Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Outoa, kun mies hyväksyy sukulaisten vierailun vaikka koti on sata kertaa sotkuisempi kuin näillä

Vierailija
06.12.2017 |

Eli ollaan oltu vierailuilla miehen sukulaisten luona ja kaikilla on siistit kodit, myös heidän aikuisilla lapsillaan. Meillä on aina ollut ihan hirveän näköistä sotkua, jonka kanssa luovutin joitain vuosia sitten. En asu enää edes miehen ja lasten kanssa, koska en voinut hyvin siellä. Nyt jotkut miehen sukulaiset ovat kuulemma tulossa käymään kahvilla päivän varoitusajalla. Siinä menee sitten sekin kuvitelma heiltä, että olisimme kuin kaikki muut. En ole asunut kesän jälkeen kotona, eikä siellä ole ainakaan siistiytynyt sen jälkeen. Omassa arjessa sotku ei haittaa, ellei sitä ala katsoa ulkopuolisen silmin, mutta jos alkaa niin tukka nousee pystyyn, ihan hirveää verrattuna muihin ihmisiin. En tajua, miksei mies sano sukulaisilleen, ettei käy, että he tulevat tai pidä siistimpää yllä, jos vierailut on okei. Nyt sitten sukulaiset voivat paheksua perhettämme kaikille, vaikka muita ei ole sisällä asti käynytkään. En pysty menemään paikalle ylpeänä esittelemään tuotostamme, vaikka en ole virallisesti muuttanut pois kotoa.

Kommentit (449)

Vierailija
21/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli miehesi on hinohamstraaja eli mt-ongelmainen. Hanki miehellesi apua. Tosin taidat olla itsekin mt-potilas, koska terve olisi hakenut jo sitä apua.

Ei ole himohamstraaja, kummallakin on vain tavaraa joka on kulkenut koko elämän mukana. Siis ne asiat, joista ei ole luovuttu. Muistoina kulkevia tekstiileitä ja kaikenlaista tavaraa jonkinverran.

ap

Jep ei kuulosta yhtään hamstraajalta... Yksi mummon kirjaileva juhlaliina on ok, mutta vanha pariton muisto sukka, pakkauskääre 90-luvulta ja kaikki muu ylimääräinen paska krääsä ei enää ole ihan normaalia.

Mutta jotenkin jos et arvosta hänen tavaroistaan sen enempää, niin se on sun valintasi. Mä arvostan useita tavaroita, vaikkei niillä ois käyttöä. Ehkä ne on vähän niin kuin mä.

ap

Vierailija
22/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä! Mies alkaa toipua sinun vaikutuksestasi. Se heijastuu myös lapsiin

Ei vaan se on aina ollut tällainen. Siksikään en halunnut enää yhdessä vajota.

ap

Mies alkaa toipua sun ahdistavasta vaikutuksesta. Kutsuu vieraita. Elää vapaana.

Ihana asia

Ei kutsunut. Vieraat kutsuivat itse itsensä, kuvittelevat varmaankin saapuvansa edes kohtuu normaalandiaan. Siis sellaiseen siistiin asuntoon jollaisia kaikilla miehen sukulaisilla on lapsineen.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on hienoa, että sukulaiset tulevat kotiinne ja sä et voi sille asialle mitään. Et voi enää estää, mitä olet narsistisuudessasi tehnyt pitkän ajan. Olen ylpeä miehestäsi ja lapsistasi, että uskaltavat tehdä itse omia ratkaisuja. Sä haluaisit ja toivoisit, että vierailu menisi huonosti. Mutta se hyvin ja sä tiedät sen ja sua ärsyttää se todella paljon.

Vierailija
24/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli miehesi on hinohamstraaja eli mt-ongelmainen. Hanki miehellesi apua. Tosin taidat olla itsekin mt-potilas, koska terve olisi hakenut jo sitä apua.

Ei ole himohamstraaja, kummallakin on vain tavaraa joka on kulkenut koko elämän mukana. Siis ne asiat, joista ei ole luovuttu. Muistoina kulkevia tekstiileitä ja kaikenlaista tavaraa jonkinverran.

ap

Jep ei kuulosta yhtään hamstraajalta... Yksi mummon kirjaileva juhlaliina on ok, mutta vanha pariton muisto sukka, pakkauskääre 90-luvulta ja kaikki muu ylimääräinen paska krääsä ei enää ole ihan normaalia.

