Miesystävä hermostui totaalisesti kun exät tuli puheeksi
Keskustelu ajautui erään ihan arkisen asian kautta erääseen hänen exäänsä kun keskustelimme niitä näitä. Kun asia kerran tuli puheeksi (en muuten vain tykkää jauhaa existä) niin kysyin häneltä, miksi hänellä muuten on niin monta exää edelleen Facebookissa kavereissaan. Aina välillä nuo ihmiset hyppivät minunkin näkyvilleni tyyliin kaveriehdotuksissa tai vastaavaa. Tiedän isoimman osan hänen existään nimeltä, koska aika suhteemme alkuvaiheessa hän kertoi minulle melko avoimesti mm. parista pettäjästä ja yhdestä narkkarista. Syy, miksi mua ihmetyttää ja vaivaakin se, että osa existä on edelleen hänellä kavereissa, on se että hän ei koskaan ole puhunut heistä mukavaan sävyyn, vain ne negatiiviset kokemukset ja eroon johtaneet syyt. Olen suoraansanoen saanut käsityksen, että hän inhoaa osaa heistä. Hämmentävää on myös se, että esimerkiksi toinen pettäjistä lähti kavereista heti eron tullen, mutta toinen vielä löytyy kavereista.
No, kun sitten kysyin häneltä miksi ne sitten edelleen ovat siellä kavereissa, pitääkö multa salaa yhteyttä heihin vai mikä on, niin pillahti ihan totaalisesti. Mulle itselleni on olemassa vain pari erittäin painavaa syytä sille, miksi exiä pitäisi roikottaa elämässä mukana. Yksi hyvä syy olisi esimerkiksi yhteinen lapsi. Tai se, että jostkain syystä on erottu sovussa ja pysytty kavereina. Hän kuitenkin kielsi pitävänsä mitään yhteyttä heihin. Kun sitten jaksoin vielä tivata jotakin syytä sille, miksi pitää ihottavia, häntä huonosti kohdelleita exiä kavereissaan, hän suuttui että "miksi en voisi pitää?!" Sanoin ihan suoraan, että hänen reaktionsa on epäilyttävä ja lisää ahdistustani asian tiimoilta.
Itselläni on vain yksi vakavampi suhde takana, ja se ei päättynyt kovin hyvin, mies oli kaksinaamainen ja harrasti flirttailua ja muiden kehuskelua enemmän kuin mun. On siis varmaan sanomattakin selvää, etten roikota häntä yhteystiedoissani. Osittain siksi ettei itseäni kiinnosta roikottaa menneitä (etenkään ikäviä sellaisia) mukanani ja osittain siksi, että kunnioitan miesystävääni ja tiedän hänen arvostavan päätöstäni.
Mulla on kaikki eksät ja hoidot kavereissa... Ihan muuten vaan. En ymmärrä miksi pitäisi poistaa heidät. se on vain facebook.