Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä hermostui totaalisesti kun exät tuli puheeksi

Vierailija
05.12.2017 |

Keskustelu ajautui erään ihan arkisen asian kautta erääseen hänen exäänsä kun keskustelimme niitä näitä. Kun asia kerran tuli puheeksi (en muuten vain tykkää jauhaa existä) niin kysyin häneltä, miksi hänellä muuten on niin monta exää edelleen Facebookissa kavereissaan. Aina välillä nuo ihmiset hyppivät minunkin näkyvilleni tyyliin kaveriehdotuksissa tai vastaavaa. Tiedän isoimman osan hänen existään nimeltä, koska aika suhteemme alkuvaiheessa hän kertoi minulle melko avoimesti mm. parista pettäjästä ja yhdestä narkkarista. Syy, miksi mua ihmetyttää ja vaivaakin se, että osa existä on edelleen hänellä kavereissa, on se että hän ei koskaan ole puhunut heistä mukavaan sävyyn, vain ne negatiiviset kokemukset ja eroon johtaneet syyt. Olen suoraansanoen saanut käsityksen, että hän inhoaa osaa heistä. Hämmentävää on myös se, että esimerkiksi toinen pettäjistä lähti kavereista heti eron tullen, mutta toinen vielä löytyy kavereista.

No, kun sitten kysyin häneltä miksi ne sitten edelleen ovat siellä kavereissa, pitääkö multa salaa yhteyttä heihin vai mikä on, niin pillahti ihan totaalisesti. Mulle itselleni on olemassa vain pari erittäin painavaa syytä sille, miksi exiä pitäisi roikottaa elämässä mukana. Yksi hyvä syy olisi esimerkiksi yhteinen lapsi. Tai se, että jostkain syystä on erottu sovussa ja pysytty kavereina. Hän kuitenkin kielsi pitävänsä mitään yhteyttä heihin. Kun sitten jaksoin vielä tivata jotakin syytä sille, miksi pitää ihottavia, häntä huonosti kohdelleita exiä kavereissaan, hän suuttui että "miksi en voisi pitää?!" Sanoin ihan suoraan, että hänen reaktionsa on epäilyttävä ja lisää ahdistustani asian tiimoilta.

Itselläni on vain yksi vakavampi suhde takana, ja se ei päättynyt kovin hyvin, mies oli kaksinaamainen ja harrasti flirttailua ja muiden kehuskelua enemmän kuin mun. On siis varmaan sanomattakin selvää, etten roikota häntä yhteystiedoissani. Osittain siksi ettei itseäni kiinnosta roikottaa menneitä (etenkään ikäviä sellaisia) mukanani ja osittain siksi, että kunnioitan miesystävääni ja tiedän hänen arvostavan päätöstäni.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni täällä ei oikeasti tunnu lukevan tai sitten vaan ymmärtävän sitä, että on oikeasti tosi outoa ettei asiasta voi sitten avoimesti kumppanin kanssa keskustella jos se kerran tulee puheeksi. Tässä vieläpä toinen osapuoli oli ottanut itse entisensä puheeksi jonka jälkeen AP kysyi asiasta ja toinen hermostui ja totaalisesti kieltäytyi antamasta mitään järkevää syytä pitää listallaan ihmisiä jotka ovat häntä aikoinaan loukanneet. Jos kerran asiassa ei ole mitään erikoista, voi hyvin selittää kumppanilleen asiallisesti että miksi haluaa pitää yhteyttä tai edelleen pitää exiä kaverilistallaan. No biggy.

Kun ei niitä kaverin pitämisiä tai pitämättömisiä tarvitse kenellekään perustella. Täysin henkilökohtainen asia. No biggy, nimenomaan.