Ja siis en mä mitään parittomia sukkia säästä, heh, mä luin tekstisi eka huonosti että sä itse säästän liinan, jotkut sukat ja jonkin kääreen 90-luvulta...

Ap

Vierailija
25/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on hienoa, että sukulaiset tulevat kotiinne ja sä et voi sille asialle mitään. Et voi enää estää, mitä olet narsistisuudessasi tehnyt pitkän ajan. Olen ylpeä miehestäsi ja lapsistasi, että uskaltavat tehdä itse omia ratkaisuja. Sä haluaisit ja toivoisit, että vierailu menisi huonosti. Mutta se hyvin ja sä tiedät sen ja sua ärsyttää se todella paljon.

Minua ahdistaa siinä se, ettemme ole lähellekään niin kuin muut. Ja se on osin omaakin syytäni. Minähän en siellä ole pitänyt sen näköistä, kuin kaikilla muilla on.

ap

Vierailija
26/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kieltämättä mua vituttaa, jos vierailu nyt sitten menisikin hyvin ja oisin hävennyt muka turhaan

ap

Vierailija
27/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään siisteydestä ja nakkaankin kaiken turhan pois. Itsellä ei ole mitään turhaa sälää eikä ylimääräisiä astioita ym. Siivoaminen on helppoa ja mukavaa ja teenkin päivittäin ylläpitosiivousta. Siistiä kotia on ihana siivota ja vaikka pariin päivään ei tuplatyövuorojen takia ehtisikään siivota niin silti on siistiä. Ei tarvi pelätä yllätysvierailijoita.

Vierailija
28/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aika epäreilua sitten mieheltä ollut olla tukematta mua, niin että voisin tavata nämä muka meitä suvaitsevat sukulaiset ilman häpeää. Mutta ei auttanut, niin en ole siellä.

ap

Vierailija
29/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään siisteydestä ja nakkaankin kaiken turhan pois. Itsellä ei ole mitään turhaa sälää eikä ylimääräisiä astioita ym. Siivoaminen on helppoa ja mukavaa ja teenkin päivittäin ylläpitosiivousta. Siistiä kotia on ihana siivota ja vaikka pariin päivään ei tuplatyövuorojen takia ehtisikään siivota niin silti on siistiä. Ei tarvi pelätä yllätysvierailijoita.

Kyllä mäkin tykkään siisteydestä, mutta en pysty siihen. Ainakaan perheellisenä. Siellä on niin paljon muidenkin tavaraa kuin omaani, ensinnäkin. Ja masentaa jos joku harmistuu, etten osannut säästää oikeita asioita heille. Ja suutun jos siitä moititaan.

ap

Vierailija
30/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta onko tää AP nyt se kivikissaäiti?

Vierailija
31/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varinkin tää on ahdistavaa, kun en ole osannut kertoa niille sukulaisille, että meillä on tosiaan oikeasti sotkuista. Mua huvittaa kun heidän siisteissä kodeissaan tulee asiasta puhetta ja he olettavat jotenkin että puhumme samasta asiasta, jos voivottelen, että kyllä meillä on sotkuista ... Se masentaa, koska silloin tietää, mitä heistä sotku sitten on. Okei, mikähän se meidän koti heille sitten on? Se just masentaa se ajatus.

ap

Vierailija
32/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varinkin tää on ahdistavaa, kun en ole osannut kertoa niille sukulaisille, että meillä on tosiaan oikeasti sotkuista.

ap

Että he osaisivat pysyä poissa tai halveksisivat sitten jo etukäteen, ja että jos on niin sotkuisen kuuloista, että halveksivat, niin eivät tulisi ollenkaan. On kyllä varmaan ihmisiäkin, jotka eivät halveksi, mutta jos jollain on aina ollut siistiä, niin se helposti ottaa siitä sellaisen lyömäaseen ja nostaa sillä itseään yläpuolelleni.

