Nyt käsitän miksi todella lihavilla on vaikea laihduttaa. Olen lihonut 3 vuodessa 50 kiloa (50-->100)
Kun se liikkuminen on AIVAN ERILAISTA tämän kokoisena kuin edes vähän hoikempana, pienikin määrä liikkumista vastaa samaa olotilaa mitä hoikempana tunti salilla, tuossa yks ilta jumppasin ja parikymmentä vatsalihasta ja jalkojen nostoa niin olin jo ihan loppu. Olen laihduttanut monta kertaa yli 30 kiloa. 80 kiloisenakin se laihduttaminen on vielä ihan erilaista. Toki se vaikuttaa, että painoa tullut näin lyhyessä ajassa näin paljon. Ongelmani on painon pitäminen, ei ole ikinä ollut mitään ongelmia laihduttamisessa (paitsi nyt kun painan näin paljon)
Miten tässä laihduttaa kun liikkuminen on niin vaikeeta, pitäis ruokavaliolla saada ensin parikymmentä kiloa pois, että pystyisi alkaa kunnolla liikkumaan ja paino putoaisi paljon paremmin.
Kommentit (57)
Kokeile uimista ainakin aluksi. Oma paino ei siinä rasita niin pahasti.
Liikunnan osuus laihtumisessa on kuitenkin aika marginaalinen, joten ei pitäis olla vaikeaa pudottaa painoa pelkällä ruokavaliolla. Toisaalta, kyllä satakiloinenkin jaksaa kävellä 30-60 min muutamana päivänä viikossa, ei tarvii heti lähteä juoksemaan tms. Jos siis haluaa liikkua.
Paskat. Läski lähtee ruokavaliolla eikä liikkumalla.
Miten voi lihota noin paljon? Ja noin lyhyessä ajassa??? Yök!!!
Ruokavaliohan se on oikeasti mikä laihduttaa, ei liikunta. Joten huoli pois, voit ihan hyvin laihtua vaikket liikkuisi ollenkaan. Mieheni teki elämäntapamuutoksen ja pudotti ensin 20 kiloa ruokavaliolla, vasta sitten alkoi liikkumaan.
Olet ollut sitten rapakunnossa alunpitäen. Itse olen 30 kg ylipainoinen, eikä jaksamisessa ole juuri eroa, koska olen aina liikkunut. Esim. kyykyt tai 1,5 tunnin reipas kävely ei tunnu missään.
No uiminenhan ois hyvä, mutta en ikinä kuuna päivänä kehtaa mennä uimahalliin tämän näköisenä :D
Kyllä se paino tästä putoaa kun liikkuu niin paljon mitä pystyy ja ruokavaliolla tiputtaa alkuun, uskon että 10 kiloakin jo auttaisi siihen, että jaksaa liikkua paremmin. Olen tänä vuonna lihonut 20 kiloa, joten kyllähän se tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Olet ollut sitten rapakunnossa alunpitäen. Itse olen 30 kg ylipainoinen, eikä jaksamisessa ole juuri eroa, koska olen aina liikkunut. Esim. kyykyt tai 1,5 tunnin reipas kävely ei tunnu missään.
En ollut 3v sitten rapakunnossa, eniten painoa tullut tänä ja viimevuonna. Mulla taitaa ylipainoa olla jo 40 kiloa, sitäpä juuri tarkoitan kun se tietty raja ylittyy niin eipäs jaksakkaan enää. Kyllä mä 20kg sitten vielä jaksoin hienosti kävellä kauppaan, mäet, jumpatakkin.
Oletko ap huomannut, että liikkuminen pelottaa? Olen alkanut vältellä esim. pyöräilyä ja teiden ylityksiä ruuhka-aikaan, kun kehon hallinta ei ole enää niin hyvä. 😀
Vierailija kirjoitti:
No uiminenhan ois hyvä, mutta en ikinä kuuna päivänä kehtaa mennä uimahalliin tämän näköisenä :D
😀 Pakko sanoo, että mä menisin uimahalliin heti kun saisin 25 kiloa pois ja mahtuisin hyvin uikkariini. Silloinkin painaisin 170 ja risat..