Vierailija
22/41 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni täällä ei oikeasti tunnu lukevan tai sitten vaan ymmärtävän sitä, että on oikeasti tosi outoa ettei asiasta voi sitten avoimesti kumppanin kanssa keskustella jos se kerran tulee puheeksi. Tässä vieläpä toinen osapuoli oli ottanut itse entisensä puheeksi jonka jälkeen AP kysyi asiasta ja toinen hermostui ja totaalisesti kieltäytyi antamasta mitään järkevää syytä pitää listallaan ihmisiä jotka ovat häntä aikoinaan loukanneet. Jos kerran asiassa ei ole mitään erikoista, voi hyvin selittää kumppanilleen asiallisesti että miksi haluaa pitää yhteyttä tai edelleen pitää exiä kaverilistallaan. No biggy.

Kun ei niitä kaverinA pitämisiä tai pitämättömisiä tarvitse kenellekään perustella. Täysin henkilökohtainen asia. No biggy, nimenomaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän ei ole muistanut poistaa niitä tai jaksanut nähdä sen verran vaivaa, että poistaisi? Itselläkin on yksi sellainen täys kusipää ex vielä fb-kavereissa, koska en ole vaan muistanut/jaksanut poistaa eikä hänkään näköjään minua. En edes ole ajatellut hänen olemassaoloaan. Mä en yleensäkään poistele ketään fb-kavereistani, ellei joku häiriköi jotenkin. Tuo exäni ei ole ikinä ottanut minuun yhteyttä fb:ssä eron jälkeen enkä minä häneen.

Kiitos ensimmäisestä järkevästä ja asiallisesta vastauksesta. Mutta kun tämäkään ei ihan käy järkeen, koska kuten vielä tuolla kirjoitin, niin on joskus ihan oma-aloitteisesti sanonut että pitäisi poistaa nuo turhat exät kavereistaan, muttei kuitenkaan tee niin ja sitten yhtäkkiä suuttuu, kun asia otetaan asiallisesti esille. :/ Ei siis ole kyse siitä että ei kiinnostaisi tai olisi unohtanut. 

Ehkä hän on vain unohtanut asian eikä edes muista kyseisiä ihmisiä, jos on elämässä paljon muutakin, kuin fb esimerkiksi sinä? Jos hän nyt ei poista tuon keskustelunne jälkeen, niin sitten ihmettelen.

Vierailija
24/41 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ei niitä kaverin pitämisiä tai pitämättömisiä tarvitse kenellekään perustella. Täysin henkilökohtainen asia. No biggy, nimenomaan.

Mä en täysin käsitä tätä logiikkaa, että existä voi jauhaa toiselle mutta sitten toisella ei ole oikeutta ihmetellä. Mulle on aivan se ja sama ketä sillä on kavereissaan, mutta kun kerran itse on exänsä alunperin puheeksi ottanut, niin kyllä kai on oikeus tietää miksi pitää "niin kovin inhoamaansa" ihmistä kaverinaan.

Vierailija
25/41 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun mielestä exä on siis aivan tismalleen sama asia kuin joku kuka tahansa tuttu tai kaveri? :D 

Vierailija
26/41 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika. Ei se ikinä muutu. Säästä itseäsi ja jätä se.

Vierailija
27/41 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on facebookkavereina exä sekä hänen läheiset sukulaisensa, jotka olen tavannaut livenä. En ole vielä löytänyt mitään syytä miksi poistaisin kavereista. Ystäviä ollaan kaikesta huolimatta. 

Huoh kun te jotkut ette yhtään lue otsikkoa! Kirjotin jo, että hän on alusta asti osoittanut suoraan sanoen inhoavansa exiänsä koska moni satutti häntä todella pahasti. Niin, jos olisivatkin eronneet sovussa ja ystäviä olisi asia ihan eri. Juuri se että on erottu riidoissa ja on ollut vain pahaa sanottavaa existään on se syy miksi mua ihmetyttää tää. 

No ei kuulosta hyvältä, että sanoo inhoavansa exiänsä. Mitä hän tuollaisia yleensä sinulle edes sanoo. Tulee mieleen, että kuka sitten satutti ketäkin? 

Vierailija
28/41 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se sika. Ei se ikinä muutu. Säästä itseäsi ja jätä sea.

Tuollainen pikaero ei ole hyvä ratkaisu. Ensin kannattaa yrittää selvittää asia. Keskustelu hyvän maksamakkarakeiton ääressä on pelastanut monta parisuhdetta.

Vierailija
29/41 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä AP tahtoisit että tähän vastattaisiin? Varsinaisestihan tuossa aloituksessa ei mitään kysymystä edes ollut, ja tuntuu että vastaat kaikille kommentoijille jotain tyyliin ettei aloitusta ole luettu kunnolla. Kiinnostaisi siis tietää, mikä on sitten oma käsityksesi tilanteesta? Miksi itse ajattelet miesystäväsi käyttäytyneen noin? Luulen että sulla on jonkinlainen ajatus asiasta kuitenkin.

No mitä nyt etenkin ensimmäisen sivun kommentteja lukee, niin aika selvästi paistaa läpi se että moni ei ole huolella lukenut tai sitten ymmärtänyt lukemaansa. Oma käsitykseni on se, että on outoa että itse ottaa exänsä puheeksi mutta mulla ei ole oikeutta ihmetellä asiaa mitenkään, ja se että kun kysyn nätisti asiasta hän totaalisesti räjähtää. Oman kokemukseni mukaan vain ihmiset joilla on jotakin salattavaa, kiihtyvät heti nollasta sataan jos aiheesta kysyy. Kyllä mun mielestä olisi ihan reilua vastata mun kysymykseeni, jos kerran itse ensin exänsä puheeksi ottaa. Jos kerran mitään ihmeellistä ei asiassa ole, siitä ei tarvitse suuttua ja siitä voi avoimesti puhua omalle kumppanilleen. Täällä monen logiikka tuntuu olevan se, että exät ei ole juttu eikä mikään, eli miksi sitten avoimuus olisi niin väärin siinä tilanteessa, kun ei sen pitäisi olla missään muussakaan tilanteessa. Ärsyttää ylipäätään minkään asian salailu ja piilottelu parisuhteessa. Vähentää heti luottamuksen tunnetta. -AP

Vierailija
30/41 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on melkein kaikki exät fb-kavereina ja niin taitaa olla miehelläkin. Yhden olen poistanut, koska häiritsi minua siellä vielä vuosienkin jälkeen erosta. Me rakastetaan toisia ja tiedetään se, ei meidän tarvi olla mustasukkaisia tai huolissaan jostain nettikaveruuksista.

Facebook-ystävyydellä ei oo mitään merkitystä. Me ei ainakaan kumpikaan olla niin katkeria, että eksät pitäisi poistaa kavereista, koska ollaan menty eteenpäin elämässä. Joskus ihan mukava lukea uutisia seinältä, että eksä saanut uuden työn tai mennyt naimisiin tms. Facebookissa voi muuten jutella, vaikka ei olis kavereita. Ehkä sun kannattas käskeä miestäs poistumaan koko Facebookista.

Hävettäs olla noin mustasukkanen.

Vierailija
31/41 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on facebookkavereina exä sekä hänen läheiset sukulaisensa, jotka olen tavannaut livenä. En ole vielä löytänyt mitään syytä miksi poistaisin kavereista. Ystäviä ollaan kaikesta huolimatta. 

Huoh kun te jotkut ette yhtään lue otsikkoa! Kirjotin jo, että hän on alusta asti osoittanut suoraan sanoen inhoavansa exiänsä koska moni satutti häntä todella pahasti. Niin, jos olisivatkin eronneet sovussa ja ystäviä olisi asia ihan eri. Juuri se että on erottu riidoissa ja on ollut vain pahaa sanottavaa existään on se syy miksi mua ihmetyttää tää. 

No ei kuulosta hyvältä, että sanoo inhoavansa exiänsä. Mitä hän tuollaisia yleensä sinulle edes sanoo. Tulee mieleen, että kuka sitten satutti ketäkin? 

No alusta asti puhunut heistä inhoavaan sävyyn ja kertonut vain niitä negatiivisia asioita. Ymmärrän että hän halusi avautua mulle vaikeuksistaan ja esimerkiksi petetyksi tulemisesta, mutta tietysti mulla on vain hänen versionsa kaikista tapahtumista. 

