Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ja miten valitsette miehiä, jotka eivät osallistu kotitöihin?

Vierailija
05.12.2017 |

Miten onnistutte heidät löytämään? Missä olette tavanneet? Miten suhteen alku eteni? Eikö ihan oikeasti missään vaiheessa suhteen alkumetreillä selvinnyt, että mies ei tee kotitöitä?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska osa miehistä oikeasti luulee, että kun lapsikin on tehty nainen ei voi enää lähteä, että miehellä on varaa heittäytyä lapseksi. Onneksi nykyaikana yleensä nainen voi ja lähtee.

Sitten volistaan että miksi nainen hylkäsi ihan yllättäen niin kiltin miehen, joka ei hakkaa eikä petä.

No siksi ettei kiinnosta ole parisuhteessa lapsen tasolla olevan kanssa.

Vierailija
22/26 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska osa miehistä oikeasti luulee, että kun lapsikin on tehty nainen ei voi enää lähteä, että miehellä on varaa heittäytyä lapseksi. Onneksi nykyaikana yleensä nainen voi ja lähtee.

Sitten volistaan että miksi nainen hylkäsi ihan yllättäen niin kiltin miehen, joka ei hakkaa eikä petä.

No siksi ettei kiinnosta ole parisuhteessa lapsen tasolla olevan kanssa.

Useimmiten se nainen kuitenkin on se lapsen tasolla oleva mielipiteineen, joissa ei ole mitään järkeä. Mukaan tulee mutu -perusteet, jotka miehen automaattisesti pitää osata lukea vaikka nainen yleensä on se sosiaalisesti lahjakkaampi yksilö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäiset 8 vuotta mies teki kotitöitä. Sitten syntyi esikoinen, minä jäin kotiin hoitamaan ja kun palasin töihin, ei mies enää muistanutkaan, miten kotitöitä tehdään. Hän jäi hoitamaan vauvaa, mutta ei hoitanut kotia.

Pelottavaa, hyvin jännittävää. Itse olen sinkkumies ja olen aina tehnyt kotitöitä. Joitain kertoja olen kyllä hankkinut tukea ja apua niiden tekemiseen pestaamalla (mm.) ikkunanan pesuun apua ja viemällä osan matoistani pesulaan pesestettäväksi. Sain muutama päivä sitten lukea tai päätelläkin että olenkin niitä halveksittavia noin yksinasuvia päälle kolmekymppisä miehiä.

Mutta, mutta huomaan vaihteeksi ajattelevani, että ehkä minun kannattaa hylätä kokonaan haaveeni kumppanista tai ainakin omasta jälkikasvusta kun ties kuinka monetta kertaa täältä saan lukea, että suhde ja tasa-arvo on saattanut hetkellisesti onnistua kumppanin kanssa, mutta on olemassa ilmeinen vaara ja vielä suurempi vaaraa on olemassa jos tai kun saa yhteistä jälkikasvua, että viimeistään silloin kuin salaman iskusta yht-äkkiä minä miehenä, mitä ilmeisemmin joudun sukupuoleni rampauttamaksi ja vammauttamaksi, niin että kumppanini huomaa, että hänellä on myös yksi kookkaampi ja vanhempi ja hyvin avuton ja toimintakyvytön otus, joka hetki sitten oli vielä tasa-arvoinen ja osallistuva kumppani. Sukupuoleni lienee tässä olennainen siksi, että en muista kovinkaan montaa kertaa lukeneeni, että jollekin naiselle kävisi jälkikasvun saamisen jälkeen samoin.

Joitain kertoja jos joku on kertonut, että heillä mies hoitaa ja vastaa kotiaskareista ja lapsista enemmän, niin tämä on auttamatta tyrmätty. Nainen on mahd haukuttu yksinkertaistaen huonoksi äidiksi ja ennen kaikkea naiseksi.

Mies taas on saanut joko osakseen sääliä tossualla elävänä luuserina tai sitten häntä pidetään ihailtuna sankarina, oikein modernina miehenä. Kummallista. Minusta kotiaskareet kuuluvat molemmille. Tai sellaisen mallin olen saanut ainakin kotoa. Vanhemmistan puolin ja toisin tehneet niin uraa kuin osallistuneet kotiaskareisiin. 

Toki tämä on tarkoittanut, että toisinaan sitä, että on hyväksynyt toisen tavan toimia. (-Kaikkea ei tietenkään pidä hyväksyä). Mutta esimerkiksi päivittäin ei tarvitse tehdä uutta ruokaa vaan voi hyvin lämmittää eilistä. Tai jos syödään vaik sitten keittoa, niin ei välttämättä tarvitse tehdä salaattia lisäksi, vaan salaatin asemasta voi olla vaikka tomaatti.  Tai, että jokaista T-paitaa ei tarvirse aina silittää vaan ne voi silittämättöminäkin kauniisti viikata ja laittaa kaappiin, odottamaan seuraavaa käyttöä. 

Ja vielä tuosta palveluiden, kuten siivou avun ostamisesta, miksi se saa osan näkemään punaista?  Varmasti moni ajattelee vielä, että miehenä minun täytyisi osata korjata autonikin. - No oitain perusaskareita osaan sille tehdä, mutta mieluummin sillekin ostan huollon ("huoltopalvelun"). Mutta en varmaan muutenkaan ymmärrrä autoista tarpeeksi kun onhan nykyiseni yli kymmenen vuotta vanha, enkä ole ajatellut sitä vielä vaihtaa uuteen. - Se toimii ja on mielestäni trapeeksi tyylikäs ja siisti mutta myös turvallinen ja kuluttaa polttoainetta kaiken sen minkä tankkiin laittaa. Mieluusti kyllä kuljen ja käytän tarpeen mukaan muita tapoja liikkua paikasta toiseen, enkä näin sanoessani koe olevani yhtään enempää tai vähempää olevani mitenkään vihreä.                

Vierailija
24/26 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kelpaisi hyvin mies joka ei tee kotitöitä. Itse rakastan siivousta, tiskaamista, pyykkäystä yms kodinhoitoa.

Ei vaan ole ikinä ollut yhtäkään miestä tarjolla.

Minä voin olla miehesi. Tykkään laittaa ruokaa niin jos sinä siivoaisit?

Vierailija
25/26 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valintavaiheessa mies feikkasi niin askareisiin osallistuuvaa ja jopa palvelevaa, että sai mut nalkkiin ennenkuin totuus paljastui. Olin jo ehtinyt kiintyä tähän muista syystä, niin nyt on sitten vaan kärsitty kotitöiden epätasaisesta jakautumisesta. Lastenhoitoon yms. Mies sitten osallistuu kyllä enemmän.

Alkuvaiheessa tyttöystävä feikkasi kiinnostusta parisuhteeseen ja minun mielipiteisiin. Kun sitten oli lapset ja sormukset hankittu, alkoi totuus paljastua. On vain yksi oikea tapa ja mielipide - hänen. Kun sitten häneltä loppui mielenkiinto keskusteluihin ja läheisyyteen minun kanssa, alkoi minulta loppua mielenkiinto kotitöihin. Jaksoimme tätä teatteria vuosia, mutta nyt olemme vihdoin eroamassa. Se ei enää tule kummallekaan yllätyksenä.

Vierailija
26/26 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin haluaisin tietää, missä niitä miestenvalitsemistilaisuuksia järjestetään ja miten niitä valitaan.

Lauantai-iltana lähimmässä anniskeluravintolassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän