Monetko silmälasit sinulla on?
Siis sellaisia joissa on nykyinen vahvuus, en tarkoita varalaseja vanhoilla vahvuuksilla.
Mulla on vain nämä yhdet ja toiset on aurinkolasit, mutta en kyllä laskis niitäkään.
Kommentit (23)
Neljät, sekä yhdet aurinkolasit. Tai oikeastaan viidet, mutta yhdet on järjestetty johonkin varastoon, enkä muista, mihin. Ja ne on juuri nyt aika vanhanaikaisen näköiset.
Kun silmälasit maksavat normaalisti siinä tonniviidensadan paikkeilla, ei niitä voi kerrallaan olla kuin yhdet, ainakaan tällaisilla tavallisilla ihmisillä. Viimeksi hankin lasit, kun sain linsseistä 60 prossan alennuksen ja niiden hinnaksi tuli kohtuullinen 830€. Aurinkolasitkin vahvuuksilla minulla on, mutta ne on hankittu samalla reseptillä kuin näiden lasien edellisten edelliset, eli 11 vuotta sitten. Niissä ei ole vielä moniteholinssejäkään. Käytän niitä ulkona ollessani ja kävellessäni, mutta en autoa ajaessani, siihen ne ovat liian erilaiset kuin nämä nykyiset linssit. Silmä ei mukaudu niihen vauhdissa ajaessa,
Kahdet. Ekat maksoivat yli 500 e, nämä toiset alle satasen. Molempiin kerroksiin omat lasit 😂
Kahdet, mutta käytän vain yksiä. Ne toiset hankin alkuvuodesta, mutta tunsin itseni aina vaan niin tyhmännäköiseksi ne päässä että en mielelläni käyttänyt niitä kuin kotona ja silloinkin ne ottivat kiinni kulmiin. Vähän aikaa sitten ostin nämä nykyiset ja vähän paremmat siinä mielessä, etten ihan vihaa ulkonäköäni.
Ei oikein olisi varaa ostella laseja tähän tahtiin, miksei voi löytyä yksiä hyviä ja hyvännäköisiä.
Kolmet. Kuka hullu ostaa monen tonnin laseja kun netistä saa alle satasella?
Kahdet. Näillä silmillä saa olla tyytyväinen, jos lasit saa alle viiden sadan.
Omat lasit sain todella hyvällä alennuksella, mutta hintaa jäi vielä 900 euroa. Sangat on keskihintaiset, joten linssit on kalliita. En ikinä ostaisi laseja netistä, kyse on kuitenkin näkökyvystä. Minulla ei ole muita laseja kuin nämä viisi vuotta vanhat. Varmaan ensi vuonna pitää vaihtaa uusiin, mutta hinta hirvittää jo nyt.
Yhdet ainoat. Kuten tuolla joku kirjoittikin, reilun tonnin laseja ei kovin moni pysty hommaamaan kuin yhdet. Näille tuli alessa hintaa 1250€... Kehykset oli halvimmat mihin nämä linssit pystyi laittamaan.
Yhdet vaikka sainki nää tosi tosi kohtuulliseen hintaan. Alle 200e ja liikkeestä.
Yhdet monitehot ja toiset lukulasit,joilla näkee lukea myös vaaka-asennossa.
Yhdet monitehot, jotka maksoivat 1200€. Ei näitä kovin monia raaski varalla pitää, kun näkö muuttuu koko ajan. Jos hajoavat, otan hetkeksi käyttöön vanhat yksitehot ja lukulasit.
Yhet vain ja lisäksi aurinkolasit vahvuuksilla.
Olen nyt kyllä harkinnut toisten hankkimista että jättäisin nämä työkäyttöön vain. Näihin on tohon nenänpääliseen sankaan tullut sentyylinen värien poiskuluma että olen tainnut huolimattomasti nostaa laseja hanskat käsissä parempaan asentoon ja jotain kemikaalia luultavasti hanskoissa silloin huomaamatta ollut osuneena. Ainakin ihan yhtäkkiä tuli... ärsyttää kun peilistä katsoessa näyttää nyt sille kuin siinä oisi joku rasvatahra x)
Vaan nääkin oli monen satasen lasit joten saa nähä tulenko ihan kovinkaan pian uusia kuitenkaan hommanneeksi.
Ei yksiäkään. Aurinkolaseja sen sijaan kolmet. (ei mitään toriversioita)
Viidet ja aurinkolasit vahvuuksilla.
Kaksilla on pärjättävä. Monitehot ja lukulasit. Tiimareita on varalla, mutta niitä ei nyt oteta lukuun. Vuosi sitten oli päätelasitkin, mutta onnistuin hajoittamaan ne. Uusia en ole saanut hankituksi.
Kahdet: tavalliset ja lukulasit. Linsseille tulee mun näkökyvylläni väkisinkin hintaa, ja satsaan myös tavallisten lasieni kehyksiin mahdollisuuksien mukaan. Ne kun ovat koko ajan päässä, niin pitää miettiä käyttömukavuutta ja kestävyyttä. Ovat sen verran kalliit, että olen saanut yleensä lukulasit melkeinpä kaupan päälle (ja ei ole mitkään tiimarilasit nekään).
Mutta jokaisen, joka tulee selittämään mulle, että vois olla kivasti useat erilaiset silmälasit eri tilanteisiin, toivotan kyllä sinne missä ei päivä paista...
No en mä kyllä käsitä, miksi ei voisi olla useitw eri laseja. Mulla on yli tonnin laseja ja muutaman sadan euron laseja, hinta riippuu ihan siitä, mitä ominaisuuksia niihin haluaa. Ja paremmassa kunnossa ne pysyy, kun eri tarkoituksiin on omat lasit, eikä niitä parempia pidetä naarmuuntumassa esim pihahommissa jne. Ethän sä samilla kengilläkään mene joka paikkaan.
Yhdet silmälasit ja yhdet aurinkolasit vahvuuksilla.