antoi ikään kuin luvallisen väylän olla mulle ilkeä. Koska tää on pakollista.

ap

Mun teini siivoaa, siihen ei ole vaihtoehtoja. Olisin huono äiti jos hän ei sitä oppisi. Ja kyllä hän siivoaa vessatkin, koska niitä käyttääkin. Kuka muu hänelle omassa kodissa ne vessat pesisi?

Oletpa erikoinen ihminen, ap, kun sinun mielestä ilmeisesti jonkun muun kuuluisi siivota jälkeesi, sinua nöyryyttää sitä joutua tekemään.

Ja siis ei muutenkaan mun mielestä pitänyt siivota silloin kun mun äiti halusi. Mun mielestä ois kuulunut oll paljon sotkuisempaa, kuin mitä meillä oli, ennen kuin olisi mitään järkeä siivota. Esim. kokolattiamattoa piti imuroida, vaikke siinä näkynyt yhtäkään koirankarvaa. Varmaan siinä niitä oli, mutta paskaako se mua kiinnosti? En mä sitä vitun materiaalia ollut sinne valinnut, enkä ikinä valitsis kotiini. Sinne kun koira oksensi niin siinähä äitini jynssäsi tahraa kontillaan harmistuneena. Kannattiko? Kas kun ei pakottanut koiraa siivoamaan. Veti kyllä korvista koiraa niin että se vinkui kivusta, jos suuttui sille. Joskus.

ap

Vierailija
422/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo se ois voinut olla syy olla imuroimatta kotna KOSKAAN, että äiti satutti koiraa vihoissaan. Menetti hermonsa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin ois kuulunut kärsiä imuroinnista, koska satutti koiraa! Viatonta koiraa, joka oli todella kiltti. Ja äidin hiukan huonosti kouluttama tietenkin.

ap

Vierailija
424/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinnettä ne ihmiset joita teillä käy kahvilla ja ovat siivonneet kotinsa voivat olla vaikka minkälisia koirienkorvistavetäjiä, ihmisiä, joita ei tulis arvostaa yhtään. Ja silti te nuolette niiden perseitä, jos ne pesee vessan. Ja oksennatte niille, jotka ei pese. Tietnkin, kun se vessoja pesevä robotti hyödyttää TEITÄ! Te ette joudu ajattelemaan että tuossa pöntössä on bakteereita (vaikka siellä kyllä on), jos joku on pessyt sitä. Teidän itsekeskeisyydessänne ei ole sijaa inhimillisyydelle.

ap

Vierailija
425/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äitiä haukkuu nyt aikuisena siitä, että sä rääkkäsit koiraa, niin äiti suuttuu. Mulle. Aivan käsittämätöntä. Miten se mun vikani on? :D Pitäiskin taas syyttää sitä siitä. Lasten edessä, kenties?

ap

Vierailija
426/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan sanoa äitiä koiran rääkkäämisestä muistuttamalla, että hänessäkin on vikaa, niin ei mene perille. Missä vika? Millä se pitäis pistää polvilleen se narsisti?

ap

Vierailija
427/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtihän se mopo käsistä vihdoin...

Täysin irrationaalista matskua taas , äidin pitäisi yksin hoitaa imurointi koska kurmootti huonosti kasvatettua koiraa tämän tempuista 😶

Vierailija
428/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidin ois kuulunut kärsiä imuroinnista, koska satutti koiraa! Viatonta koiraa, joka oli todella kiltti. Ja äidin hiukan huonosti kouluttama tietenkin.

ap

Että ennen kuin äiti ois pyytänyt koiran satuttamista anteeksi, eli myöntänyt sen, raivon laannuttua palattuaan "järkiinsä", niin mä en ois imuroinut. Miksei äiti suostunut? Ihan reilu diili. Ai niin mutta kun eihän se ole vieläkään palannut järkiinsä.

ap

Vierailija
429/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin irrationaalista matskua taas , äidin pitäisi yksin hoitaa imurointi koska kurmootti huonosti kasvatettua koiraa tämän tempuista 😶

Nii, siis ongelma oli se, että äiti ei myöntänyt siinäkään tehneensä mitään väärää. Niin miksi mun ois sen uhrina ikään kuin kuulunut tehdä jotain oikeaa? Silläkö se kumoutu se äidin rikos?

ap

Vierailija
430/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti ei myöntänyt tehneensä mitään väärää, se oli se ongelma. Itse syypää koiran ongelmiin vieläpä.

ap

Vierailija
431/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jäi siitä se kokemus, että koira teki väärin. Vaikka koira on vain hölmö luontokappale, jota ei saa satuttaa ja ÄITI OLI SE, JOKA TEKI PAHAA JA VÄÄRIN. Mutta sitä ei äti meille suonut totuudeksi.

ap

Vierailija
432/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ollut mun (siis mulle hankittu) koira. Jos ois ollut, oisin "tappanut" äidin ja äiti ois saanut TAAS syyllistää aivan kaikesta MINUA.

ap

Vierailija
433/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos mä oisin sanonut muille, että raivosin äidille, koska se satutti koiraa, niin äiti tietenkin kielsi ja vähätteli sitä täysin ja muista se ei ollut niin vakavaa, eivät ehkä ymmärtäneet, millaiseen helvettiin se pani minut elämään ja että äidille ois tosiaan pitänyt sanoa, että etkö vitun äpärrä voi myöntää kun teet väärin? Katso nyt lastasi, se on vittu tässä ihan oikeassa! Tottele sitä saatana!

ap

Vierailija
434/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia pidän muita ihmisiä vastuullisina äitini teoista. Osavastuullisia. Lähinnä äidin sen ajan ystävät ovat luoneet mulle maailmankuvan, jossa ihmisiin ei voi luottaa ja he tuomitsevat sinut aina väärin perustein ja ovat ilkeitä.

ap

Vierailija
435/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeitä viattomille. Mitä VÄÄRÄÄ on vaatia äitiään tunnustaman, kun hän on tehnyt väärin, tai en siivoa?

ap

Vierailija
436/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisin ollut äidille sellainen sosiaalinen omatunto, sellanen oppitunti siitä. Ois voinut kasvaa, ihmisenä. Mutta paskapa päättikin nujertaa minut.

ap

Vierailija
437/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista ap paska. Mother fucker.

Vierailija
438/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä se menet alas, mä vain katson vierestä. Tervemenoa!

ap

Vierailija
439/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinunlaisesi ne yrittävätkin selvitä vääryydellä elämästä.

ap

Vierailija
440/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on myös tyhmä juntti, se on ollut hyvä tuollaiselle en-myönnä-mitään koirankorvistavetäjälle. Mun terapeutti on ainoa, jolla on oikea asenne äitiin!

ap