Mutta kaikki on suhteellista..😀
Onko sulla joku sairaus vai miten painoa on tullut?
Minä en taas voi ymmärtää miksi reilusti ylipainoiset ei laihduta koska sehän olisi naurettavan helppoa. Et voi olla laihtumatta jos jätät herkut pois ja käyt reippaalla tunnin kävelyllä joka päivä. Kyllä lähtisi kilot ja nopeasti.
Ihan oikeasti ihmettelen miksi se on niin mahdotonta? Haluaako lihavat olla lihavia?
Johtuuko tuo lihominen neurolepteistä tms.? En siis halua ilkeillä, vaan tiedän, että niiden seurauksena voi painoa tulla hujauksessa kymmeniäkin kiloja.
Onko näihin läskien ketjuihin aina pakko jonkun läpipaskon tulla viisastelemaan?
Ymmärrän täysin, mistä ap puhut. Olin hoikka ja aktiivinen ja jos piti laihduttaa vaikka 2-5 kg normaalipainon sisällä niin lisäsin vähän liikuntaa, paino putosi kuin itsestään. Nyt olen lihonut 38 kg neljässä vuodessa ja liikunta on työlästä. Lisäksi kun liikunta ei vie aikaa syöpöttelyltä ja juopottelulta, niin on vaikeaa pysäyttää painon nousua. Näiden neljän vuoden sisällä oli yli vuoden pätkä, kun paino pysyi samana, mutta viime kesän jälkeen taas laiskistuin ja 8 kg lisää tuli hetkessä. Voi tätä sosiaalisen häpeän määrää!
Vierailija kirjoitti:
Liikunnan osuus laihtumisessa on kuitenkin aika marginaalinen, joten ei pitäis olla vaikeaa pudottaa painoa pelkällä ruokavaliolla. Toisaalta, kyllä satakiloinenkin jaksaa kävellä 30-60 min muutamana päivänä viikossa, ei tarvii heti lähteä juoksemaan tms. Jos siis haluaa liikkua.
Just näin. Voit googlata miten vähän tunnin juoksu kuluttaa.
Mä tein juuri listan mitä saan päivän aikana syödä. 1200 kcal. Vähän saa alussa lipsuakin. Mä syön aamupuuron, töissä raejuustoananas ja appelsiini, kotona pinaattikeitto, 2 munaa ja iltapalarahkan. Ihan on kylläinen olo ja voin vetää tota samaa vaikka maailman tappiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just näin. Voit googlata miten vähän tunnin juoksu kuluttaa.
Mä tein juuri listan mitä saan päivän aikana syödä. 1200 kcal. Vähän saa alussa lipsuakin. Mä syön aamupuuron, töissä raejuustoananas ja appelsiini, kotona pinaattikeitto, 2 munaa ja iltapalarahkan. Ihan on kylläinen olo ja voin vetää tota samaa vaikka maailman tappiin.
Kuinka kauan olet syönyt noin? Et todellakaan pysty syömään noin vaikka maailman tappiin, koska sun kroppasi panee stopin noin vähille syömisille. Siinä ei sitten mitkään itsekurit auta.
Mitä täällä ollaan mieltä nopean laihduttamisen haitoista eli keho jää säästöliekille pysyvästi, josta seuraa helposti vain sitä jojottelua painon noustessa takaisin ja ehkä ylikin? Pysyviä muutoksia pitää hakea pidemmän kaavan kautta rauhassa.
Tsemppiä Ap:lle!
Liikunta on oleellisen tärkeää. Se panee vauhtia verenkiertoon ja aineenvaihduntaan. Lihakset kasvaa, verenkierto niissä lisääntyy, veren määrä kasvaa. Sun alkaa tehdä mieli terveellistä ruokaa ja virkistyt. Lopulta rasvakin alkaa palaa. Syömisen vähentäminen on hullun hommaa.
Kun jaksat liikkua enemmän, saat syödäkin enemmän. Liikunta lisää kokonaisvaltaista hyvinvointia.
Järkyttävää. Onko tullut raskausarpia?