Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teen hyvän perunamuussin?

Vierailija
11.04.2006 |

Olen aina tehnyt vaan niitä pussi perunamuusseja, mutta enää ei kaupasta saa niin hyvä kuin ennen.

Haluaisin tehdä nyt perunoista muussia. Kerro minulle miten tehdään hyvä muussi ja paljonko perunoita tarvitsee 2 aikuisen ja 2 lapsen ruokaan?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuorit, pilkot ja keität kypsiksi. Kaadat suurimman osan keitinvedestä pois. muusaat perunasurvimella tai vatkaimella (vatkaimella varo ettei mene liikaa, tulee liimaa). Survotun perunan joukkoon suolaa, valkopippuria ja maitoa. Anoppi laittaa myös kimpaleen voita. Sekoitetaan tai vatkataan lisää. Maitoa pitää olla niin paljon että muusi ensin tuntuu löysältä. Se tanakoituu kyllä pian.

Minä teen aina 2kg satsin perunoista, johon maitoa tulee noin puoli litraa. Kolmihenkinen perheemme syö siitä 2-3 kertaa. Toiset kerrat lämmitettään muusia mikrossa tai tehdään siitä uunimuusia.

Vierailija
2/2 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli peset, kuorit ja lohkoat. Kun ovat kypsiä, lämmitä maitoa (n. puol litraa) ja lisää desi joukkoon, kun alat survoa perunoita (tärkeää että maitoa vain vähän ensin ja että se on lämmintä). Lisäät maitoa vähitelleen survomisen edetessä ja lopuksia lisäät suolaa ja voita ja pyöräytät vatkaimella pehmeäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi