Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaalloisen lihava työkaveri

Vierailija
04.12.2017 |

Minulla on n. Viisikymppinen työkaveri, joka on 150cm pitkä ja painaa lähes 160kg. Hänellä on ongelmaa verenpaineen ja -sokerin kanssa, ihopuimujen välisillä kuolioilla, käyttää jatkuvasti astmalääkettä, koska paino painaa keuhkoja. Hän puhuu näistä aivan avoimesti, vaikka ruokapöydässä. Nauraa ettei ole nähnyt varpaitaan tai alapäätään kolmeenkymmenen vuoteen.

Työnantaja on yrittänyt motivoida häntä (ja myös tietysti muita) 10€/pudotettu painoprosentti ja 3000€ eniten prosentuaalisesti tiputtaneelle. Hän ei jaksa kävellä viittäkymmentä metriä ruokalaan vaan jää syömään työpisteelleen. Kymmenen sai osallistua työnantajan järjestämään pt-hankkeeseen, hän onnistui lihomaan sinäkin aikana.

Työparina on ärsyttävää työskennellä, kun kuuntelet korinaa ja vinkumista, kiirejaksoilla hän ei selviä ruokalassa (tai keittiössä alakerrassa) käymisestä. Mussuttaa koko ajan jotain ja murustelee paperit. Saikuilla on vähän väliä. En ymmärrä miksei vain sanota irti.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla vikaa siellä korvien välissäkin.

Vierailija
42/47 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin oli vastaava, mutta pahinta oli hän haisi käsittämättömän pahalle, muuten ei olisi ollut mitään ongelmaa. Luojan kiitos, että lähti lopulta.

Hyi stana... läskit eivät tajua, että haisevat pahalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänellä on joku henkinen ongelma, mielen sairaus. Hänellä se näkyy ulospäin tälläisenä ylipainona. Hän voisi oireilla muutoinkin, vaikka anoreksialla, uhkapelaamisella, juoksemisella, irtosuhteilla, ostelemalla turhaa tavaraa, alkoholismilla, tupakan poltolla... onhan näitä joka lähtöön, eri addiktioita joilla ihminen lääkitsee omaa pahaa oloaan.

Ikävä kyllä häntä ei voi pakottaa hoitoon kuten alkoholistit voi työnantajan puolesta ohjata hoitoon. Joko hän itse hakee apua ja sitä saa, tai hän kuolee tuohon.

Pitää ilmeisesti päätyä tuollaiseen tilanteeseen että saisi apua. Työterveydestä tai hyvinvointikeskuksesta ei kokemukseni mukaan saa apua ylipainon hoitoon. Lääkefirman mainos kehotti kysymään apua ylipainon hoitoon lääkäriltä mutta lääkkeitä tai leikkaushoitoa ei suostunut määräämään. Ainoa apu oli kehotus laihduttaa. Hoitaja kehotti syömää

Eipä se leikkaus autuaaksi tee, ellei opettele ensin syömään vähemmän eli pakko on laihduttaa ensin. Ei ole oikotietä onneen tässäkään.

Vierailija
44/47 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänellä on joku henkinen ongelma, mielen sairaus. Hänellä se näkyy ulospäin tälläisenä ylipainona. Hän voisi oireilla muutoinkin, vaikka anoreksialla, uhkapelaamisella, juoksemisella, irtosuhteilla, ostelemalla turhaa tavaraa, alkoholismilla, tupakan poltolla... onhan näitä joka lähtöön, eri addiktioita joilla ihminen lääkitsee omaa pahaa oloaan.

Ikävä kyllä häntä ei voi pakottaa hoitoon kuten alkoholistit voi työnantajan puolesta ohjata hoitoon. Joko hän itse hakee apua ja sitä saa, tai hän kuolee tuohon.

Se ongelma tässä on, että jos alkoholiongelma häiritsee työsuoritusta, esim. humalassa/krapulassa töissä, ei pysty ongelman aiheuttamien haittojen vuoksi suoriutumaan pyydetyistä tehtävistä joista joku toinen suoriutuisi, niin työnantajan tulee ohjata työntekijä päihdehuollon piiriin. Jos

Pitäiskö sen lääkärin tulla sulle kokkaamaan ja jumppatsemppariksi? Jeesus sentään. Palkkaa itsellesi PT ja kokki. Siinä on sulle konkreettiset auttajat.

Vierailija
45/47 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon pullukka (163cm ja 110kg) ja teen seisomatyötä. Hyvin kapuan portaita ja olen jopa tehokkaampi kuin osa normaalipainoisista kavereistani :D mulla on kyllä läskin alle kasvanut myös hyvin lihasta koska töissä joutuu kulkemaan portaita, kantamaan painavia imureita ja kyykkimään. Mutta läskiä on koska ruoka maistuu ja kotona makoilen ison osan ajasta. Kuulostaa todella hurjalta että työkaveri ei pysty suoriutumaan edes perus toimistotyöstä.

En kyllä kuvailisi pullukaksi tuon kokoista ihmistä, mitä vittua :D Ihan sama, vaikka olisitkin näitä palstan "maratoonariläskejä" eikä 50 kg ylipaino tunnu missään.

Läskeillä on usein vääristynyt käsitys koostaan, luulevat itseään pienemmäksi kuin ovat. Ei kai tuota denialismia muu selitä.

Jep. Ja sitten esim. suuttuvat, kun ei ole heille sopivia työvaatteita tms. Hohhoijaa. Ja mitään ei saa sanoa, ettei tule paha mieli.

Vierailija
46/47 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma kun tällä palstalla saa aina vaan meitä läskejä haukkua, mutta kun kehtaakaa yhenkään negatiivisen sanan sanoa laihoista niin alkaa hirveä haukkuminen ettei laihoja saa kiusata..

Vierailija
47/47 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan tapauksen. Uniapnean takia väsyttää kaikki päivät mikä saa ahmimaan sokeria mikä vain nostaa painoa ja pahentaa uniapneaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi