Lähdin hakemaan kaljaa, ja nainen pyysi tuomaan sipsuja
"Sipsuja". Ärsyttävää, kun oma nainen ei osaa edes puhua normaalisti.
Kommentit (54)
Ex pyysi joskus ostamaan "broiskua". Teki mieli jättää ostamatta tuon sanan takia :D Vaihdoin myös raejuustomerkkiä, kun sen aiemmin ostamani pakkauksen päälle ilmaantui teksti "runsaasti protskua".
Mitä mieltä olette glutti-ilmaisusta..??
Äidin mielestä mökin seinässä oli vesibroileri ja kumiset ulkokengät oli proksit. Todettiin myöhemmin muistisairaus.
Tämä varoitukseksi.
Sipsu kuulostaa tippa kerrallaan housuun pissimiseltä...
Vierailija kirjoitti:
Sipsuja ja irtsarii.
Niillä on suomalaisnaisten kurvit luotu. Ja sipsujanoon sidskua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisesi ei luultavasti sentään syö "sipsiä". Aina kun joku sanoo syövänsä sipsiä, mieleeni nousee kuva pienestä oravasta, jolla on etukäpälien välissä yksi sipsi, jota se vähitellen nakertaa.
Mutta kieltämättä "sipsu" on myös tosi ärsyttävä. "Siipaleesta" en ollut ennen kuullutkaan.
"Syödä sipsiä" on kylläkin ihan normaalia kieltä siinä kuin syödä popcornia/karkkia/suklaata vaikka olisi suussa useampi samalla kertaa.
Tuolla logiikalla kyllä, mutta jostain syystä perunalastujen kanssa se on vakiintunut muotoon "sipsejä". Kyllä se "syödä sipsiä" särähtää korvaan.
Seurustelin joskus pohjanmaalta kotoisin olevan naisen kanssa ja aikansa oli hauskaa kuunnella sitä vääntämistä, mutta hyvin pian alkoi vtuttamaan koko murre.
Vaatteet oli hetaleet, rikkalapio putukihveli, kengän rantit jurmut ja muutenki koko hommassa paistoi läpi, vaikka kuinka perse maata viistäis, niin ilmojen halki käy lentäjän tie.
Lyhyt suhde siitä tuli.
Vierailija kirjoitti:
Seurustelin joskus pohjanmaalta kotoisin olevan naisen kanssa ja aikansa oli hauskaa kuunnella sitä vääntämistä, mutta hyvin pian alkoi vtuttamaan koko murre.
Vaatteet oli hetaleet, rikkalapio putukihveli, kengän rantit jurmut ja muutenki koko hommassa paistoi läpi, vaikka kuinka perse maata viistäis, niin ilmojen halki käy lentäjän tie.
Lyhyt suhde siitä tuli.
Olisi ärsyttänyt minuakin, mutta mitkä ovat kengän rantit?
Mä pyydään "sipsukkaa ja dipsukkaa".
Nyt mä kuulen tuon typeryyden, enpä ennen ajatellut.
Vierailija kirjoitti:
Vähån kuin ihmiset jotka sanoo valkosipulia valkosipaliksi. Tekis mieli vetää lättyyn.
Mun veli sanoo kaikkia sipuleita sibalaksi. Bllä, kun facessa reseptiä kirjoitti. ARGH! Sillä on paljon mukahauskoja sanoja, mutta en voi niitä tähän kirjoitella paljastumisen pelossa. ;)
Mun mies keksi eilen uuden, kysyi siis että "mennäänkö metukalla keskustaan". Tarkoitti metroa.
Seurustelin joskus lahtelaisen kanssa, joka puhui "soskusta" ja sanoi "taakke" kun tarkoitti taakse. Muita en nyt tähän hätään muista, eikä olisi muuten niin ärsyttänyt, mutta hän valitti jatkuvasti minun murteestani. "Mikset voi puhua kunnolla?!" Ai niin kuin Lahdessa puhutaan? No sori, olen Turusta.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies keksi eilen uuden, kysyi siis että "mennäänkö metukalla keskustaan". Tarkoitti metroa.
:D
Tässähän naurattaa se, että hän on ihan fiiliksissään tuosta uudesta sanastaan ja tulee käyttämään usein, kun ajattelee sen muistakin olevan hauska.
Pahoitteluni ja runsaasti voimia tulevaan.
Vierailija kirjoitti:
Seurustelin joskus lahtelaisen kanssa, joka puhui "soskusta" ja sanoi "taakke" kun tarkoitti taakse. Muita en nyt tähän hätään muista, eikä olisi muuten niin ärsyttänyt, mutta hän valitti jatkuvasti minun murteestani. "Mikset voi puhua kunnolla?!" Ai niin kuin Lahdessa puhutaan? No sori, olen Turusta.
Turkulainen hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kai turkulaisetkin yleiskieltä osaavat? Miten te muuten voisitte äidinkielestä ikinä laudaturia kirjoittaa?
Vierailija kirjoitti:
"Sipsuja". Ärsyttävää, kun oma nainen ei osaa edes puhua normaalisti.
Vakka kantensa valitsee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kai turkulaisetkin yleiskieltä osaavat? Miten te muuten voisitte äidinkielestä ikinä laudaturia kirjoittaa?
Mutta miksi se lahtelainen ei puhunut yleiskieltä?
Sipsu, onpa kiva sana. Pitää ottaa käyttöön!
Valkkio! Se on valkkio!!