6 vuotta työttömyyttä takana
Olen aina ajatellut että pelaa aikaa ja odottaa että ajat paranee. Mutta viimeistään nyt on selvää että ajat ei ole paranemassa.
Mitä neuvoja teillä on jos vielä aikoo työelämään? Mihin voi kuuden vuoden työttömyyden jälkeen työllistyä?
Kommentit (28)
Menee 30 vuokrafirmaan kirjoille, niin jo on ihme jos ei työllisty. Kaikki rapajuopotkin pääsee siivoomaan rakennuksille.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi onnistua olemaan työtön 6 vuotta? Voisin olla loppuelämäni, mut heti jos pääsen työttömäksi alkaa Te keskus pommittaa työpaikoilla.
Tämä kuullostaa hyvin oudolta. Olen ollut vuosikausia työttömänä, eikä TE-toimisto ole kertaakaan tarjonnut minulle yhtäkään työpaikkaa.
itse olin vuosia työttömänä taas,, ei huvittanut edes hakeaa töitä. sitten tein 2 vuotta sitten kahdessa vuodessa toissen yliopistotutkinnon, ihan huvikseen, sain korotettu työkkäriä, mutta nyt vuosi taas jo työtön ei jaksa hakee töihin mihinkään, kesällä tein viimeisenhakemuksen, mutten päässyt minnekään ja metrokuskikouluun olisin päässyt kanssa mutta ikivanha rattijuoppous rekisterissä ei pääse
en tee sitten mitään kun valtiovalta näin syrjii minua, paska koneisto
apostoliZztop kirjoitti:
itse olin vuosia työttömänä taas,, ei huvittanut edes hakeaa töitä. sitten tein 2 vuotta sitten kahdessa vuodessa toissen yliopistotutkinnon, ihan huvikseen, sain korotettu työkkäriä, mutta nyt vuosi taas jo työtön ei jaksa hakee töihin mihinkään, kesällä tein viimeisenhakemuksen, mutten päässyt minnekään ja metrokuskikouluun olisin päässyt kanssa mutta ikivanha rattijuoppous rekisterissä ei pääse
en tee sitten mitään kun valtiovalta näin syrjii minua, paska koneisto
Jos kirjallinen ilmaisusi on hakemuksissakin tuota tasoa ja asenne tuollainen, niin en ihmettele, ettei töitä löydy.
Mun täytyy nyt ihan lämpimästi suositella TE-toimiston koulutusta! Mä työllistyin tällaisen kautta. Ei siis ollut kyse mistään CV-kerhosta tai "näin haet piilotyöpaikkoja" -kurssista, saati jostain ponileikki -päiväkodista.
Hain tuonne ihan itse, ei siis ollut mikään pakotettu juttu ja sinne oli soveltuvuushaastattelu ja yli 80:sta hakijasta valittiin 15. Tämä oli siis omaa alaani täydentävä koulutus, joka ihan oikeasti lisäsi ammatillista osaamista.
Tärkein oli työssäoppimisjakso, työllistyin lopulta työssäoppimispaikkaani. Tein jaksolla heille projektisuunnitelman ohjauksessa ja jatkoin ensin sen projektin toteutuksessa palkattuna.
Kannattaa selata niitä TE-toimiston koulutuksia, vaikka ne on kätevästi jemmailu sinne omaan asiointiin. Tästä kiitos ammatinvalinnan ohjaajalle joka vinkkasi minulle tämän koulutuksen. Koulutus kesti 6 kk ja siinä oli kiitettävästi työtä, mutta oppiakin sai. Tältä ajalta sai sen korotetun työmarkkinatue. Mulla työttömyyttä 2 vuotta,
Vierailija kirjoitti:
Mun täytyy nyt ihan lämpimästi suositella TE-toimiston koulutusta! Mä työllistyin tällaisen kautta. Ei siis ollut kyse mistään CV-kerhosta tai "näin haet piilotyöpaikkoja" -kurssista, saati jostain ponileikki -päiväkodista.
Hain tuonne ihan itse, ei siis ollut mikään pakotettu juttu ja sinne oli soveltuvuushaastattelu ja yli 80:sta hakijasta valittiin 15. Tämä oli siis omaa alaani täydentävä koulutus, joka ihan oikeasti lisäsi ammatillista osaamista.
Tärkein oli työssäoppimisjakso, työllistyin lopulta työssäoppimispaikkaani. Tein jaksolla heille projektisuunnitelman ohjauksessa ja jatkoin ensin sen projektin toteutuksessa palkattuna.
Kannattaa selata niitä TE-toimiston koulutuksia, vaikka ne on kätevästi jemmailu sinne omaan asiointiin. Tästä kiitos ammatinvalinnan ohjaajalle joka vinkkasi minulle tämän koulutuksen. Koulutus kesti 6 kk ja siinä oli kiitettävästi työtä, mutta oppiakin sai. Tältä ajalta sai sen korotetun työmarkkinatue. Mulla työttömyyttä 2 vuotta,
mulel nuo kurssit joita on suositeltu on ihan päättömiä, jotain mitä nyt katsoin
"sopivia koulutuksia:
Retki-, erä- ja luontoruokailu -koulutus, Lapin matkailuopisto, Pelkosenniemi, koulutus alkaa 01.2018, haku päättyy 07.01.2018
Metallialan suomea maahanmuuttajille, Turun Aikuiskoulutuskeskus, Turku, koulutus alkaa 03.2018, haku päättyy 01.03.2018
IT-alan tiimiosaajaksi, Opiframe Oy, Jyväskylä, koulutus alkaa 01.2018, haku päättyy 07.01.2018
Alkoholiasiat ravintolassa koulutus ja testi, Oulun Aikuiskoulutuskeskus Oy, Oulu, koulutus alkaa 01.2018, haku päättyy 17.01.2018
Puhdistusalan ammattilaisten RekryKoulutus , Delete (Länsi- ja Etelä-Suomi), Uramuuntaja Oy, Helsinki, koulutus alkaa 01.2018, haku päättyy 08.01.2018"
LOL ja mulla on 2 akateemista tutkintoa eikä hajuakaan noista aloista. Laitoin johonkin piilotyöpaikat kurssiin mailin muttten jaksanut edetä siinä koko edes alkuun netissä kun olisi pitänyt tehdä joku hissihaastattelu ja muuta paskaa
Miten voi onnistua olemaan työtön 6 vuotta? Voisin olla loppuelämäni, mut heti jos pääsen työttömäksi alkaa Te keskus pommittaa työpaikoilla.