ap

Vierailija
33/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varinkin tää on ahdistavaa, kun en ole osannut kertoa niille sukulaisille, että meillä on tosiaan oikeasti sotkuista. Mua huvittaa kun heidän siisteissä kodeissaan tulee asiasta puhetta ja he olettavat jotenkin että puhumme samasta asiasta, jos voivottelen, että kyllä meillä on sotkuista ... Se masentaa, koska silloin tietää, mitä heistä sotku sitten on. Okei, mikähän se meidän koti heille sitten on? Se just masentaa se ajatus.

ap

Asut yksin yksiössä. Sukulaisille se on varmaan helpotus. Ilmapiiri on vapaa. He voivat tukea miestä ja jutella teidän oudosta menneisyydestä. Varmaan puhetta on myös virallisesta erosta. Tukevat miestä pääsemään sinusta kunnolla

Vierailija
34/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä keskity siihen mitä muut ajattelee, keskity enemmän omaan elämääsi. Jos et viihdy sirkuksessa kodissa siivoa, jos et viihdy vieraiden kanssa älä kutsu vieraita mutta anna muiden kutsua jos he haluavat.

Vierailija
35/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parittomat sukat tottakai säästöön, ne voi käyttää sitten kun joku toinen pari rikkoutuu ja sitten saa niistä kahdesta rikkinäisestä yhden ehjän sukkaparin. Sekin vaihtelee paljon mikä on turhaa tavaraa ja mikä ei, toiset pitää paljon kierrättämisestä ja osaa hyöty käyttää vanhoja tavaroita tai vaikka kunnostaa. Ei aina tarvitse olla ostamassa uutta, ne sukatkin voi paikata jos mieli tekee. Mullakin on ihan siistiä eikä kaapit ole vielä täyttyneet vaikka harvoin varsinaisesti heitän mitään pois, jos se ei nyt ole sitten jotain ihan joutavaa. Perussiisteys on ihan helppoa pitää, se ei vaadi kovin paljoa. Kerran viikossa siivous niin paikat pysyy kunnossa, pitää vaan saada ne hommat alkuun niin sen jälkeen se sitten jo sujuukin ihan eri malliin.

Vierailija
36/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tiedä, miten pysyisi pokka, jos asuisin kotona,me vielä, ja sitten tervetuloa tervetuloa paskaisiin oloihimme.... ahh...kuka haluaa kahvia? Ei varmaan kukaan, oikeasti, siitähän voi meillä saada vaikka pöpön! Hyyyi!

ap

Vierailija
37/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että kun sukulaiset näkevät asuntonne, niin luultavasti kauhistuvat. Mutta mies ja lapset saavat apua sukulaisiltaan ja pian koti on siisti. Uskon, että mies haluaa päästä kaikesta vanhasta eroon. Myös sinusta ja sinun tavaroista ja hirmuvallasta.

Vierailija
38/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä keskity siihen mitä muut ajattelee, keskity enemmän omaan elämääsi. Jos et viihdy sirkuksessa kodissa siivoa, jos et viihdy vieraiden kanssa älä kutsu vieraita mutta anna muiden kutsua jos he haluavat.

No miten toi toimii, jos asun jonkun kanssa ja kumpikaan ei halua siivota, mutta toisesta on ok sallia sinne jonkun tulla? Varsinkin kun ei edes varoita näitä ennakkoon, että meillä on tosi paskaista verrattuna teille?

ap

Vierailija
39/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kieltämättä mua vituttaa, jos vierailu nyt sitten menisikin hyvin ja oisin hävennyt muka turhaan

ap

Tottakai sinua ottaa päähän. Vietät päivän yksin yksiössä. Muu perhe pitää hauskaa

Ei sinun häpeä ole turhaa. Olet käyttäytynyt niin törkeästi kaikkia kohtaan aina. Häpeä!

Vierailija
40/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että kun sukulaiset näkevät asuntonne, niin luultavasti kauhistuvat. Mutta mies ja lapset saavat apua sukulaisiltaan ja pian koti on siisti. Uskon, että mies haluaa päästä kaikesta vanhasta eroon. Myös sinusta ja sinun tavaroista ja hirmuvallasta.

Talo on puoliksi minun, ei mun tavarat sieltä minnekään lähde. Ja ei ne pysty auttamaan asuvat kaukana.

ap