Pahin valheesi
Mitä olet valehdellut muille, kenelle ja missä tilanteessa?
Itse olen valehdellut viimeksi koiraa ottaessani, että vien sen pentukouluun. No, en vienyt. Koira on kyllä ihan asiallinen, ja käytöskoulun on saanut minunkin kanssani. Se oli kuitenkin yksi "ehto" koiran kasvattajalle. En kuitenkaan koe huonoa omaatuntoa, olen touhunnut koiran kanssa niin paljon, ja vaikka on ollut rankkaa, niin kärsivällisyydellä se on oikein näppärä ja hyvä koira.
Kommentit (24)
Mä en oikein osaa tuota. Miksei voi ottaa koiraa sieltä, missä tuo ei ole ehtona. Tai no, joskus jätän kertomatta jotain omia asioitani.
Kuten, etten asu lasteni kanssa, vaikka toinen olettaa niin. Ei jaksa sitä lehmä uutta porttia ihmettelee siinä sitten -tilannetta.
Miehelle, että olen kiinnostunut vain siitä. Olin ihastunut naapuriimme, jonka kanssa juttelimme paljon päivisin miehen ollessa töissä. Naapuri kävi meillä välillä kahvilla ja minäkin kävin hänen luonaan. Tilanne olisi edennyt vielä, jos naapuri ei olisi muuttanut pois.
Vierailija kirjoitti:
Mä en oikein osaa tuota. Miksei voi ottaa koiraa sieltä, missä tuo ei ole ehtona. Tai no, joskus jätän kertomatta jotain omia asioitani.
Kuten, etten asu lasteni kanssa, vaikka toinen olettaa niin. Ei jaksa sitä lehmä uutta porttia ihmettelee siinä sitten -tilannetta.
Varmaan sen siinä tilanteessa on todellisesti sanonut, ja aikonut sen hoitaa. Sitten olivat pentukurssit täynnä, olisi pitänyt oottaa puoli vuotta. Sitten ei ollut autoa, ja koirakoulut olivat erittäin hankaliin aikoihin (esim. pääsee töistä klo 17 -> koirakoulu alkaisi 17.30 eikä ole mitään mahdollisuutta ehtiä ajoissa paikalle, vaan olisin n. klo 19 paikalla...)
Asiat ovat vaan menneet niin. Nyt koira on jo vanhempi, enkä koe tarvetta sille koirakoululle. Luennoilla olen kuitenkin käynyt, tiedän koiran palkkaamisesta, rankaisemisesta ja ohjaamisesta. Paremminkin asiat voisi hoitaa, välillä menee pieleen ja ohjaan miten sattuu. Onneksi on erittäin anteeksiantavainen koira, herkkä kyllä (ei saa itse turhautua tai koko koulutushetki on tuplasti hankalampi) mutta virheitä saa tehdä.
Pahimmat valheeni ovat yleensä jotain sellaista kuin "sopii" tai "ihan hyvin menee." Hävettää heti kun olen sen sanonut, mutta onneksi haitalliset seuraukset kohdistuu enimmäkseen itselleni.
Olen valehdellut ystävilleni että menetin neitsyyden 19-vuotiaana. Oikeasti se meni vasta 26-vuotiaana. Häpeän tuota ihan helvetisti.
Vierailija kirjoitti:
Olen valehdellut ystävilleni että menetin neitsyyden 19-vuotiaana. Oikeasti se meni vasta 26-vuotiaana. Häpeän tuota ihan helvetisti.
Kumpaa?
Sabot kirjoitti:
En valehtele.
Kiitos tästä tärkeästä ja keskustelun henkeä tihkuvasta vastauksesta.
Olen hyvin monesti sanonut kavereille/sukulaisille, että on kiire, en ehdi näkemään.
Todellisuudessa kiire on sohva, sarjamaratooni ja naposteltavaa.
Sitten hävettää jos joku tulee oven taakse, huomaa että pieruverkkareissa, paita sipsinmuruja täynnä se "kiireinen" ihminen sieltä sohvalta löntystää.
Vierailija kirjoitti:
Sabot kirjoitti:
En valehtele.
Ehkä se oli esimerkki, vastaukseksi kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sabot kirjoitti:
En valehtele.
Pahinta valhetta kun kysytään, niin on tarve tulla ilmoittamaan, ettei valehtele?
Vähän sama kuin kysyttäisiin herkullisia lihapatojen ohjeita, niin aina siellä on vähintään yksi kommentti: "En syö lihaa, olen vegaani".
Minulle on valehdeltu sukupuolitaudista (Ei ole mitään). Hyvä siinä sitten nolona yrittää ottaa asiaa puheeksi, kun en tiennyt milloin se oli tullut. Sain soitella ainakin kolmet vanhemmat läheisyyskaverit läpi.
Onneksi nykyään parisuhteessa, ei tarvitse hakea läheisyyttä yhtään mistään muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sabot kirjoitti:
En valehtele.
Pahinta valhetta kun kysytään, niin on tarve tulla ilmoittamaan, ettei valehtele?
Vähän sama kuin kysyttäisiin herkullisia lihapatojen ohjeita, niin aina siellä on vähintään yksi kommentti: "En syö lihaa, olen vegaani".
Rautalangasta: Tuo on se pahin valhe, etteikö muka valehtele.
En ole alkoholisti, voin lopettaa heti kun haluan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sabot kirjoitti:
En valehtele.
Rautalangasta: Tuo on se pahin valhe, etteikö muka valehtele.
Aaaa, hehe. Käyn hitaalla.
"En suutu."
Tuon sanomisen jälkeen sitä suuttuu yleensä eniten.
Tänään en mennyt salille, imuroinut, pessyt kylppäriä, hoitanut asioita, mutta huomenna tai ens viikonloppuna minä sen teen.
:(
Paska ihminen olen.
Vierailija kirjoitti:
Tänään en mennyt salille, imuroinut, pessyt kylppäriä, hoitanut asioita, mutta huomenna tai ens viikonloppuna minä sen teen.
:(
Paska ihminen olen.
"Huomenna siivoan" on varmaan kulutetuin lause täällä. Sitä joutuu sanomaan niin usein, kun ei sitä koskaan saa aikaiseksi.
*Kärsivällisyydellä siitä on tullut. Lähetin ennenkuin ehdin tarkistamaan.