Vierailija
32/41 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on melkein kaikki exät fb-kavereina ja niin taitaa olla miehelläkin. Yhden olen poistanut, koska häiritsi minua siellä vielä vuosienkin jälkeen erosta. Me rakastetaan toisia ja tiedetään se, ei meidän tarvi olla mustasukkaisia tai huolissaan jostain nettikaveruuksista.

Facebook-ystävyydellä ei oo mitään merkitystä. Me ei ainakaan kumpikaan olla niin katkeria, että eksät pitäisi poistaa kavereista, koska ollaan menty eteenpäin elämässä. Joskus ihan mukava lukea uutisia seinältä, että eksä saanut uuden työn tai mennyt naimisiin tms. Facebookissa voi muuten jutella, vaikka ei olis kavereita. Ehkä sun kannattas käskeä miestäs poistumaan koko Facebookista.

Ja taas piti vetää mustasukkaisuuskortti tähän, vaikket taustoja tiedä yhtään etkä millaisista ihmisistä edes puhut. Mua häiritsi vain suunnattomasti miehen reaktio, mikä oli heti niin aggressiivinen vaikken ollut edes hyökkäävä itse. Edelleenkin, kokemukseni mukaan ihmiset jotka heti hermostuvat kun heiltä kysyy, salailevat tai kokevat syyllisyyttä. Ja nyt kun kerran vedit tuon mustasukkaisuuden tähän, niin entäs sitten vaikka suhteessa olisikin sitä? Miehen entinen naispuolinen kaveri on suhteemme aikana väittänyt hänen pettäneen mua hänen itsensä kanssa ja tähän löytyi melkein pitävät todisteet, muttei tarpeeksi joten jatkoimme. Olisiko edes ihme, JOS välillä epäily herääkin etenkin kun toinen käyttäytyy antaen siihen syytä?

Vierailija
33/41 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No alusta asti puhunut heistä inhoavaan sävyyn ja kertonut vain niitä negatiivisia asioita. Ymmärrän että hän halusi avautua mulle vaikeuksistaan ja esimerkiksi petetyksi tulemisesta, mutta tietysti mulla on vain hänen versionsa kaikista tapahtumista. 

Nimenomaa! Minusta on aina huono juttu, jos puhuu nykyiselle kumppanille existään ilkeään sävyyn. Ymmärrän, että voi olla katkeruutta ja jopa vihaa exiään kohtaan, mutta mielestäni nykyinen kumppani ei ole oikea henkilö kuuntelemaan näitä vuodatuksia. Usein myös tuollaisella haukkujalla on oma lehmä ojassa eikä olekaan niin uhri ja viaton, mitä toiselle antaa ymmärtää...

Vierailija
34/41 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kosto epämiellyttävälle ihmiselle on se, että pääsee yli ja jatkaa elämäänsä onnellisena. Jos pitää ihmisen kaverilistallaan, voi viestiä, että ihminen ei satuttanutkaan pahasti, vaan asia on yhdentekevä. Ja näin siis ”kostaa”. Jos taas poistaa, siitä tulee vibat, että on loukkaantunut.

Vierailija
35/41 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehes on rakastunut eksiinsä ja pettää sua niiden kaikkien kanssa. Tätähän sä hait, eikö vain?

Tämän ketjun perusteella en kyllä ihmettele, jos mies hermostui. Minuakin alkaa ärsyttää tuo tivaaminen. Ehkä minäkin siis tunnen jotain syyllisyyttä siitä, että miehelläsi on eksiä kavereinaan.

Vierailija
36/41 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noista asioista uskoidutaan hyvälle ystävälle eikä uudelle naisystävälle. En hyvällä katsoisi miestä, joka haukkuu exäänsä. Ei jatkoon. 

Vierailija
37/41 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen teinin äiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä se sika. Ei se ikinä muutu. Säästä itseäsi ja jätä sea.

