Kuinka monta kertaa viikossa juotte alkoholia ja kuinka paljon?
täällä noin kolme päivää viikosta ja 1-6 annosta kerrallaan. Joskus tulee pitempiä iltoja ja menee sitten se määrä mikä menee. Harvemmin on krapuloita.
Kommentit (19)
5 kertaa viikossa, n. 12 annosta kerrallaan.
En juo koskaan alkoholia. Se on myrkyllistä ja tappaa aivosoluja. Alkoholinkäyttäjät on tyhmiä.
Joka ilta viskipaukku. Viikonloppuisin usein viiniä tai olutta ruoan kanssa. Lomilla voi nauttia sitten tilanteen mukaan.
3-4 kertaa viikossa. Yhteensä noin 8-10 annosta per viikko
Lasin viiniä noin viidesti viikossa iltaisin. Aina jää siihen yhteen lasilliseen. Humalassa en tykkää olla.
Ennen joka ilta pullollinen viiniä.
En tiennyt että sitä pitäisi juoda monta kertaa viikossa tai edes viikottain...
Pari annosta maksimissaan kerralla ja en juo alkoholia viikottain.
Aivan turha aine, kuten niin moni muukin jota ihmiset kaataa suustaan alas sosiaalisten normien ehdollistamana.
Olen mies ja juon yhden oluen PE ja yhden LA. Silloin tällöin ehkä jopa kolme. Joskus(ehkä kerran 3-4kk aikana) joku saa houkuteltua baariin jossa voin todeta että olen jo liian vanha tänne. Nuorempana on saanut ryypätä ihan tarpeeksi. Ei kiinnosta enää.
M36
Miksi kysymys pitää olla että kuinka monta kertaa viikossa? No en yhtään kertaa. Edellisen kerran olen käyttänyt alkoholia viisi vuotta sitten.
Arkisin lasi viiniä iltaisin ja viikonloppuisin viiniä tai olutta myös ruoan kanssa lasi tai pieni pullo. Saunakalja saunailtana. Ehkä kerran kuussa useampi alkoholiannos humaltumis/biletarkoituksessa. Kerran-pari vuodessa menee krapulaan saakka. Tauot alkoholin käytössä eivät tuota ongelmia.
No nyt en ole muistanut juoda muutamaan viikkoon. Pidin tietoisesti paussia viime lomamatkan jälkeen, kun huomasin viikon loman ajan alkoholia kuluvan melkein joka päivä. Sitten kun viiniä eikä olutta ei ollut koko homma unohtui, mutta esim. tänään taas muistin että on olemassa alkoholia, kun oli työpaikan pikkujoulut. En viitsinyt ottaa kuin puolikkaan alkumaljasta, menin ja tulin autolla, ei krapulaa huomenna...
Mutta joo, välillä kuluu viinilasillisia pari kolme päivässä noin joka toinen tai joka kolmas päivä. Varsinkin tossa neljänympin kahta puolta tuli lipiteltyä viiniä monessa käänteessä, ja kun enemmän juo ei sen vaikutuskaan ole niin voimakas. Nyt olen jo viisikymppiä ylittänyt ja alkoholin vaikutukset uneen yms. tulevat herkemmin, niin on tullut himmailtua jo muutaman vuoden ajan, ja kun ei niin paljon juo niin vaikutukset ovat tietysti sitäkin voimakkaammat jo yhdestä kahdesta lasillisesta.
Ajattelin että mennään nyt tällai tosi vähillä (puolikkaat virallisista alkumaljoista...) tonne kevättalvelle asti. Kunnes aurinko alkaa taas paistaa. Tää pimeä aika on raskas kestää ilmankin että vielä alkoholi sekoittaa serotoniinaineenvaihduntaa pimeyden lisäksi.
Huom. rakastan viinejä, siis en ole mikään krooninen absolutisti. Enkä sellaiseksi rupea.
Alle yksi kertaa.