Tuollainen pikaero ei ole hyvä ratkaisu. Ensin kannattaa yrittää selvittää asia. Keskustelu hyvän maksamakkarakeiton ääressä on pelastanut monta parisuhdetta.

Voisinko saada reseptin.

Vierailija
38/41 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun mielestä exä on siis aivan tismalleen sama asia kuin joku kuka tahansa tuttu tai kaveri? :D 

Kyllä. Ei minulla ole tarvetta eritellä omia tai mieheni kavereita "eksiin" ja

"muihin kavereihin". En seuraa hänen kaverilistaansa ja aina kun fb ehdottaa minulle kaveriksi ihmistä, jota en tunne, klikkaan pyyntöä ettei se enää ko henkilöä ehdottaisi.

Vierailija
39/41 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaikki kolme exääni fb-kavereissani, mutta en pidä yhteyttä yhteenkään heistä. On mulla siellä jotain sukulaistätejäkin, joiden kanssa ei olla edes joulukorttia laitettu enää kymmeneen vuoteen. En keksi syytä poistaakaan heitä kavereista, kun eivät he mua siellä häiritse. Päinvastoin, mukavahan se on toisinaan lukea jotain kuulumisia, joita en ilman facebookia koskaan saisi varmaan tietää. Juuri luin, että yksi existäni oli mennyt naimisiin. Enpä tiedä olisinko tästäkään saanut tietää, jos hän ei olisi fb-kaveri.

Ilmeisesti ihmiset käyttävät facebookia eri tavoin. Minulla siellä ei ole kaverilistalla vain sellaisia ihmisiä, joiden kanssa olen yhteydessä Facebookin ulkopuolellakin enkä koskaan jaa Facebookissa mitään niin henkilökohtaista, etteivätkö nämä kaukaisemmatkin tuttavat saisi siitä tietää. Siksi en ole katsonut tarpeelliseksi alkaa karsimaan kaverilistaa.

Vierailija
40/41 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas piti vetää mustasukkaisuuskortti tähän, vaikket taustoja tiedä yhtään etkä millaisista ihmisistä edes puhut. Mua häiritsi vain suunnattomasti miehen reaktio, mikä oli heti niin aggressiivinen vaikken ollut edes hyökkäävä itse. Edelleenkin, kokemukseni mukaan ihmiset jotka heti hermostuvat kun heiltä kysyy, salailevat tai kokevat syyllisyyttä. Ja nyt kun kerran vedit tuon mustasukkaisuuden tähän, niin entäs sitten vaikka suhteessa olisikin sitä? Miehen entinen naispuolinen kaveri on suhteemme aikana väittänyt hänen pettäneen mua hänen itsensä kanssa ja tähän löytyi melkein pitävät todisteet, muttei tarpeeksi joten jatkoimme. Olisiko edes ihme, JOS välillä epäily herääkin etenkin kun toinen käyttäytyy antaen siihen syytä?

Aloituksessa kerroit kyllä käyttäytyneesi tavalla joka viittaa mustasukkaisuuteen. Kerroit kysyneesi pitääkö hän heihin yhteyttä sinulta salaa ja jatkaneesi tivaamista kun hän kielsi pitävänsä. Ja kun hän ihmetteli, että miksi ne exät eivät voisi fb-kavereita olla, niin sinä ilmoitit pitäväsi hänen vastaustaan epäilyttävänä.

Kyllä minäkin saattaisin hermostua, jos minun mieheni luulisi mun pitävän yhteyttä exiini ja salailevan asiaa häneltä vain siksi, että he nyt sattuvat olemaan fb-kavereita. Itselleni kuitenkin fb-kaveruus on ihan eri asia kuin reaalielämän kaverisuhteet. En poistele kaverilistaltani ketään, joka ei minua häiriköi tms, enkä tiedä miksi pitäisi poistaakaan. Jos he eivät minua häiritse, niin en näe syytä miksi he häiritsisivät muitakaan vain siksi, että sattuvat olemaan minun fb-kaverilistallani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan